Site icon IAS

"סערת מוחות": תערוכת אומנות חדשה הושקה במלון רויאל ביץ' ת"א

שרון תובל - אוצר רשת ישרוטל (שני משמאל), עם אורחים בפתיחת התערוכה. צילום שוש להב

אירוע חגיגי ורב משתתפים, ובהם אומנים, תיירנים, אנשי תקשורת ואורחים נוספים, ששילב בין עולמות התיירות והאומנות, התקיים אמש (ב') במלון רויאל ביץ’ תל אביב, מקבוצת מלונות Isrotel Exclusive, שהמנכ"ל שלו הינו משה קניאס. באירוע הושקה תערוכת האמנות העשירית "סערת מוחות", כחלק מפעילות רשת ישרוטל לקידום האמנות והתרבות הישראלית. 'סערת מוחות' – תערוכה קבוצתית שאצר אוצר הרשת, שרון תובל, משתרעת על מרחבי המלון ובוחנת את הולדת הבינה המלאכותית והשפעתה על תפיסת האדם והיצירתיות. בזאת היא מציגה פרספקטיבה נוספת על תהליכי התקבלות המדיה החדשה.

שרון תובל, האוצר, מספר לנוכחים, שרוב העבודות המוצגות נוצרו במיוחד לתערוכה (שההכנות לפתיחתה ערכו מעל חצי שנה), חלקן מפנות את הקהל לתכנים דיגיטליים (כמו עבודתה של אריאלה ורטהיימר), וחלקן יצירות פיסול המחזקות את מעשה ידי האדם, הטעון בערכי תרבות היסטוריים, המושלכים אל העתיד. בין פיסול המדמה רשתות נוירונים מוחיים, ידיים מיכלאנג'ליות המנסות לגעת זו בזו ולברוא עולם חדש, לבין פסלי זרועות אנושיות כשחקני שחמט ענקי (דוגמת עבודתו של אבינועם שטרנהיים). החומרים בהם עשו שימוש האמנים, מאוד מסורתיים: עץ, קרמיקה, נייר אורז, גבס או פורצלן. חלקם היוו חומר גלם להדפסות תלת מימד. הקהל מוזמן לשוטט בתערוכה בעזרת הקטלוג הדיגיטלי שעוצב למטרה זו.

יצירתו של אבינועם שטרנהיים, שחמט הידיים. צילום גיא יחיאלי

כל המציאות כפי שהכרנו משתנה, החל מאופן חשיבתנו ועד לתהליכים הקשורים בכל תחומי החיים, לרבות היצירה אמנותית. הבינה המלאכותית בתחום זה, מהווה מדיום אמנותי בפני עצמו, המאפשר יכולות יצירה אינסופיות המתפתחות בקצב מסחרר. האם האנושות תשכיל לנצל את אותו משאב ולנתב אותו למקומות מפרים ובונים?

בתערוכה, שכאמור נפרשת ברוב קומות המלון, מוצגות יצירותיהם של 12 אומנים ישראליים, המעניקים את פרשנותם האומנותית לתהליך הולדתה של הבינה המלאכותית, אותו אנו חווים בעת האחרונה באינטנסיביות יתרה. האומנים המציגים בתערוכה הם: אריאלה ורטהיימר, אבינועם שטרנהיים, אביב לה-עוז כליף, אדר מיכאל סגלי, גיא און, גל בר אדון, הילה ליזר בג'ה, ורדי בוברוב, יונתן אולמן, יעל ברונר רובין, שי עיד אלוני ושרן אלרן.

יצירתה של אריאלה ורטהיימר. צילום גיא יחיאלי

 שרון תובל, אוצר הרשת: "רשת ישרוטל שמחה לפתוח במלון רויאל ביץ' תל אביב את התערוכה 'סערת מוחות', וממשיכה להשקיע בתרבות ובאמנות מקומית עכשווית. הרשת, שתורמת באופן רציף לעידוד יצירה ישראלית מקורית, מקיימת בשנים האחרונות עשרות תערוכות, המקיימות באמצעות היצירות שיח בנושאים חשובים הנמצאים על סדר היום, כמו שמירה על הסביבה, משבר האקלים, השפעתן של טכנולוגיות חדשות על חיינו ועוד".

התערוכה תוצג במשך שנה, לאורחי המלון ולקהל הרחב. בקרוב אף יתקיימו סיורים מודרכים שבועיים בתערוכה.

יצירתה של שרן אלרן, פלידאו. צילום גיא יחיאלי
Exit mobile version