Site icon IAS

סיכויי ההדבקה של נוסעים במטוסים עומדים על 0.01%

שער יציאה של טיסת דלתא איירליינס מניו יורק לרומא. צילום דלתא איירלייס

ממצאי מחקר חדש של מאיו קליניק (Mayo Clinic) ומחלקת הבריאות של ג'ורג'יה (Georgia Department of Health) מגלים כי סיכויי ההדבקה של נוסעים במטוס, שנבדקו עד 72 שעות לפני הטיסה, עומדים על 0.01% בהשוואה ל- 1.1% בחיי היום יום של האזרחים.

המחקר מבוסס על נתונים של חברת התעופה דלתא איירליינס, נערך בקרב 9853 נוסעים בקווים בין קנדי ניו יורק, הרטספילד ג'קסון אטלנטה ופיומיצ'ינו רומא. "זה המחקר האמיתי הראשון, שנערך בקרב נוסעים אמיתיים שטסו מארה"ב לאיטליה בשיא הגל השלישי. הסיכון להידבק בביקור בסופרמרקט, כנסייה או מסעדה גבוה בהרבה מאשר בטיסה", אמר ד"ר הנרי טינג (Dr. Henry Ting), קצין הבריאות הראשי של דלתא איירליינס .

המחקר החל בדצמבר 2020, עם תוכנית הבדיקות הטרנס-אטלנטית של דלתא שאפשרה כניסה לאיטליה, ללא בידוד. תוכנית זו אפשרה לצוותים לבחון ולדגום אסטרטגיות בדיקה שונות להיתכנות, שיעורי חיובי כוזב (false-positive) ושיעורי זיהוי מקרים, מסבירים בדלתא איירליינס. מעניין לציין כי נוסעים פוטנציאליים שנמצאו חיוביים הן על ידי האנטיגן המהיר והן על ידי בדיקות מולקולריות אכן היו חיוביים אמיתיים ולא הורשו לעלות למטוסים. המשמעות היא שלא היו בדיקות אנטיגן מהירות חיוביות כוזבות.

"כאשר אתה מאגד את שיעור ההדבקה הנמוך ביותר במהלך טיסה עם שכבות ההגנה הכוללות עטיית מסכות וסינון אוויר ברמה של בית חולים, הסיכון להדבקה הוא פחות מאחד למיליון בין ארה"ב ובריטניה, למשל, "אמר ד"ר טינג בהצהרה. "מספרים אלה השתפרו עם פרויקט החיסונים."

הסיכון להידבק בנגיף COVID-19 במהלך טיסה משתנה בהתאם לגורמים כגון שיעורי מקרים ושיעורי חיסונים הן במוצא והן בהגעה ליעד, וכן האם יש צורך במסכות או לא בנמל התעופה. עם זאת, "הנתונים שנאספו ממחקר זה מראים כי השימוש השגרתי בבדיקה מולקולרית (PCR) אחת תוך 72 שעות לפני נסיעה בינלאומית לאנשים לא מחוסנים מקטין באופן משמעותי את הסיכון לחשיפה והעברה של COVID-19 במהלך טיסות ", מסביר ד"ר טינג.

"אנחנו הולכים לחיות עם וריאנטים שונים של נגיף הקורונה במשך זמן מה", אמר ד"ר טינג. "הנתונים האמיתיים האלה יכולים לאפשר לממשלות ברחבי העולם לדרוש מהאוכלוסייה להתחסן ולבצע בדיקות במקום סגרים. מה שיאפשר לפתוח מחדש את הגבולות לנסיעות בינלאומיות."

Exit mobile version