Site icon IAS

סיורים וירטואלים בבתי עלמין לזכר הנופלים

סיורים וירטואלים של ארגון אשכולות ליום הזיכרון. צילום אסף פרי

עם ישראל עומד דום לזכרם ולכבודם של חללי מערכות ישראל ועוטף את המשפחות השכולות בשפע אהבה! ארגון אשכולות, בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, מחבקים את המשפחות השכולות ופועלים להנצחת הנופלים גם בימי משבר הקורונה. השנה, במסגרת מיזם "בזכותם" של ארגון אשכולות ליום הזיכרון, יתקיימו בכל רחבי הארץ סיורים ווירטואלים ומודרכים ב- 6 בתי עלמין צבאיים. במסגרת סיורים אלה, מדריכי טיולים מקצועיים יעבירו את סיפורם של הנופלים, ידברו על ציונות ויספרו על המורשת והגבורה שמאחורי שמות הנופלים.

מיזם "בזכותם" של ארגון אשכולות, המתקיים מדי שנה במטרה לחזק את הנצחתם של חללי צה"ל והנופלים, יוביל לראשונה מיזם לאומי של סיורים ווירטואליים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. הסיורים יועברו באופן דיגיטלי בפלטפורמות החברתיות וללא עלות. כאמור, מי שיובילו את הסיורים אלו מדריכים בכירים ומקצועיים מטעם ארגון אשכולות, שישלבו במהלך הסיורים את סיפוריהם של הנופלים, הקרבות בהם השתתפו, סיפור חייהם האישי ומעשי הגבורה בשעת הקרב.

סיורים וירטואלים של ארגון אשכולות ליום הזיכרון. צילום אסף פרי

אדיר וישניה – מנכ"ל ארגון אשכולות מציין שיום הזיכרון הוא יום עמוס באירועים והכל בזמן קצר. המעבר המהיר ליום העצמאות, לא מאפשר לעצור לרגע ולהיזכר בסיפורי הגבורה, לכבד את זכרם של הלוחמים והלוחמות שהקריבו את חייהם למען המדינה, ולספר על החיים בזכותם. לדבריו: "גם השנה, למרות משבר הקורונה, המשכנו במיזם בזכותם. אנו, באשכולות מחבקים את המשפחות השכולות ורואים בהנצחת הנופלים וסיפורם ערך עליון. לשמוע את הסיפורים האישיים, את תיאורי הקרבות ולהכיר מקרוב דמויות מרתקות. בכל בית עלמין צבאי טמונים סיפורי גבורה שאנחנו חייבים להנחיל לדורות הבאים. בזכותם אנו ממשיכים לחיות כאן".

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (28.4) יתקיים סיור מיוחד בהר הזיכרון הלאומי – הר הרצל, שיועבר ב LIVE בפייסבוק, בדף של אשכולות, בשעה 9:45. סיורים נוספים יתקיימו בבתי העלמין: נחלת יצחק תל אביב, קרית ענבים, באר טוביה, מזכרת בתיה וכנרת. כל הסיורים פתוחים לקהל הרחב וללא עלות. החל מיום א' (26/04/20) הועלו לאתר אשכולות סיורים מודרכים שצולמו בבתי עלמין צבאיים. הסיורים הם ללא עלות, באדיבות מרכז אשכולות.

לכניסה לסיורים ולפרטים מלאים באתר אשכולות:

 https://eshkolot.org/

או בפייסבוק "אשכולות – פורום מרכזי סיור ותודעה".

Exit mobile version