Site icon IAS

סופת ההוריקן 'יאן' היכתה בקובה: עדכון אחרון

סופת הוריקן בארה"ב. צילום freepik

עדכון אחרון: יום ד' ה-28 בספטמבר 2022

סופת ההוריקן יאן היכתה בקובה והותירה מיליון תושבים ללא חשמל. אישה כבת 43 נהרגה לאחר שקירות ביתה קרסו, ומבנים רבים אחרים ניזוקו ברחבי המדינה. בקובה, החזאים הזהירו שבחלק מהאזורים צפויים עד 30 ס"מ של גשם, גלי סערה, שיטפונות ומפולות בוץ.

הסופה בקטגוריה 3, נעה במהירות של עד 195 קמ"ש לכיוון פלורידה וצפויה להתחזק. חלקים מפלורידה לא התמודדו עם הוריקן כזה כ-100 שנה. מרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב (NHC) ציין כי סופת ההוריקן יאן עלולה לעבור לקטגוריה 4 ולמעלה משני מיליון בני אדם בפלורידה נמצאים תחת צווי פינוי.

5,000 חיילים של המשמר הלאומי גויסו כדי לסייע במאמצי הסיוע ולאורך חוף מפרץ טמפה שבפלורידה, מדפי החנויות רוקנו במהירות וקיים מחסור במצרכים בסיסיים. תורים ארוכים נרשמו בתחנות הדלק. אזור טמפה עלול לקבל פגיעה ישירה ראשונה מאז 1921 וצופים לגלים של עד 3 מטרים.

הנשיא ג'ו ביידן, שדחה את נסיעתו לפלורידה ביום שלישי, אמר לכתבים בבית הלבן כי הממשל "בדריכות ובפעולה" כדי לעזור לפלורידה.

קרוזים

Norwegian Getaway – ההפלגה של יום חמישי מפורט קנברל בוטלה.

Carnival Paradise, Carnival Elation – ההפלגות של יום חמישי מטמפה וג'קסונוויל בוטלו.

Disney Wish – צפוי עיכוב בחזרה לפורט קנברל ביום שישי.

——————————————————————————————————————————————–

יום שלישי, ה-27 בספטמבר 2022

הסופה 'יאן' (Ian) מתקרבת לפלורידה וצפויה לעבור היום (ג') מקטגוריה 2 לקטגוריה 4 עם רוחות במהירות 160 קמ"ש. שיבושים הם בלתי נמנעים, ועד כמה זה ישפיע על הטיסות?

הסופה צפויה להתחזק להוריקן ולעבור צפונית לטמפה ומשם לאזור מרכז וצפון המדינה. ככל הנראה היא לא תעבור באזורים דרומיים כמו מיאמי. התושבים נערכים ויש כבר מחסור במי שתייה ומצרכים נוספים. הנשיא ג'ו ביידן והמושל רון דה – סנטיס הכריזו על מצב חירום.

מספר חברות תעופה ביטלו כבר חלק מהטיסות עד ה-30 בספטמבר בחלק מנמלי התעופה ברחבי פלורידה, בחוף המזרחי והמערבי (מיאמי, ווסט פאלם ביץ', טמפה ועוד). חלק מהמטוסים הועברו מפלורידה לאטלנטה ושרלוט כדי להגן עליהם מפני הסופה ומספר חברות תעופה אפשרו לנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לשנות נתיבים.

נמל התעופה הבינלאומי של טמפה צפוי להשבית חלק מהטיסות היום ומחר. יחד עם זאת, כל נמלי התעופה הגדולים של פלורידה עדיין פתוחים ופועלים, אם כי היום חלקם עלולים להיסגר. נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי ושל פורט לודרדייל יישארו פתוחים מכוון שאינם נמצאים באזור מעבר הסופה.

הוריקן פיונה גרם לנזקים חמורים בפורטו ריקו ובמקומות נוספים באיים הקריביים ולכן התחזקותו המהירה של יאן צריך להדאיג גם נוסעים מחוץ לתחום ולהישאר ערניים לעובדה שנמלי תעופה עלולים להיסגר.

שיבושים במסלולי השייט

הסערה עד כה גם שיבשה את מסלולי אוניות הקרוזים. נורוויג'ן קרוז ליין שינתה את מסלול השייט ממיאמי עם עגינות מתוכננות בג'ורג'טאון (גרנד קיימן), רואטן (הונדורס), הרווסט קיי (בליז) וקוזומל (מקסיקו). ה- Norwegian Sky תבקר במסלול חלופי הכולל את סן חואן (פורטו ריקו), סנט תומאס (איי הבתולה ארה"ב), טורטולה (איי הבתולה הבריטיים) ונסאו (איי בהאמה).

MSC Cruises ביצעה שינויים גדולים בהפלגה שיצאה בשבת ממיאמי, באונייה MSC Seashore ושינתה את המסלול ממערב הקריביים למזרח הקריביים.

Carnival Ecstasy שהפליגה ממובייל אלבמה שינתה אף היא את המסלול, כמו גם Carnival Glory שהפליגה מניו אורלינס.

Allure of the Seas של רויאל קריביאן אינטרנשיונל, דלגה על מספר נמלים ביציאה מפורט לודרדייל וה- Liberty of the Seas לא תעגון בקוזומל. חלק ממערב קובה צפוי להיפגע מההוריקן כמו גם האזור מפורט מאאירס למפרץ טמפה.

Exit mobile version