Site icon IAS

סוף עידן בואינג 747: תעשיית התעופה נפרדת ממלכת השמיים

מטוס הבואינג 747 האחרון שיוצר. נמסר לחברת אטלס אייר בוושינגטון. צילום בואינג

בואינג (Boeing), יצרנית המטוסים האמריקנית נפרדה בשבוע שעבר ממטוס הבואינג 747 (ג'מבו) שלה לאחר חצי מאה של ייצור. בטקס השתתפו עובדים מההווה והעבר, לקוחות וספקים. המטוס האחרון נמסר לחברת אטלס אייר (Atlas Air). המטוס החל את מסעו בשנת 1967 והמפעל באוורט, מדינת וושינגטון, ייצר 1574 מטוסים. מטוס הבואינג 747 זכה גם לכינוי "מלכת השמים".

"היום המונומנטלי הזה הוא עדות לדורות של עובדי בואינג שהביאו לחיים את המטוס ש'כיווץ את העולם', וחולל מהפכה בטיסות ובהטסת מטען אווירי כמטוס רחב גוף הראשון", אמר סטן דיל (Stan Deal), נשיא ומנכ"ל בואינג, במחלקה המסחרית. "ראוי לספק את המטוס הזה למפעילה הגדולה ביותר של מטוסי הבואינג 747, אטלס אייר, שם ה'מלכה' תמשיך לעורר השראה ולהעצים חדשנות במטען אווירי".

"יש לנו כבוד להמשיך את ההיסטוריה הארוכה של הטסת המטוס האייקוני הזה עבור לקוחותינו ברחבי העולם", אמר ג'ון דיטריך (John Dietrich), נשיא ומנכ"ל Atlas Air Worldwide. "אטלס אייר נוסדה לפני למעלה מ-30 שנה עם מטוס אחד מדגם 747-200 שהוסב, ומאז, אנו משתרעים על פני כדור הארץ ומפעילים כמעט כל סוג של ה-747, כולל ה-Dreamlifter, מטוס המטען הגדול של בואינג 747, להובלת חלקי מטוסי הדרימליינר 787. אנו אסירי תודה לבואינג על מחויבותם המשותפת לבטיחות, איכות, חדשנות ואיכות הסביבה, ועל השותפות שלהם להבטיח את המשך הצלחתה של תוכנית ה-747 בזמן שאנו מפעילים את המטוס במשך עשרות שנים קדימה".

ההחלטה על הפסקת הייצור התקבלה בשל הירידה בביקוש למטוס, לטובת מטוסים חסכוניים יותר בדלק שפיתחו בחברת בואינג והמתחרה האירופית איירבוס. את מטוס הבואינג 747 יחליף מטוס הבואינג 777X שיכנס לשירות ב-2025. בואינג מנצלת את גל הפיטורים בחברות ההייטק כדי לגייס עובדים נוספים. בשנה החולפת הצטרפו לחברה 15,000 עובדים חדשים והשנה יצטרפו 10,000 נוספים.

Exit mobile version