Site icon IAS

סוף סוף שורת הרווח הנקי באל על חיובית

מטוסי אל על בנתב"ג. צילום עוזי בכר

בתום שישה חודשים ראשונים של שנת 2022 היה הרווח הנקי של אל על 100.34 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-81 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2021. זאת לאחר שההכנסות מהפעלה היו בתקופה זו 798.723 מיליון דולר, ההוצאות מהפעלה היו 743.052 מיליון דולר והרווח הגולמי היה 55.671 מיליון דולר. התוצאות ברבעון השני של השנה היו גם הן חיוביות, כאשר הרווח הנקי היה 34.135 מיליון דולר. זאת לאחר שההכנסות מההפעלה היו בתקופה זו 516.045 מיליון דולר, ההוצאות מההפעלה היו 449.728 מיליון דולר והרווח הגולמי היה66.316  מיליון דולר. כך מתברר מדוח רווח והפסד בתום שישה חודשים ראשונים של שנת 2022.

המכירות לתקופה אפריל –אוגוסט (הזמנות שכורטסו) היו כדלקמן:

הערה: הנתונים האלה הם נתוני תחזית מכירות ברוטו לרבות מיסי נמל המיוחסים אליהן, ולרבות מכירות בשוברים, זיכויים ונקודות הנוסע המתמיד. לכן, ההכנסה בגין מכירות אלו תוכר לא לפני מועד ההטסה המיוחס, ככל שיהיה. במקרים מסוימים מכירות הכרטיסים ניתנות לשינויים על ידי הלקוחות כגון ביטול או שינוי הכרטיס.

לדברי אל על, תוצאות החברה ברבעון השני משקפות הגעה להיקף הכנסות דומה להיקף ההכנסות ערב משבר הקורונה, על אף שהחברה, בשל מגבלות כושר ייצור, פעלה בהיקף פעילות של כ-73% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. חזרה להיקף הכנסות דומה ערב משבר המגיפה, היא שאפשרה לחברה להגיע לראשונה ברבעון הנוכחי לרווח תפעולי.

הכנסות לא תעופתיות

במשך הרבעון הראשון לשנת 2022 ,התקבלו מבעלת השליטה כ-20 מיליון דולר כהלוואת בעלים, מהמדינה התקבלו כ-38 מיליון דולר כנגד הנפקת אגרות חוב, כ-12 מיליון דולר כהקדמת השתתפות בהוצאות הדלק וכ-3 מיליון דולר מההסתדרות כנגד אגרות חוב נוספות. כמו כן, הקדימה המדינה השתתפות בהוצאות האבטחה בסכום של כ-20 מיליון דולר. הזרמת סכומים אלו מהווים את השלמת קבלת מרבית הסכומים כפי שסוכמו בהסכמים מול המדינה ובעלת השליטה וממחישים את התמיכה המתמשכת שניתנה לחברה על ידי בעלת השליטה ועל ידי המדינה וגורמים נוספים בסך מצטבר של כ- 600 מיליון דולר.

יתרת מזומנים

עם הגידול במכירות ובעקבות הפעולות הפיננסיות של חברה, יתרת המזומנים שלה בתום חודש יוני  היו כ-340 מיליון דולר ויתרת הלקוחות הסתכמה בסך של כ-241 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון השני לשנת 2022 הסתכם בכ- 163 מיליון דולר לעומת כ-21.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.

תזרימי מזומנים מפעילות מימון

ברבעון השני לשנת 2022 נבע לחברה מפעילות מימון תזרים מזומנים חיובי של כ-70 מיליון דולר נטו. בתקופה זו קיבלה החברה מימון כנגד נכסי המועדון הנוסע המתמיד לפניקס כ-130 מיליון דולר. מנגד, פרעה החברה הלוואות מתאגידים בנקאיים בסך של כ- 26 מיליון דולר, שילמה פירעונות שוטפים של התחייבויות בגין חכירה בסך של כ- 28 מיליון דולר וכן חלה ירידה באשראי לזמן קצר, נטו בסך של כ- 5  מיליון דולר .

תזרימי מזומנים מפעילות שוטפת בששת החודשים שהסתיימו ביום 30 ביוני 2022 ,נבע לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של כ-184 מיליון דולר לעומת תזרים מזומנים בסך של כ-97 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בששת החודשים שהסתיימו ביום 30 ביוני 2022, נבע לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות מימון בסך של כ-78 מיליון דולר. בתקופה זו קיבלה החברה מימון כנגד נכסי המועדון בסך של כ-130 מיליון דולר ותמורה מהנפקת אג"ח למדינה אשר רכיב ההתחייבות בגינו הסתכם לסך של כ-27 מיליון דולר, וכתוצאה מכך הטבת מס של 115 מיליון דולר. כמו כן קיבלה החברה הלוואה מבעלת השליטה בסך של כ-20 מיליון דולר. מנגד, פרעה החברה הלוואות מתאגידים בנקאיים בסך של כ- 50 מיליון דולר, שילמה פירעונות שוטפים של התחייבויות בגין חכירה בסך של כ- 43 מיליון דולר וכן חלה ירידה באשראי לזמן קצר, נטו בסך של כ- 6 מיליון דולר.

התחייבויות שוטפות

ההתחייבויות השוטפות של החברה בתום יוני השנה הסתכמו בכ-2.283 מיליארד דולר דולר, שזה גידול של כ- 344 מיליון דולר ביחס ליתרת ההתחייבויות ן בתום דצמבר 2021. הגידול נובע בעיקר מעלייה ביתרת ההכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה כתוצאה מהשיפור במכירות לתקופות עתידיות, עלייה ביתרות הספקים ונותני השירותים והלוואה שהתקבלה מבעלת השליטה. יצוין, כי יתרת ההלוואות מתאגידים בנקאיים לזמן ארוך היה בתום חודש יוני השנה כ-863 מיליון דולר להתחייבויות שוטפות. על פי הסכמי ההלוואות עליהם חתמה החברה, הרעה משמעותית בעסקי החברה הינה עילה למלווים לדרוש את העמדת ההלוואה לפירעון מיידי. לכן אל על חייבת, על פי התקינה החשבונאית, לסווג את כל יתרת החוב כהתחייבות שוטפת, אף על פי שעמדה בפירעון התשלומים כנדרש.

התחייבויות לא שוטפות

ההתחייבויות הלא שוטפות של החברה בתום חודש יוני השנה היו כ-1.503 מיליון דולר, שזה גידול של כ-61 מיליון דולר ביחס ליתרתם בתום חודש דצמבר 2021. עיקרן נובעת מקבלת הלוואה לזמן ארוך מחברת הפניקס בסך של כ- 130 מיליון דולר (בניכוי חלויות שוטפות) במסגרת עסקת מכירת המועדון לחברה.

הון

סך הגרעון בהון ליום 30 ביוני 2022 הסתכם לכ-479 מיליון דולר. הקיטון בגרעון בסך 70 מיליון דולר הושפע מהרווח הנקי לחציון הראשון השנה של כ-34 מיליון דולר וכן הושפע לחיוב מגידול בסך כ-29 מיליון דולר ביתרה של קרנות ההון, בעיקר בגין שיפור בשווי ההוגן של עסקאות גידור הריבית וכן רווחים אקטואריים שנזקפו להון העצמי בגין התחייבויות לעובדים.

Exit mobile version