Site icon IAS

"סגר, אובדן הכנסה של כ-800 מיליון ש"ח לענף המלונאות"

לינות ותפוסות – אוגוסט 2021 צילום Depositphotos

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל שלח היום (ה') מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו בו הוא מציין כי סגר כללי בחגים יגרום לאובדן הכנסה של כ-800 מיליון ש"ח לענף המלונאות.

"מלונות ישראל, נערכים בימים אלה לקראת אירוח של עשרות אלפי ישראלים בחגי תשרי, בהתאם להנחיות התו הסגול המחמיר ומגבלות הרמזור. ההכנות הללו כוללות גיוס כוח אדם ורכישת מזון וציוד. זה המקום להזכיר כי שעור התחלואה במלונות נמוך מאוד והמלונות מקפידים לשמור על כללי התו הסגול ואף הקצו לשם האכיפה על הכללים כוח אדם ייעודי.

חגי תשרי עתידים לספק 'חמצן' למלונות, על מנת שיוכלו לשרוד את התקופה הארוכה של 'אחרי החגים', כשהם סגורים באין תיירים. אובדן ההכנסה הצפוי לענף המלונאות כתוצאה מהחלת סגר כללי בחגים, נאמד בכ-800 מיליון ש"ח. הצפי מבוסס על חישוב ההכנסות למלונות על פי התפוסות הידועות לנו כיום.

אני מזכיר כי כ-150 (37%) מהמלונות בישראל – עדיין סגורים, על רקע אי כניסת תיירים לישראל. המלונות הסגורים מזה 6 חודשים, נאבקים נואשות כדי לשרוד כלכלית, חרף ההוצאות הכבדות הרובצות על צווארם.

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק. צילום סמדר כפרי

סגירת כלל בתי מלון בחגי תשרי, תביא למכה נוספת על הענף הצפוי לשוב לפעילות רק לקראת פסח, לפיטוריהם של עשרות אלפי עובדים ולחשש כבד שחלק מבתי המלון יסגרו לצמיתות וישראל תאבד חלקים משמעותיים מתשתית התיירות שבנתה בעמל רב ובמשך שנים.

אני פונה אליך בבקשה לשקול שיקולים כלכליים משקיים טרם קבלת החלטה גורפת ובלתי מידתית, העלולה להוריד לטמיון השקעה של מיליארדים בתשתית המלונאות של מדינת ישראל.

אדוני ראש הממשלה, אם חייבים סגר, נכון שיבוצע אחרי חגי תשר. אנו נעשה כל שניתן על מנת לשמור על בריאות אורחינו ועובדינו."

בברכה,

רו"ח אמיר חייק, נשיא

 

Exit mobile version