Site icon IAS

סאות' אפריקן איירווייז (SAA) תקבל סיוע ממשלתית להסדרת חובות

מטוס חברת SAA בדרכו לנחיתה. צילום Depositphotos

שר האוצר של דרום אפריקה, חנוך גודונגוואנה (Enoch Godongwana) הודיע אמש (א') על סיוע כספי של 53 מיליון דולר לחברת התעופה סאות' אפריקן איירווייז (SAA) להסדרת חובות פיגורים כחלק מתוכנית הסיוע הכלכלית שהחל ב-2020. שר האוצר של דרום אפריקה הוסיף ואמר כי כספי הסיוע ישמשו בעיקר להחזרת חובות לנושים ולנוסעים שנפגעו ממצבה הכלכלי הקשה של החברה, מאז 2019.

ג'ון למולה (John Lamola), מנכ"ל חברת SAA התייחס לידיעה ולהתאוששות הכלכלית של החברה מאז תוכנית הסיוע ב-2020: "פעילות החברה התקדמה באופן חיובי וחברת SAA כבר לא נמצאת במצב של חדלות פירעון, מוקדם מהצפוי".

פיקילה מולונטלו (Fikile Mhlontlo), סמנכ"ל הכספים של חברת SAA הוסיף ואמר כי החברה פועלת כעת בנקודת איזון והסיוע לא מיועד להמשך ביצוע התוכנית העסקית של החברה. " SAA הגיעה לנקודה שבה אנחנו מכסים את עלויות התפעול שלנו והסיוע מתייחס לחוב היסטורי בלבד".

SAA נכנסה לתוכנית התייעלות כלכלית ב-2020, לאחר שעברה ארגון מחדש שכלל צמצום משמעותי של כוח האדם (כ-80%) וצירוף שותף אסטרטגי, קונסורציום Takastso. לדברי חברת SAA הסיוע של 53 מילון דולר הוא חלק מהסיוע בסך 190 מיליון דולר שנדרשו לחברת התעופה להסדיר את חובות העבר.

Exit mobile version