Site icon IAS

נשיא המדינה: "אני מקווה שהסכמי אברהם יביאו תיירים חדשים לישראל"

אבי ניסנקורן. יואל רזבוזוב. יצחק הרצוג. דני שחר. אייל שמואלי. צילום ניר שמול

הבוקר (29.3) נפתחה תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM בשיתוף משרד התיירות זו השנה ה-28: כ-80 ביתנים, מעל 700 מציגים, יותר מ- 40 מדינות, עשרות בכירים ומספר שיא של כ-30 שגרירים. טקס גזירת הסרט האדום התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג.

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- 2022 IMTM – International Mediterranean Tourism Market, נפתחה היום (29.3) בפעם ה-28 בביתן 2 ב-EXPO תל אביב. השנה הגיעו לתערוכה מספר שיא של 700 מציגים, כ-80 ביתנים, למעלה מ-40 מדינות וכ-30 שגרירים מהעולם. בין המשלחות שהשתתפו השנה בתערוכה: מרוקו, פיליפינים, בחריין, אזרבייג'ן, ליטא, בולגריה, קולומביה יוון ואיטליה.

טקס גזירת הסרט האדום, המסמל על פתיחת התערוכה, התקיים במעמד: נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר התיירות יואל רזבוזוב, מנכ"ל משרד התיירות דני שחר, מנכ"ל משרד התיירות היוצא אמיר הלוי, נשיא התאחדות המלונות אבי ניסנקורן, ראש עריית ת"א-יפו רון חולדאי ויוזמי תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM, אייל שמואלי וליאור גלפנד.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "זהו תענוג עבורי להצטרף אליכם כאן לשוק התיירות הים-תיכוני הבינלאומי, וסוף-סוף לקבל באופן אישי את פניהם של סוכני ובכירי התיירות באזורנו ומחוצה לו. זה חיוני כי מדינת ישראל תנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת להחיות את התיירות ולהובילה לשיאים חדשים, אף מעבר לשיאי העבר טרם מגפת הקורונה. אני מקווה שהסכמי אברהם יביאו תיירים חדשים לישראל. יש לי אמונה אמיתית במגזר הזה, ולכן אני אופטימי לגבי עתידו. מאחל לכולכם אירוע פורה ומהנה, והצלחה רבה בהמשך עבודתכם החשובה".

אדל אלפאקיר. יצחק הרצוג. יואל רזבוזוב. צילום ניר שמול

שר התיירות יואל רזבוזוב: "הרבה השתנה מהכנס האחרון לפני שנתיים. זו הייתה ונשארה תקופה מאתגרת מאוד לסקטור התיירות בגלל הקורונה. תעשיית התיירות הייתה הראשונה להיסגר והאחרונה לחזור. לעמיתיי הישראלים – אני מבין את האתגרים שלכם ואני לוקח אותם ברצינות, אנחנו עובדים קשה מאוד לעזור לכם. צריך לעבוד יחד כדי שמערך התיירות יחזור להחלמה מלאה. אני שמח לעדכן שדיברתי עם ראש הממשלה בנט לפני הועידה, והסכמנו שהאופציה של סגירת השמיים היא לא על השולחן".

נשיא התאחדות המלונות אבי ניסנקורן: "התיירות הישראלית מחלימה ממגפת הקורונה, אנחנו מתחילים לראות את התיירים חוזרים לירושלים, לגליל, לנצרת ולכל המקומות התיירותיים בישראל. תעשיית התיירות היא מרכיב משמעותי בכלכלה הישראלית והסכמי אברהם יתנו רוח גבית נוספת לתיירות בארץ. לתיירות הישראלית יש פוטנציאל עצום שעדיין לא מוצה. בשנתיים האחרונות, על אף הקשיים הרבים שסיפקה לנו התקופה, נבנו מלונות ונוספו חדרי אירוח חדשים. העלייה במספר החדרים העומדים לרשות התיירים לא מפתיעה, ועומדת בהלימה עם הפוטנציאל התיירותי של ישראל".

אייל שמואלי, מיזמי תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2022: "אנו שמחים לפתוח זו השנה ה-28 את תערוכת התיירות הבינלאומית 2022 IMTM, אחרי שנתיים בהן התערוכה נדחתה בעקבות נגיף הקורונה. כלל נציגי מדינות העולם וישראל מאוד נרגשים לקחת חלק בתערוכה, שכן נראה כי התיירות חוזרת לפעילות מלאה ברמה הבינלאומית. השנה כיבדו אותנו עשרות בכירים מהארץ ומהעולם, ונוכחנו למספר שיא של כ-30 שגרירים. תערוכת IMTM מוכיחה בכל שנה, ובמיוחד היום אחרי שענף התיירות היה כמעט משותק לחלוטין, כי ישראל מהווה נקודה מרכזית בענף התיירות העולמי, וכן כיעד תיירותי מבוקש. נראה שבכל העולם התייר הישראלי מבוקש בקרב מדינות העולם, וכי מדינות רבות רואות בישראל כפלטפורמה עסקית ואטרקטיבית. השנה מציגי התערוכה בחרו לחשוף בפני ישראל את כל המסלולים הייחודיים, החידושים הטכנולוגיים וקווי הטיסה השונים, במטרה לסגור עסקאות להמשך השנה".

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

IMTM מיועד לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

Exit mobile version