Site icon IAS

נסגר תיק ההגבלים נגד סוכני הנסיעות – לא ינקטו צעדי אכיפה

נסגר תיק ההגבלים נגד סוכני הנסיעות. צילום Depositphotos

מעמדו של סוכן הנסיעות במקרה של שביתה. צילום Depositphotos

נסגר תיק ההגבלים נגד סוכני הנסיעות. הממונה על הגבלים עסקיים הודיעה היום על החלטתה שלא לנקוט צעדי אכיפה בגין כללי האתיקה של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, שאסרו על סוכנויות נסיעות לשדל עובדים של מתחרים. החלטת הממונה שלא לנקוט צעדי אכיפה נובעת מכך שבשנת 1991, בעת רישום ההתאחדות כעמותה ברשם העמותות, רשות ההגבלים הציגה בפני ההתאחדות מצג לפיו כללי האתיקה אינם מהווים הגבל עסקי, וכי ניתן לרשום אותם בתקנון – ובמשתמע אף לפעול על-פיהם.

ההחלטה ניתנה בהמשך להודעת הממונה ב-17 בדצמבר 2017, לפיה היא שוקלת להוציא תחת ידה קביעה ולהטיל עיצומים כספיים על ההתאחדות, חברת אמסלם תיירות ונופש בע"מ, חברת דיזנהאוז – בי.טי.סי. בע"מ, וכן על נושאי משרה בהן, בגין מעורבותם, כל אחד כפי חלקו, בקביעת קו פעולה אסור של איגוד עסקי ובפעולה על פיו. ברקע להודעת הרשות עמדו פעולות אותן נקטה ההתאחדות בעקבות תלונות שהגישו אמסלם ודיזנהאוז, שמטרתן לאכוף על חברת תלמה נסיעות ותיירות בע"מ את כללי האתיקה שהיו קבועים אז בתקנון ואסרו, בין היתר, על שידול עובדים של מתחרים החברים בהתאחדות.

בהמשך להודעת הממונה בדבר כוונתה לנקוט הליכים (כתבה שפורסמה באתר IAS), התקיים בפניה הליך שימוע בסופו החליטה כי קיומן של נסיבות מיוחדות וחריגות מטות את הכף לכיוון אי נקיטת צעדי אכיפה.

בהודעת הממונה לצדדים על סגירת התיק היא הבהירה, כי כבילות האוסרות על תחרות על עובדים בין חברות מתחרות עשויות להיות הפרה של חוק ההגבלים העסקיים. לעמדת הממונה, ככלל, כבילות מסוג זה, בין אם במסגרת קו פעולה של איגוד עסקי ובין אם במסגרת הסדר ביו מתחרים, יצדיקו נקיטת צעדי אכיפה נגד המפרים.

Exit mobile version