Site icon IAS

נמל התעופה של ציריך יבנה טרמינל חדש בר קיימא

הדמיה של טרמינל A החדש שיבנה בנמל התעופה של ציריך. צילום BUCHAREST STUDIO

נמל התעופה של ציריך (Flughafen Zürich AG) הודיע כי הפרויקט הזוכה לבניית טרמינל חדש הוא “Raumfachwerk”, הכולל את האדריכל הנודע Bjarke Ingels בשיתוף פעולה עם משרד  הארכיטקטים BIG , HOK ו-10:8. הפרויקט הזוכה נבחר על ידי צוות של 11 חברים, בראשותו של האדריכל הארי גוגר מבזל.

טרמינל A החדש ייבנה ברובו מעץ ויציב סטנדרטים חדשים במונחים של טרמינלים ברי קיימא. גג ובסיס הטרמינל החדש ישמשו כתאים סולרארים ויספקו כשני שלישים מצריכת החשמל השנתית של הטרמינל- תרומה גדולה להפחתת פליטת CO2. הבנייה תימשך כעשר שנים.

נמל התעופה של ציריך מחבר את שוויץ לעולם כבר כ-75 שנים ומכוון שהדרישות משתנות כל הזמן ויש לשפץ, להרחיב או להחליף טרמינלים החליטו בציריך לבנות טרמינל חדש. טרמינל A עבר כבר שני שיפוצים נרחבים עד שנת 2015 וכעת חודשה והורחבה מערכת מיון הכבודה. לאחר פעילות של למעלה מ-35 שנות פעילות, הוחלט כי טרמינל A יוחלף.

הדמיה של טרמינל A החדש שיבנה בנמל התעופה של ציריך. צילום BUCHAREST STUDIO

"ניסינו לעמוד באתגר הגלובלי המורכב של הפחתת פליטת CO2 עם הפתרון האפשרי הפשוט ביותר: מסגרת חלל עשויה מעץ מלא המהווה את בסיס המבנה, חוויה מרחבית, עיצוב אדריכלי ועיקרון של ארגון הכל ביחד. העיצוב פשוט אך אקספרסיבי המושרש במסורת ומחויב לחדשנות – מגלם את האלמנטים התרבותיים והטבעיים של האדריכלות השוויצרית", אמר Bjarke Ingels, אדריכל, מייסד ומנהל BIG, בניו יורק.

טרמינל A החדש יספק לנוסעים חוויה משופרת, תצפית טובה יותר הודות לחלונות הגדולים ואזורי המתנה מרווחים בשערים. גם ההיצע הקמעונאי והקולינרי בבסיס הטרמינל החדש יורחב. המסלולים הקצרים, המוערכים כיום על ידי הנוסעים בנמל התעופה של ציריך, יישמרו ויהיו אטרקטיביים משמעותית, הודות למרחבים החדשים.

טרמינל A הנוכחי יישאר פעיל במהלך בניית טרמינל A החדש. בסיום בנייתו הפעילות תועבר אליו בצורה חלקה ולאחר מכן יפורק הטרמינל הישן. בנייתו של טרמינל A החדש אמורה להתחיל בשנת 2030. ההשקעה מוערכת בכ-700 מיליון פרנק שוויצרי.

Exit mobile version