Site icon IAS

נמל התעופה של הונג קונג בוחן טכנולוגיות מתקדמות נגד COVID -19

מתקן 'CLeanTech' בנמל התעופה של הונג קונג. צילום HKIA

נגיף הקורונה (19 – COVID) הצליח להשבית את הכלכלה העולמית ובעיקר את תעשיית התעופה והתיירות שצנחה לממדים היסטוריים (95%-) . במקביל למציאת חיסון שיעצור את המחלה הגלובלית נעשים מאמצים בנמלי התעופה למצוא פתרונות זמניים להחזיר את הנוסעים.

בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג (HKIA) בוחנים כעת מתקן חדשני  'CLeanTech' המחטא וירוסים וחיידקים תוך 40 שניות. בתוך המתקן קיים "לחץ שלילי" כדי למנוע זיהום צולב בין הסביבה החיצונית והפנימית וכל נוסע שנכנס לתוכו עובר בדיקת טמפרטורה. נכון לעכשיו, המתקן משמש את צוות נמל התעופה לבדיקת הנוסעים המעטים המגיעים כיום.

"בטיחותם ורווחתם של עובדי נמל התעופה והנוסעים הם תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו ונמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג לא חוסך במאמצים להבטיח שהוא יהווה סביבה בטוחה לכולם. נמשיך לבחון אמצעים חדשים לחיטוי וניקיון", מסר סטיבן יו (Steven You) סגן מנהל אספקת שירות בנמל התעופה.

בנוסף, נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג בוחן גם את השימוש בציפוי אנטי – מיקרוביאלי בכל המשטחים, כולל דלפקי הצ'ק אין, ידיות ומושבים, פינות ישיבה, עגלות הכבודה, שירותים ועוד. כמו כן, פועלים כיום גם בנמל התעופה רובוטי ניקיון וחיטוי המצוידים באור אולטרה סגול המסוגלים להשמיד 99.99% מהחיידקים באוויר ובמשטחים תוך 10 דקות בלבד.

רובוט ניקיון וחיטוי המצויד באור אולטרה סגול. צילום HKIA
Exit mobile version