Site icon IAS

נחתם מזכר הבנות עם קבוצת לופטהנזה לרכישת חלק מאיטה איירווייס

קבוצת לופטהנזה צילום יח"צ

אתר האינטרנט האיטלקי AGI – Agenzia Italia דיווח ביום שישי (27.01.2023) כי משרד האוצר באיטליה חתם על מזכר הבנות (Lettera D'intenti) עם קבוצת לופטהנזה למכירת חלק ממניות חברת התעופה איטה איירווייס (Ita Airways). חיסיון מירבי על פרטי המשא ומתן, שיוכל להסתיים עד חודש מרץ 2023.

ב-19 בינואר 2023, קבוצת לופטהנזה פרסמה (ראו ידיעה) כי הגישה למשרד האוצר האיטלקי הצעה לחתימה על מזכר הבנות לרכישה חלקית ממניות חברת ITA Airways . כידוע, משרד האוצר האיטלקי מחזיק ב-100% ממניותיה של אליטליה לשעבר. אם המשא ומתן ייצא לפועל, לאחר שנה וחצי של פעילות, איטה איירווייס תעבור לפעול כחלק מקבוצת לופטהנזה, הגדולה באירופה. לופטהנזה הגישה הצעה לרכישת 40% מחברת התעופה האיטלקית, תוך אופציה עתידית לרכישת יתר המניות.

"עבור קבוצת לופטהנזה, איטליה היא השוק החשוב ביותר מחוץ לשווקי הבית שלה ולארה"ב. החשיבות של איטליה הן לנסיעות עסקיות והן לנסיעות פרטיות טמונה בכלכלה החזקה המכוונת לייצוא ובמעמד שלה כאחד ממקומות החופשה המובילים באירופה", מסרה קבוצת לופטהנזה.

מנכ"ל הקבוצה הגרמנית, קרסטן שפור (Carsten Spohr) אמר ב-19 בינואר כי אינו מוכן לנטוש את הרעיון ליצור את הבסיס הדרומי ברומא. אבל יחזור לשולחן הדיונים רק כשיש כוונה להפרטה מלאה של חברת התעופה. " השקעה יכולה לקרות רק אם תהיה הפרטה אמיתית, לא מערכת של ממשל משותף ציבורי-פרטי", אמר ספור, שציטט את סיפור ההצלחה של Swiss, בריסל איירליינס ואוסטריאן איירליינס, שחזרו להרוויח רק כאשר אחזקת המניות של לופטהנזה הגיעה ל-100%.

Exit mobile version