Site icon IAS

מתכננים את חופשת הסקי הבאה שלכם? בוקינג קום כאן לעזרתכם

גולשים במדרון הסקי קולמאיס, שבאוסטריה. צילום Booking.com

עונת הסקי נמצאת בעיצומה ועל אף שהשלג מאחר לבוא במספר יעדים בעולם, ישראלים רבים נמצאים בימים אלו בשלבי תכנון חופשת הסקי העתידית שלהם, בין אם עוד בחורף הקרוב ובין אם לעונת הסקי הבאה ועל מנת להפוך את תכנון החופשה לפשוט ויעיל יותר, Booking.com משיקה עמודי נחיתה ייעודיים לאתרי סקי במדינות שידועות בסצנת הסקי שלהן – צרפת, אוסטריה, איטליה ושווייץ.

העמודים כוללים כלים חדשים המאפשרים לסנן יעדים לפי רמת מיומנות (מתחילים, בינוניים, מתקדמים) או לפי האופי הכללי של היעד באמצעות מסננים כמו – התאמה למשפחות, נופים ציוריים, פעילויות אפרה-סקי, יעדי יוקרה, וכן מסנן על פי תקציב שמציע יעדים במחירים משתלמים ועוד. באמצעות כלי הסינון החדשים הללו ניתן בכמה קליקים פשוטים למצוא אתר סקי לכל רמת מיומנות ולכל תקציב. החל ממסלולים תלולים ומדרונות מסעירים ועד מסלולים רחבים עם נוף עוצר נשימה – הנה מספר דוגמאות לכמה מאתרי נופש הסקי הטובים בעולם, בהתאם לקטגוריות החדשות.

מתאים למשפחות:

לה פורט דו סוליי (Les Portes du Soleil), צרפת

לא רק המטבח והיין מייחדים את צרפת, אלא המדינה מתהדרת בין היתר בכמה מאתרי הסקי הטובים בעולם. עם מעל-580 ק"מ של מדרונות המרושתים ב-172 רכבלים ומעליות, לה פורט דו סוליי הוא אחד מאזורי הסקי הגדולים בעולם, עם כ-12 כפרי נופש שפזורים לאורך הגבול בין צרפת לשווייץ. בצד הצרפתי נמצא אזור מורזין (Morzine), שידוע במדרונות שלג ארוכים, רחבים ולא תלולים מדי, מה שהופך אותו לידידותי לכל הגילאים ולבחירה מושלמת לחופשת סקי משפחתית. במרחק קצר משם ניתן למצוא את אבוריאז (Avoriaz), שנחשב ל'מכה' של פארקי השלג – עם אפשרויות לבילוי לכל המשפחה בהרים המושלגים, ופעילויות כמו החלקה על הקרח ומזחלות כלבים. אזור פורט דו סוליי נמצא במרחק של כשעה וחצי נסיעה מנמל התעופה הבינלאומי של ז'נבה, מה שאומר שאפשר בקלות לאסוף רכב ברגע שאתם נוחתים ולנסוע למקום. עבור אלו שמעדיפים לא לנהוג, יש גם רכבות ואוטובוסים ישירים לאתר מנמל התעופה.

בעיירה שמפרי (Champéry), במרחק של 200 מטרים מהרכבל, נמצא מקום האירוח Chalet le Petou. המקום קיבל את התווית 'תיירות בסימן קיימות' של Booking.com, והוא מומלץ מאוד למשפחות ומתאים לעד שמונה אנשים. אחרי יום גדוש במדרונות אפשר לנוח ולהתחמם ליד האח במקום או להירגע בג'קוזי וסאונה ולהתאסף עם אהוביכם בטרסת שמש סביב בור אש מחמם. ומה עם הילדים אתם שואלים? במקום האירוח יש גם חדר משחקים, שלפי חוות הדעת של משתמשי Booking.com, הינו פשוט מושלם לילדים וילדות. במקום ניתן גם למצוא עמדה למכירת כרטיסים לסקי ומחסן לציוד סקי.

נוף ציורי:

זאלבך הינטרגלם (Saalbach Hinterglemm), אוסטריה

לנופשים המחפשים כפרים הרריים קסומים שכאילו נלקחו מסיפורי האגדות וגם אתרי סקי ברמה עולמית, מומלץ לטייל באוסטריה. עם 70 רכבלים ומעליות סקי ו-270 ק"מ של מדרונות בתוליים לגולשי סקי וסנובורד, עיירת הנופש האלפינית זאלבך הינטרגלם שבאוסטריה היא גן עדן לספורט חורף. הכינו את המצלמות, כי קרחון קיצשטיינהורן (Kitzsteinhorn Glacier) המרשים שמתנשא לגובה של 3000 מטרים נמצא במרחק של 32 ק"מ בלבד, באזור צל אם זי (Zell am See) – קפרון (Kaprun). אחרי יום ארוך במדרונות או בטיול באזורים שמסביב, תוכלו להתרווח בבקתות סקי ובמסעדות נינוחות שמגישות כיסוני פינצגאו מופלאים עם גבינה, וגם בקינוח האוסטרי המפורסם קייזרשמרן (פנקייקים חתוכים) תוצרת בית.

מלון הדירות AlpenParks Hotel & Apartment Sonnleiten נמצא ממש במדרון הסקי קולמאיס (Kohlmais), במרכז האתר לענפי ספורט החורף Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn. יש במקום מחסן לציוד סקי עם חימום וגם בריכה חיצונית ומחוממת שפתוחה לכל אורך השנה. מקום האירוח המקסים הזה, שקיבל גם כן את התווית 'תיירות בסימן קיימות' בשל מאמציו לשמירה על הסביבה, נמצא במרחק הליכה קצרה מרכבל Turm 6er וממעליות הסקי גולמאיס-גיפפלבאן (Kohlmaisgipfelbahn). יש במקום האירוח דירות מודרניות עם מרפסת שמשקיפות לנופים ציוריים של ההרים, ולחלק מהדירות יש אפילו סאונה פרטית שבה תוכלו להרפות את השרירים אחרי יום מלא בסקי.

AlpenParks Hotel Apartment Sonnleiten צילום Booking.com

מתאים לכל הרמות:

ואל גרדנה – גרודן (Val Gardena – Gröden), איטליה

אם אתם מחפשים סקי באווירה נינוחה ורגועה יותר, איטליה היא המקום בשבילכם. שם תוכלו ליהנות מבקרים עצלים עם כוס אספרסו ביד, לגלוש במדרונות לא עמוסים וליהנות מחוויית סקי מושלמת. אתר ואל גרדנה (גרודן) מחולק לשלושה אזורים, ומציע גישה ישירה למסלולים באורך 175 ק"מ באזור דולומיטי סופרסקי (Dolomiti Superski), שהומלץ גם כאזור סקי מושלם על ידי מטיילים ומטיילות מקומיים שביקרו באזור הסקי הזה בעבר**. רשת של 79 מעליות סקי מאפשרת לכם לבחור בקלות בין מסלולים בכל רחבי העמק – החל ממסלולים ארוכים כחולים ברמה נינוחה, עד למסלולים שחורים מהירים ברמה שבה מתחרים באליפויות עולם. ואל גרדנה הוא יעד נהדר לסקי– גם למתחילים, וגם לגולשים מנוסים המחפשים חוויה מאתגרת יותר. גולשים מתחילים וגם משפחות עם ילדים קטנים ייהנו מאוד מהאתר – יש בו שלושה משטחי החלקה על הקרח, אזור סקי שלם שמיועד לילדים, מגוון בתי ספר לסקי, וגם מעליות לתרגול. ניתן להגיע אל ואל גרדנה מנמל התעופה של בולצאנו (Bolzano) שנמצא במרחק של 33 ק"מ, או מנמל התעופה של אינסברוק (Innsbruck) באוסטריה שנמצא במרחק של 120 ק"מ. תחנות הרכבת הקרובות ביותר הן פונטה גרדנה (Gardena), קיוזה (Chiusa), ברסאסונה (Bressanone) ובולצאנו.

ממש על מדרונות הסקי של העיירה פלמר (Palmer) במיקום שקט ופחות מ-3 ק"מ מוואל גרדנה, נמצא מקום האירוח Pra Palmer The Green B&B. זהו מקום מעולה שממנו ניתן לצאת וליהנות מהמדרונות המקסימים של ואל גרדנה, כאשר האורחים במלון נהנים מהאפשרות פשוט לשים את המגלשיים ולהתחיל לגלוש ממש מחוץ למקום האירוח. הם יכולים גם במרחק הליכה קצר לבקר בכפר האלפיני ונטול כלי הרכב אורטיזיי (Ortisei), שדורג כמומלץ במיוחד על ידי משתמשי Booking.com הודות לנופים, ההרים ואווירת הרוגע ששוררת בו.

במקום האירוח עצמו ניתן להנות מריהוט עץ מסורתי ואווירה נעימה המשרה רוגע, לצד נופים יפהפיים. גם מקום אירוח זה זכה בתווית 'תיירות בסימן קיימות' לאור המאמצים שהוא משקיע כדי לספק שהייה עם דגש על קיימות – כך למשל, המבנה עצמו חסכוני באנרגיה ומקפידים בו על צמצום פליטות הפחמן הדו-חמצני למינימום.

Pra Palmer The Green B&B. צילום Booking.com

פופולרי:

4 העמקים (‎4 Vallées), שווייץ

שווייץ ידועה, בין היתר, בזכות ההרים שלה שנדמים כאינסופיים, ובמגוון נהדר של אתרי סקי. 4 העמקים הוא אתר הסקי הגדול ביותר במדינה, עם 412 ק"מ של מסלולים ו-67 מעליות סקי. מרבית האתר נמצא מעל קו העצים ולכן הוא מאפשר גישה למסלולי עמק רחבים ומדרונות תלולים שמתחילים מגובה של 3,330 מטרים בפסגת מון-פורט (Mont-Fort). ילדים וגם גולשים מתחילים ייהנו מהמדרונות הקלילים באתר ומי שמנוסים במיוחד יכולים להתנסות בהלי-סקי – חוויית סקי שתביא אתכם לפסגה בהליקופטר, ומשם תגלשו במורד ההר באופן חופשי. אזור הסקי פתוח בערך 10 חודשים בשנה, מה שנותן לחובבי וחובבות הסקי אפשרות לגלוש כמעט כל השנה.

Hotel La Cambuse נמצא במרכז עיירת הנופש לה קולון (Les Collons), ולחובבי ההיסטוריה – כ-25 ק"מ מהעיר העתיקה סיון (Sion) מימי הביניים. מקום האירוח נמצא ממש על יד מדרונות הסקי, כך שניתן ליהנות בו מגישה ישירה לאתר הסקי וגם מחדרים עם עיצוב מסורתי ונוף להרים. מסעדת המלון, La Cambuse, נמצאת במיקום מושלם – ממש היכן שמתחילים מדרונות הסקי של 4 העמקים שאורכם 400 ק"מ. המסעדה מגישה מאכלים מאזור ואלה (Valais), ביניהם פונדו הגבינה המפורסם. כדי לסיים את היום עם נוף מרהיב, האורחים באתר יכולים לגשת לטרסה שפונה דרומה ולהנות מנוף פנורמי להרי דנט בלאנש (Dent Blanche), מטרהורן (Matterhorn) וגם לעמק ואל ד'הרנס (Val d'Hérens).

יוקרה:

ברקנרידג' (Breckenridge), קולורדו, ארצות הברית

העיירה ברקנרידג' שבקולורדו ממוקמת למרגלות רכס טנמייל (Tenmile) בהרי הרוקי. היא ידועה במסלולי הסקי שבה ובנוף ההררי המרהיב שלה. בעיירת הנופש היוקרתית יש חמש פסגות הרים, 187 שבילים, ארבעה פארקי סקי, וגם את הרכבל הגבוה ביותר בצפון אמריקה. המקום קיבל המון המלצות מהמטיילים ב-Booking.com, שדירגו אותו כיעד אידיאלי לחופשת סקי בשל אפשרויות הסקי, ההרים, הנופים והאפשרות לנוח ולהירגע, ולכן סביר שהוא יהווה יעד מושלם לחופשה יוקרתית. לפי נתוני Booking.com, 68% מהנופשים הישראלים ושני שליש (66%)* מהתיירים בעולם מעידים, כי מגוון הפעילויות שניתן לבצע במקום מסוים מהווה גורם שמשפיע על ההחלטה שלהם כשהם בוחרים יעד לחופשה, מה שהופך את שברקנרידג' ליעד נהדר עבורם – בעיירה ניתן ליהנות משפע של פעילויות, כולל רכיבה על מזחלת מהירה במורד שביל הררי, שיעורי צילום כוכבים, ומשחקי חפש את המטמון. כמו כן, אפשר לצאת לשופינג ולטייל ברובע ההיסטורי של העיירה, לאכול באחת המסעדות המשובחות או להתפנק במרכז הבריאות והספא שהיא מציעה.

למרגלות פסגה 8 (Peak 8), המקום הגבוה ביותר באתר הסקי, נמצא אתר הנופש One Ski Hill, A RockResort, שממנו אפשר לגשת ישירות לאתר הסקי ברקנרידג'. אתר הנופש נמצא במרחק של 2.5 ק"מ ממרכז ברקנרידג', ויש בו חנייה נוחה בחינם, לא רחוק ממרכז העיירה. אפשר גם לנסוע באוטובוס החינמי מהחניון למעלית הסקי BreckConnect Gondola, שמציעה גישה מהירה לפסגות 7 (אזור הבסיס הקטן ביותר) ו-8. אחרי שביליתם יום במדרונות, תוכלו להתפנק בטיפול ספא מרגיע או לטבול בבריכה המקורה במקום האירוח. זהו פרט חשוב במיוחד לחובבי הסקי מכיוון ששחייה זו דרך מצוינת לעזור לגוף לבנות את עצמו אחרי הספורט החורפי.

One Ski Hill, A RockResort צילום Booking.com

גלישת סנובורד:

ניסקו (Niseko), יפן

 העיירה ניסקו נמצאת במחוז שיריבשי (Shiribeshi) בהוקאידו. משתמשי Booking.com דירגו אותה כמומלצת במיוחד בשל מדרונות הסקי והסנובורד שלה, הנופים והמעיינות החמים המומלצים במיוחד. יש במקום נופים מרהיבים של הר הגעש הרדום יוטיי (Yotei), והעיירה נחשבת לאחד מאתרי הסקי הפופולריים ביותר באסיה עם המון שלג פודרה עדין שיורד בדרך כלל בין נובמבר למארס. היא נחשבת לנהדרת לגלישה חופשית, והיא ידועה גם בזכות מספר מסלולי סנובורד טובים במיוחד – מסלולים ארוכים עם שלג אבקתי שנשאר רך ואיכותי. אל ניסקו מגיעים מדי שנה המון גולשי סנובורד – גם בינלאומיים וגם מקומיים, ויש בה ארבעה אתרים גדולים: ניסקו היראפו, ניסקו וילג', ניסקו אנופורי וניסקו הנאזונו. בסך הכל יש בניסקו כ-50 ק"מ של מדרונות ו-32 מעליות סקי. האזור ידוע גם באופציות הקולינריות הנהדרות ובמעיינות החמים שלו. הדרך טובה ביותר להגיע לניסקו היא בטיסה לנמל התעופה ניו צ'יטוסה (New Chitose) שנמצא ליד העיר סאפורו (Sapporo). משם אפשר לקחת תחבורה ציבורית או לאסוף רכב ולנסוע ל-Hirafu Welcome Center, שנמצא במרחק של כשעתיים וחצי נסיעה. למי שמעדיף לנהוג, באתר Booking.com ניתן למצוא יותר מ-900 נקודות לאיסוף רכב שכור ביפן, רבות מהן במחוז הוקאידו (Hokkaido).

אתר הנופש Ki Niseko נמצא במיקום מושלם, במרחק של פחות מ-100 מטרים מהמעלית המהירה באתר הסקי ניסקו, גראנד היראפו (Niseko Mt Resort Grand Hirafu) – כך שהאורחים מקבלים גישה ישירה לאתר הסקי, מחסן לציוד סקי, וגם לנוף הרים מדהים. אלו שסובלים משרירים כואבים אחרי הסקי, בוודאי ישמחו לשחרר אותם במרחצאות החמים שבאתר. יש גם מרחצאות מקורים וגם מרחצאות באוויר הפתוח. לפי האורחים שביקרו באתר בעבר, מקום האירוח מציע שירותים נוחים מאוד הכוללים ייבוש ואחסון ציוד סקי אחרי יום שלם במדרונות.

עבור אלו שמעוניינים להזמין חוויית סקי אידיאלית, Booking.com מציגה מבצעים לתחילת שנת 2023 כדי להתחיל את השנה החדשה עם חוויות חדשות. ההנחות מתחילות ב-15% במקומות אירוח שמשתתפים במבצע (מסומנים בתווית 'מבצעי תחילת שנה ל-2023'), והן תקפות לשהיות עם תאריך צ'ק-אין החל מ-1 בינואר 2023, ותאריך צ'ק-אאוט עד 31 במארס 2023 (כולל). בנוסף, Booking.com מעניקה לתיירים ולתיירות מרחבי העולם את האפשרות ליהנות מרמה חדשה של הטבות נוספות, עם הרמה השלישית של תוכנית הנאמנות Genius. תוכנית הנאמנות נועדה להפוך כל נסיעה לחוויה טובה יותר. היא חינמית לחלוטין, נגישה, והחברות בה היא לכל החיים – צריך רק ליצור חשבון כדי לקבל סטטוס Genius קבוע. כשחברי Genius מגיעים לרמות חדשות, הם מקבלים גישה להנחות גדולות יותר ולעוד הטבות לחופשות, שתמיד בתוקף. כל מה שצריך לעשות הוא להתחבר לחשבון באתר ולחפש את הלוגו של Genius, כדי למצוא את ההטבות וההנחות של התוכנית.

Exit mobile version