Site icon IAS

מתי והיכן מתוכננות שביתות בנמלי תעופה ורכבות באירופה

נוסע ממתין לטיסה הבאה. צילום freepik

מי שציפה לפריחה מחודשת בשנת 2023 בתחום הנסיעות ותיירות עלול להתאכזב נוכח גל השביתות הממשמש ובא, כתוצאה ממחסור בכוח אדם ודרישת העובדים שנותרו להעלאות שכר בשל יוקר המחיה המזנק.

מנהל התעבורה האווירית של אירופה, יורוקטרול, הזהיר מפני "אתגרים עצומים" שעלולים להיווצר ברשת התעופה המסחרית בקיץ הקרוב. " 2023 עתידה להיות השנה המאתגרת ביותר בעשור האחרון, מניעת עיכובים בקיץ תהיה משימה עצומה".

היכן ומתי אנו צפויים לפגוש את השביתות:

נמל התעופה לונדון הית'רו – עד ה-9 באפריל. כ-3000 עובדים בטרמינל 5 , הכוללים מאבטחים, מהנדסים וכבאים שובתים בשל סכסוך עבודה על תנאי השכר. כתוצאה מכך, בריטיש איירווייס, נאלצה כבר לבטל כ-300 טיסות – כ-32 טיסות סדירות יומיות. כדי להתמודד עם השביתה, הנהלת נמל התעופה מתכננת לגייס כאלף עובדים נוספים.

ביקורת גבולות בנמלי התעופה של בריטניה – ב-28 באפריל. בקרי הגבולות במדינה ישבתו כחלק משביתת 130,000 עובדי שירות המדינה, מה שיגרום לשיבושים של כ-2000 טיסות.

שביתת עובדי הקרקע בספרד – ב-3, 4, 6, 10, 11, 13 באפריל. צוות הקרקע שעובד ב-17 נמלי תעופה בספרד ישבתו בימי שני, שלישי וחמישי עד ה-13 באפריל.

נמל התעופה של מדריד: נוסעים נכנסים. צילום עוזי בכר

שביתת רכבות בבריטניה – היום, ה-01 באפריל. שביתת עובדי RMT המועסקים ב-14 חברות רכבות.

שביתת נמלי התעופה בגרמניה – מתמשך. השביתות ב-26 וב-27 במרץ גרמו לביטולי מאות טיסות בשמונה נמלי תעופה גדולים ברחבי המדינה. מכיוון שהמשא ומתן נמשך, לא נקבעו תאריכי שביתה חדשים. עם זאת, הם צפויים לכל מי שמתכנן טיסה לגרמניה בשנת 2023.

שביתת בקרת התנועה האווירית בצרפת – מתמשך. שביתות אלו עשויות להשפיע על יותר מטיילים מכל נוסעים אחרים השנה. הסיבה לכך היא ששביתות בקרה אווירית לא משפיעות רק על מטוסים הנוחתים או יוצאים מהמדינה שבה הן מתרחשות, אלא גם על מטוסים המשתמשים במרחב האווירי שלה.

הדבר היחיד שכדאי לזכור כשמדובר בשביתות הוא ששום דבר לא בטוח. ייתכן שאיגודי עובדים ומעסיקים יגיעו לפשרה. עם זאת, המשבר הכלכלי מקשה על כולם – מעובדים הנאבקים במשבר יוקר המחיה המתגבר ועד לחברות תעופה שנואשות לפייס את בעלי המניות לאחר מגיפה הרסנית.

נמל התעופה פריז שארל דה גול . צילום Depositphotos
Exit mobile version