Site icon IAS

מתחזקת הקריאה לביטול חובת הבידוד במלוניות

נתב"ג בימי עומס נוסעים. צילום עוזי בכר

בעוד התמונות המגיעות מנתב"ג של התורים העמוסים לוועדת חריגים, בו נראים נוסעים מנסים לקבל פטור מבידוד במלוניות, בירושלים יצאו מבודדים מחדריהם ופרצו את שערי המלונית. הנחיית משרד הבריאות לשלוח לבידוד את כל השבים מחו"ל כנראה תבוטל בקרוב, זאת גם לאור הקריאות מצד בכירי משרד הביטחון ומשרד הבריאות:

בני גנץ, שר הביטחון צייץ בטוויטר: "מי שמסכים להיבדק בנתב"ג–יכול לעשות בידוד ביתי. זה מה שהצענו כבר לפני שבועות בקבינט הקורונה. משרד הביטחון פיתח מתווה שיאפשר בדיקות לשבים מחו"ל, וליווי בבידוד הביתי. זה יחסוך למדינה מיליונים ויסייע להמון אזרחים שסובלים בלי סיבה מוצדקת. צריך לחזור להחלטה הבסיסית, ההגיונית והאפקטיבית."

בהודעת משרד הביטחון נמסר כי יש לחזור למתווה 'כנפי חיל' כפי שהצג בקבינט הקורונה על ידי משרד הביטחון. לפי המתווה הזה כל הנוסעים השבים מחו"ל, שיסכימו לעבור בדיקת קורונה בנמל התעופה יפונו לבידוד ביתי.

גם יואב קיש, סגן שר הבריאות, צייץ אתמול בטוויטר: "לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות."

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, חיזק את עמדתם ואמר: "אני לא בטוח שיש עוד מקום למלוניות הבידוד – שוקלים אם להמשיך עם זה".

Exit mobile version