Site icon IAS

משרד התיירות של אזרבייג'ן מציג לתייר הישראלי את נפלאותיה

מגדלי הלהבה בבאקו הבירה. צילום באדיבות משרד התיירות של אזרבייג'אן

משרד התיירות של אזרבייג'ן פונה לקהל הישראלי ומציג את האטרקציות התיירותיות בארץ האש והשלג. לראשונה נחשפת גם העיר שושה בחבל קרבאך שבצפון מערב אזרבייג'ן. לעיר חשיבות אסטרטגית ותרבותית. שחרור העיר וחבל קרבאך ב-9 לנובמבר 2020 מידי ארמניה, לאחר קרבות עזים, מעורר רגשות פטריוטיים עזים בקרב תושבי אזרביג'אן, מה שתורם גם לחיזוק מעמדו של נשיא הרפובליקה, אילהם אלייב, שמכהן בתפקיד מאז שנת 2003 וזוכה לפופולריות רבה בארצו.

במסגרת זו נערך לאחרונה פסטיבל הקולינריה בעיר שושה, בירת התרבות של חבל קרבאך, כשבפסטיבל הססגוני הזה השתתפו 13 מדינות, לרבות ישראל. כל מדינה הציגה את הרפטואר הקולינרי שלה. אורח הכבוד היה שר התיירות של אזרבייג'ן, פואד נגייב, שאף ביקר בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM בתל אביב, שנערכה בסוף חודש מרץ 2021.

פסטיבל הקולינריה בעיר שושה. צילום באדיבות משרד התיירות של אזרבייג'אן

הרפובליקה של אזרבייג'ן היא מדינה באירואסיה הסמוכה לים הכספי, השוכנת על דרך המשי המפורסמת. היא גובלת ברוסיה בצפון, בגאורגיה וארמניה במערב ובאירן בדרום. לאזרבייג'ן מורשת תרבותית עתיקה, היא שוכנת בחבל ארץ הנחשב למקור של ציוויליזציות עתיקות וידועה כאחת המדינות המוסלמיות בעלות הסובלנות הדתית הגבוהה ביותר. באזרבייג'ן ישנם שדות גדולים של נפט וגז טבעי ורואים זאת בנסיעה לאורך קו החוף. אחת מגולות הכותרת בביקור במדינה הנהדרת והתוססת הזו, היא עיר הבירה באקו. גרנד פרי אזרבייג'ן נערך מאז שנת 2016 ברחובות באקו, כחלק מאליפות הפורמולה 1. התחרות הקרובה תתקיים בין ה-9 ל-12 ליוני.

אחת האטרקציות הבולטות בבאקו היא מוזיאון השטיחים, זהו מוזיאון המוקדש לאומנות אריגת השטיחים ומציג גם קרמיקה ותלבושות מאזרבייג'ן. העיר העתיקה של באקו מושכת אליה מבקרים מרחבי העולם, זהו אתר מבוצר ומוקף חומה במרכז באקו, שנחשב לאתר מורשת עולמית. עוד אזור שאסור לפספס בביקור בבאקו הוא הטיילת, שמתפרסת על פני 16 ק"מ, ונושקת לים הכספי. את מגדלי הלהבה המרשימים, תוכלו לראות בולטים בגודלם מכל מקום בעיר, מדובר בשלושה גורדי שחקים, המעוצבים כלהבות ענקיות. מרכז תרבות היידר אלייב מציג שלל עבודות אמנות, פריטים מחיי התרבות של אזרבייג'ן ועוד. טאזה באזאר הוא שוק עתיק שפועל עוד מהמאה ה-15 ומציע ביקור צבעוני במיוחד בין שלל דוכנים וחנויות קטנות.

שמורת הפטרוגליפים של גובוסטן. צילום באדיבות משרד התיירות של אזרבייג'אן

הקולינריה בבאקו עשירה מאוד ומגוונת והמחירים זולים, בטח בהשוואה לישראל. שמורת הפטרוגליפים של גובוסטן היא אתר טבע מיוחד, שבו מספר הרי געש פעילים ומערות מהתקופה הפרה היסטורית. במערות נמצאו ציורי קיר (פטרוגליפים) בני אלפי שנים, שבהם נראים אנשים קדמונים, בעלי חיים ועוד והיא מהווה אתר מורשת עולמית של אונסק”ו. המשקה הלאומי הוא תה. נהוג לפתוח את היום עם תה וטקסי התה של אזרבייג'ן התפתחו במשך מאות שנים. מנהג מקומי מספר שאם הורי הכלה אינם מעוניינים מהחתן המיועד הם מגישים להוריו תה מר. ואם התשובה חיובית אז מוגש תה מתוק.

וישנה גם הזווית היהודית: בצפון אזרבייג'ן, באזור העיר קובה, נמצאת עיירה שכל תושביה יהודים. סמוך לעיר קובה, הממוקמת בלב נופים נפלאים של הרים ועמקים, נמצאת העיירה קרסניה סלובודה "הכפר האדום". זוהי העיירה היהודית היחידה שנותרה בעולם (מחוץ לגבולות ישראל). בעיירה שבה מתגוררים כ-4000 תושבים פועלים שלושה בתי כנסת. התושבים דוברים את שפת הג'וּהוּרי, שילוב של פרסית, אזארית ועברית.

Exit mobile version