Site icon IAS

משרד הבריאות פרסם את המדינות הירוקות, מהן בחזרה לא תדרשו לבידוד

ביולי אוגוסט, הקיץ העמוס ביותר בתולדות נתב"ג יעברו 5.3 מיליון נוסעים . צילום עוזי בכר

נתב"ג לפני עידן הקורונה צילום עוזי בכר

אתר משרד הבריאות פרסם את רשימת המדינות הירקות – מדינה אשר על השבים ממנה לא חלה חובת הבידוד כל עוד לא שהו במדינה אדומה במהלך ה- 14 יום הקודמים לטיסתם לישראל. מדינה אדומה – המגיעים לישראל ממדינה אדומה יהיו מחויבים בבידוד. הנחיית משרד הבריאות חלה החל ממחר, יום א' ה-16 באוגוסט.

המדינות הירוקות: אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונגריה, הונג-קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין,  קרואטיה ורואנדה.

*באתר מצוין: " עליך להתעדכן בכל ההנחיות של מדינת היעד החלות על הנוסעים המגיעים  מישראל."

כל המדינות הירוקות בשלב זה לא מאפשרות כניסת ישראלים למעט בולגריה ( על הנוסעים הישראלים לעבור בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה ללא בידוד או בדיקה בבולגריה) וקרואטיה (בדיקה בארץ 48 שעות לפני הטיסה, ללא בדיקה ובידוד בקרואטיה). 600 נוסעם בשבוע ליוון יפוזרו בארבע יעדים: בקורפו, כרתים, אתונה וסלוניקי. הנוסעים יבצעו בדיקה בארץ לפני הטיסה ובדיקה נוספת ביוון. מרגע קבלת התשובה יחויבו להישאר במלון ל-48 שעות.

ההנחיות לנכנסים לישראל:

הצהרה לפני טיסה

על הנוסעים המגיעים לישראל (אזרחים ובעלי מעמד תושבות ישראלית) להגיש בקשה לכניסה לישראל, בסמוך לטיסה ולא יותר מ – 24 שעות שלפני ההמראה.

יש למלא טופס פרטים אישיים והצהרת בריאות.

אזרחים זרים המעוניינים להיכנס למדינת ישראל נדרשים לקבל אישור כניסה למדינת ישראל חתום על ידי הקונסוליה הישראלית במדינתם.

יש להדפיס אישור על מילוי הטפסים ולהביאו לנמל התעופה לצורך הצגתו לגורמים הרלוונטיים בצירוף לכרטיס הטיסה. יש לשמור את הטופס עד הכניסה למדינת ישראל (אחרי מעבר בביקורת הגבולות).

על אף האמור בנוסח טופס נוסע נכנס מי שלא מעוניין להצהיר על המקומות הנוספים בהם שהה ב-14 ימים האחרונים ישיב ״לא״.

Exit mobile version