Site icon IAS

משרד האוצר ואל על סיכמו על מתווה חליפי להלוואה בערבות מדינה

מטוסי אל על. צילום יח"צ

בדומה למדינות רבות בעולם, מדינת ישראל מתגייסת לסיוע לחברות התעופה וזאת כחלק ממהלך הדרגתי של פתיחת השמיים והצפי לפתיחת נמל התעופה בו גוריון.

במסגרת זו תכלול תוכנית הסיוע מספר מרכיבים:

הסכם זה כפוף לאישור הממשלה ואישור דירקטוריון אל על. במידה ואל על תפר אי אילו מהתנאים האמורים לעיל ותנאים נוספים ביחס לשירות האמור לעיל, הסכום שהתקבל  יועמד לפירעון מיידי לטובת המדינה.

אל על תוסיף לבצע משימות לאומיות ומסחריות ככל שיידרש ובימים אלה החברה נערכת לחזרה הדרגתית לפעילות טיסתית בהתאם למתווה שיאושר על ידי המדינה.

משבר הקורונה פגע בענף התעופה בכלל ובחברת אל על בפרט בצורה אנושה עד כדי עצירה מוחלטת של הטיסות. למדינת ישראל מניית זהב באל על והביטחון התעופתי הוא חלק מהביטחון הלאומי ואינטרס של כל מדינה ובוודאי מדינה כמו ישראל שהתנאים הגיאופיזיים שלה מציבים אותה במעמד של מדינת "אי". מדינות רבות סייעו ומסייעות לחברות התעופה שלהן במענקים, הלוואות, דחיית תשלומי אגרות ומתן ערבות מדינה.

הסיוע מגיע על רקע חשיבותה הרבה של אל על למשק הישראלי הן כמוביל לאומי והן כמנוע צמיחה במשק (תרומה שנתית לתל"ג של כ-2 מיליארד ₪ בשנה באופן ישיר וסיוע עקיף לקידום התיירות כמנוע צמיחה במשק ובדגש על היותה מפעל חיוני המעסיק  אלפי עובדים  במעגל ראשון ועשרות אלפים במעגלים שני ושלישי).

Exit mobile version