בדומה למדינות רבות בעולם, מדינת ישראל מתגייסת לסיוע לחברות התעופה וזאת כחלק ממהלך הדרגתי של פתיחת השמיים והצפי לפתיחת נמל התעופה בו גוריון.
במסגרת זו תכלול תוכנית הסיוע מספר מרכיבים:
- תשלום בגין אספקת כרטיסי טיסה לכוח האדם במערך אבטחת התעופה בסך של 210 מיליון דולר כנגד התחייבות של על אל וסאן דור להטסת המערך למשך 20 שנה מיום חתימת ההסכם.
- תוכנית התייעלות כתנאי להעמדת מתווה הסיוע כאמור, החברה מתחייבת ליישם את התוכנית ההתייעלות בכלל זה יישום מלא של ההסכמים הקיבוצים שנחתמו יחד עם עובדי החברה וזאת למשך כל תקופת ההסכמים עם עובדי החברה כאמור.
- הזרמת הון בנוסף, החברה מתחייבת לבצע הנפקה בסך של 105 מיליון דולר, כאשר 43 מיליון דולר לפחות מתוכם, יזרים בעל השליטה. וזאת לא יאוחר מסוף חודש יולי 2021.
הסכם זה כפוף לאישור הממשלה ואישור דירקטוריון אל על. במידה ואל על תפר אי אילו מהתנאים האמורים לעיל ותנאים נוספים ביחס לשירות האמור לעיל, הסכום שהתקבל יועמד לפירעון מיידי לטובת המדינה.
אל על תוסיף לבצע משימות לאומיות ומסחריות ככל שיידרש ובימים אלה החברה נערכת לחזרה הדרגתית לפעילות טיסתית בהתאם למתווה שיאושר על ידי המדינה.
משבר הקורונה פגע בענף התעופה בכלל ובחברת אל על בפרט בצורה אנושה עד כדי עצירה מוחלטת של הטיסות. למדינת ישראל מניית זהב באל על והביטחון התעופתי הוא חלק מהביטחון הלאומי ואינטרס של כל מדינה ובוודאי מדינה כמו ישראל שהתנאים הגיאופיזיים שלה מציבים אותה במעמד של מדינת "אי". מדינות רבות סייעו ומסייעות לחברות התעופה שלהן במענקים, הלוואות, דחיית תשלומי אגרות ומתן ערבות מדינה.
הסיוע מגיע על רקע חשיבותה הרבה של אל על למשק הישראלי הן כמוביל לאומי והן כמנוע צמיחה במשק (תרומה שנתית לתל"ג של כ-2 מיליארד ₪ בשנה באופן ישיר וסיוע עקיף לקידום התיירות כמנוע צמיחה במשק ובדגש על היותה מפעל חיוני המעסיק אלפי עובדים במעגל ראשון ועשרות אלפים במעגלים שני ושלישי).