Site icon IAS

מרכז הקונגרסים הבינלאומי "בנייני האומה" משיק: תערוכת 'ירושלים שלי'

התערוכה 'ירושלים שלי' במרכז הקונגרסים הבינלאומי "בנייני האומה". צילום אביב יצחקי

"בנייני האומה" – מרכז הקונגרסים הבינלאומי, ירושלים, משיק תערוכת צילומים 'ירושלים שלי', של הצלם אביב יצחקי. במסגרת התערוכה, אותה אצר ערן ליטוין, מוצגים 22 צילומי שחור לבן היסטוריים של ירושלים בשנות השבעים והשמונים של המאה העשרים של אביב יצחקי, שבאותה תקופה למד עיצוב גראפי ב-"בצלאל" בירושלים ושימש צלם במגזין "מוניטין", שערך אדם ברוך.

הצילומים הייחודיים של יצחקי תיעדו את חיי היום יום של תושבי העיר, הבניינים החדשים שהתחילו לצמוח במרכזה של העיר ולשנות את קו הרקיע של ירושלים ואת בתי הקולנוע המיתולוגיים של ירושלים שהלכו ונסגרו עם כניסתה של הטלוויזיה לסלון הבית. אביב יצחקי מתגורר עד היום בירושלים וממשיך לתעד את העיר במצלמתו.

התערוכה 'ירושלים שלי' במרכז הקונגרסים הבינלאומי "בנייני האומה". צילום אביב יצחקי

אביב יצחקי מספר על סגנון הצילום הייחודי שלו: "נמשכתי אל הבתים הנטושים ומראותיהן של השכונות הישנות, ויחד עם זאת התעניינתי בבניינים החדשים שהתחילו לצמוח במרכזה של העיר. המשכתי בשיטוטי הצילום כשסיימתי את הלימודים, והתחלתי לעקוב במצלמתי גם את חיי היום-יום של תושבי העיר. כשאני מתבונן מחדש בצילומים שלי, אני חש געגוע לארץ שהותרתי מאחורי,  ולחלק מהדברים שהיו חלק ממני ונפרדתי מהם כשחייתי חיים אחרים".

בנוסף, במרכז בנייני האומה מוצבות יצירות אמנות של אמנים ישראלים בולטים, כגון: עבודות בד של מנשה קדישמן, פסל עצום של האמן יעקב אדם נפרש לאורך תקרת 'טרקלין אגם' הגבוהה.

התערוכה מוצגת במתחם אשכולות בקומה התחתונה בבנייני האומה בירושלים, והיא פתוחה לקהל הרחב עד ה-22/3/2022 בתיאום טלפוני מראש: 02-6558558. הכניסה חופשית וחינם.

התערוכה 'ירושלים שלי' במרכז הקונגרסים הבינלאומי "בנייני האומה". צילום אביב יצחקי
Exit mobile version