Site icon IAS

"מרחבא": כנס התאחדות משרדי הנסיעות במרקש

הכנס של התאחדות משרדי הנסיעות במרקש. קבלת פנים. צילום עוזי בכר

הכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות במרקש שבמרוקו החל אתמול (ב' ה-05 בדצמבר 2022) לאחר טיסה נעימה בחברת התעופה רויאל אייר מרוק (Royal Air Maroc) אם כי די ארוכה, כשש שעות. כבר במטוס נהנו הסוכנים מאווירת הכנסת האורחים עם הגשת עוגיות טיפוסיות ותה עם נענע. קבלת פנים חמה ציפתה לסוכנים ביציאתם מנמל התעופה -להקה מקומית בתלבושת מסורתית ליוותה אותם במוסיקה ומחול מרוקאי.

נראה היה שמלון גרנד סאבוי מרקש הפך באמת ביתם השני של הסוכנים לאחר קבלת פנים לבבית וקוקטייל בלובי. התארגנות מהירה ויצאנו שוב בשיירת אוטובוסים לארוחת ערב חגיגית בחסות משרד התיירות המרוקאי במבנה מפואר שכלל ארוחת ערב, שירים וריקודים לצלילי זמרת ולהקה שהנעימה את זמנם של הסוכנים בשעה שאכלו ארוחת ערב משובחת.

אדל אל פקיר מנכ״ל  משרד התיירות של מרוקו: "בשם ממלכת מרוקו ותעשיית התיירות של הממלכה,  ״ברוכים הבאים״ (עברית) למרוקו, ביתכם השני. בחודש מרץ התארחנו בתל אביב עם אחת המשלחות הגדולות ממרוקו וזכינו לקבלת פנים חמה ומרגשת. בעקבות הביקור המוצלח שלנו החלטתי להביא את כולכם למרוקו אבל לא חלמתי שזה יקרה לפני סוף השנה אז תודה טלי לאופר מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ותודה קובי קרני יו״ר ההתאחדות שאפשרתם לזה לקרות. כל תעשיית התיירות של מרוקו צופה בכם בשלושת הימים האלה ואני משוכנע שיהיה לנו כנס מהנה ומעשיר".

מימין: קובי קרני, אדל אל פקיר וטלי לאופר. צילום עוזי בכר
כנס התאחדות משרדי הנסיעות במרקש: ארוחה כיד המלך. צילום עוזי בכר
אירוע הפתיחה וקבלת פנים לסוכנים. צילום עוזי בכר

פתיחת הכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות

הבוקר (ג', ה-06 בדצמבר 2022) נערך אירוע פתיחת הכנס הרשמי באולם ההרצאות DADES הגדול בו נכחו סוכנים, עיתונאים ונכבדים ממשרד התיירות של מרוקו.

קובי קרני, יו"ר ההתאחדות אמר בפתיחת האירוע: ״תיירות בראש ובראשונה מחברת בין אנשים ללא קשר לפוליטיקה ויחד עם זאת מבוססת על הדדיות בין מדינות כך שלרוב לתיירות יש כוח רב בשבירת מחסומים וחיזוק היסודות ליצירת קשרים פוליטיים חזקים. התיירות היא גשר בין עמים, מדינות ותרבויות. מרוקו וישראל חולקות הרבה במשותף: אתרים היסטוריים, הרגלים תרבותיים אך יותר מכל יש קשר תרבותי בין העמים במשך מאות שנים. ישראל מחזקת את התרבות המרוקאית. אני מאמין שהכנס יחזק את הקשר בין העמים ובין המדינות גם בתחום התיירות וגם בתחומים נוספים".

אדל אל פקיר, מנכ״ל MNOT – המשרד הלאומי לתיירות במרוקו ציין כי היעד כעת לשלש את מספר התיירים מישראל למרוקו – מ-70 אלף תיירים ישראלים שביקרו במרוקו ב- 2022 ל-200 אלף ב- 2023.

פתיחת הכנס באופן רשמי והחלפת מתנות. צילום עוזי בכר

עוד שלושה ימים מלאים בפעילויות מצפות לסוכנים במהלך הכנס…

Exit mobile version