Site icon IAS

מרוקו: מדינה מרובת אטרקציות והפתעות המזומנות לתייר הישראלי

קאמיל שריף אלאמי - מנהל פיתוח עסקים של אינווסטור, באירוע התיירותי בת"א. צילום שוש להב

מרוקו חזרה להיות 'יעד חם' על מפת התיירות הישראלית. הבוקר (ד' 30.3) התקיים אירוע מטעםHolding  Investour המרוקאי, חברת גג בעלת חמש חברות בתחום התיירות, ביניהן atlas voyages, רשת מלונות, חברת אוטובוסים, ארגון קבוצות, ארגון כנסים וחברת טכנולוגיה עבור ענף התיירות.

האירוע התקיים במוזיאון ארץ ישראל, בנוכחות קאמיל שריף אלאמי – מנהל פיתוח עסקים של אינווסטור, וגוני אגברינג – מנהלת מכירות בינלאומית באינווסטור, ולצידם סוכני נסיעות ואנשי תקשורת מישראל, וכלל ארוחת בוקר עשירה והתרועעות נעימה. לא מפתיע שדווקא מועד זה נבחר, מפני שתערוכת התיירות IMTM בדיוק מתקיימת ונשלחה מטעמם משלחת לביתן היפה בתערוכה, המייצג את תיירות מרוקו.

קאמיל מפרט באוזני הנוכחים במיפגש היום את המיבנה של החברה הענפה שהוקמה ע"י אביו, והתפתחה עם השנים למגוון תחומים, תחת התקרה של החברה המאוחדת. גוני, ילידת הולנד, עלתה לישראל וגרה כאן תקופה (ולכן העברית הטובה שבפיה), ועזבה למרוקו שם היא חיה מזה 40 שנים, ועדיין מקפידה לטייל בה מקצה לקצה כדי למצוא אטרקציות חדשות עבור התייר הישראלי.

גוני אגברינג – מנהלת מכירות בינלאומית באינווסטור. צילום שוש להב

גוני מספרת שמאז שנפתחה מרוקו לתיירים לאחר סגר הקורונה, רק הישראלים נוהרים אליה והאירופאים עדיין לא.. לדבריה במרוקו מחכים ושמחים לקבל את התיירים מישראל, ומרוקאים רבים מעוניינים לבקר בישראל, ויחסי גומלין הם דבר טוב ומאזן. קאמיל מדגיש שמרוקו בטוחה לתיירים, ואינווסטור אחזקות אינה עוד חברת תיירות, אלא גוף עם גב יציב וגיבוי ומה שהיא מבטיחה ומתחייבת לתייר, היא גם מקיימת ולא 'נעלמת' ללקוח כשהוא נתקל בבעיה כלשהי.

מרוקו הינה מונרכיה בקצה הצפון-מערבי של יבשת אפריקה. מצפון גובלת בים התיכון, בסאוטה ומלייה (ספרד) ובמצר גיברלטר, במערבה באוקיינוס האטלנטי, במזרחה באלג'יריה ובדרומה בסהרה המערבית, אשר נמצאת בשליטת מרוקו מאז שנות ה-70. מרוקו קיבלה את עצמאותה מצרפת בשנת 1956. בירת מרוקו היא העיר רבאט, אף שהעיר הגדולה והחשובה ביותר היא קזבלנקה. הדת הרשמית במרוקו היא אסלאם סוני, והשפות הרשמיות בה הן ערבית וברברית. מרוקו היא מדינה יפייפיה, שהנופים שלה מגוונים במיוחד: מהים למדבר, מערים עתיקות לכרכים מודרניים, מדיור במבני בוץ לארמונות מפוארים, מלבוש מסורתי לאופנה עילית, והאוכל – מתובל ועסיסי כפי שצריך.

מרוקו ממתינה לישראלים. צילום Depositphotos

התייר הישראלי שמחפש תמיד חידושים, יגיע למרוקו לא רק בגלל האטרקציות המיוחדות שבה, אלא גם לטיולי שורשים-מורשת-תרבות יהודית. המודעות במרוקו לתחום התיירות והאירוח, גבוהה במיוחד, וניתן להתרשם שכך הוא, מהמצגת המעניינת שהציגו באירוע קאמיל שריף אלאמי וגוני אגברינג, מהסבריהם הבהירים ומיחסם החביב והסבלני. נראה ש'יש עם מי לדבר'…

אתHolding  Investour המרוקאית על מגוון שירותיה, מייצגת בישראל חברת טרנובה בבעלותו ובניהולו של דב קלמן. לכל שאלה או ברור ניתן לפנות:  dov@terranova.co.il

Exit mobile version