Site icon IAS

מקבץ ידיעות עולמיות בצל מגפת הקורונה

חדשות מהעולם. צילום Depositphotos

יאט"א: "האיחוד האירופי ויתר על כללי השימוש בסלוטים לקיץ הקרוב"

איגוד התובלה האווירית הבינלאומי (יאט"א – IATA)  הודה לאיחוד האירופי על ההחלטה להשעות את כללי השימוש בסלוטים (חלונות זמן – אמצעי לתכנון לוח זמני טיסות בהתאם לקיבולת נמל התעופה באמצעות יישום כללים) בנמלי התעופה במהלך עונת הקיץ.

"אנו מברכים על החלטת האיחוד האירופי להשעות את כללי השימוש בסלוטים עד לחודש אוקטובר 2020. השעיית חוק  80-20 תאפשר לחברות התעופה לתכנן את לוחות הזמנים שלהם בגמישות מרבית בתקופה זו של אי וודאות. ההחלטה מעניקה לחברות התעופה ונמלי התעופה שהשקיעו שנים בנתיבים שיהיו תקפים בקיץ הבא. אנו יודעים כי רגולטורים רבים בעולם השעו כבר את השימוש בסלוטים. זה קריטי שכל חברות התעופה ייהנו מההקלות באופן שווה", אמר רפאל שוורצמן (Rafael Schvartzman) סגן נשיא יאט"א אירופה.

" זו השעיה זמנית בשעה של משבר שכמותו לא נראה מעולם בענף התעופה, שיחזור לכללי השימוש ברגע שהתנאים יאפשרו זאת. אנו מודים לכל הרגולטורים העולמיים על ההבנה והגמישות שלהם בנושא", סיכם רפאל שוורצמן .

פלייאיסט וקשרי תעופה תפעלנה טיסת חילוץ מהפיליפינים, קמבודיה ובורמה

יריב פישר, מנכ"ל חברת פלייאיסט: " אנו עובדים מסביב לשעון ושמחים לעדכן שבעקבות עבודה משותפת עם חמ"ל המתנדבים, משרד החוץ וקשרי תעופה נפעיל טיסת חילוץ גם מהפיליפינים, קמבודיה ובורמה. ככל הנראה מדובר בטיסה האחרונה שתחלץ ישראלים מהמזרח בתקופה הקרובה. נשארו מקומות בודדים בטיסה".

טיסת ארקיע תמריא מבנגקוק ביום שני ה-30 במרץ בשעה 19:30 ותנחת בנתב"ג בשעה 03:20 זמן מקומי.

להזמנות: https://www.flyeast.co.il/

האי מינדנאו בדרום הפיליפינים בה ממוקמת דבאו סיטי . צילום Depositphotos

ברזיל תעצור כניסת זרים למדינה למשך חודש

ממשלת ברזיל הודיעה כי תאסור כניסת זרים לתחומה החל מיום שני (30 במרץ) בעקבות עלייה של חולי קורנה בתחומה. כעת נרשמו 3417 נדבקים ו-92 נפטרים. ב-27 למרץ נרשמו 502 נדבקים חדשים. ברזיל ממוקמת במקום ה-18 במספר החולים בנגיף.

TUI AG תקבל הלוואה מהבנק הממשלתי בגרמניה

חברת התיירות האירופאית TUI AG תקבל הלוואה בסכום של 1.8 מיליארד אירו מהבנק הממשלתי הגרמני כחלק מהסיוע במאבק בנגיף הקורונה. המימון יוסף למסגרת האשראי הקיימת של 1.75 מיליארד אירו. ההלוואה כפופה לאישור הבנקים המלווים והחברה תצטרך לוותר על תשלומי דיבידנד במהלך תקופת ההלוואה.

פריץ יוסן, מנכ"ל החברה: "הצלחנו כלכלית לפני המשבר ונשוב להצליח גם אחרי המשבר. עם זאת אנו עומדים כעת בפני מגבלות נסיעה בינלאומיות חסרות תקדים."

מטוס של TUI . צילום Depositphotos

האנגר ענק לאחסון מתים נבנה בנמל התעופה של ברמינגהם

האנגר שיכול לאחסן כ-12,000 גופות נבנה כעת בנמל התעופה של ברמינגהם בשל גידול מספר החולים באזור. מתוך 115 מקרי המוות החדשים שדווחו ברחבי בריטניה, 40 נרשמו באזור. נמל התעופה נמצא בסמוך למרכז התערוכות של העיר שהוסב לבית חולים זמני.

וירג'ין אטלנטיק תבקש סיוע כספי מהממשלה

מגיפת הקורונה מכה אנושות בתעשיית התעופה, אחת מחברות התעופה שנפגעו היא וירג'ין אטלנטיק הבריטית שביקשה סיוע של 5 -7.5 מיליארד ליש"ט. ריצ'רד ברנסון, הבעלים ציין כי הוא יזרים כ-250 מיליון דולר לקבוצה, כולל לחברת השייט החדשה Virgin Voyages, אך תידרש עזרה פיננסית נוספת.

מימין, שי ויס, אמיר הלוי וריצ'רד ברנסון בנמל התעופה בן גוריון. צילום עוזי בכר

4 נוסעים נפטרו מקורונה באונייה של הולנד אמריקה ליין

חברת הקרוזים הולנד אמריקה ליין דיווחה ביום שישי (27 במרץ) כי 4 נוסעים נפטרו באונייה MS ZAANDAM  הנמצאת כעת מול חופי פנמה לאחר ששני נוסעים נמצאו חיוביים לבדיקת קורונה. MS ROTTERDAM בדרכה לאסוף את הנוסעים הבריאים, להחזירם לארה"ב ולספק ציוד רפואי לאונייה בה יישארו חולים ואנשי צוות. כל הנוסעים כעת נמצאים מבודדים בחדרים.

החברה לא ציינה את סיבת המוות ומתי הם הלכו לעולמם. נכון ליום שישי כ-138 נוסעים ואנשי צוות דיווחו על תסמינים דמויי שפעת. באונייה 1243 נוסעים ו-586 אנשי צוות. נוסעים שיבדקו וימצאו בריאים יועברו לאונייה רוטרדם. ממשלת פנמה הודיעה כי לא תאפשר לחולים בקורונה לעבור בתעלת פנמה בדרכם לפלורידה.

Exit mobile version