Site icon IAS

מציינים את יום הדבורים הבינלאומי עם "צוף"

דבוראים וכוורות ב"צוף". צילום אלברט אדוט

בימים טרופים אלה, בהם האזעקות והבומים הם פסקול חיינו, והטילים מתעופפים מעל ראשינו, נחמד להתרפק על מעוף הדבורה. לא, לא קשור ביצירה המוזיקלית 'מעוף הדבורה' (רימסקי קורסקוב), אלא על געגוע לדבורים אמיתיות ולמתוק מתוק שהן מייצרות, ומי לא היה מעדיף דבש על טילים?

יום הדבורים הבינלאומי, הנחגג ב-20 במאי, הוא הזדמנות נהדרת לעצור לרגע את הפעלתנות היומיומית, ולבוא להכיר יצורים פעלתנים הרבה יותר. טוביה דיקמן, הדבוראי מ"צוף" בגליל המערבי, מזמין לכבוד יום הדבורים, לכמה שעות קסומות בהן חוגגים את עולמן הקסום של הדבורים. במהלך היום לומדים על אורח חייהן המיוחד ומנהגיהם הפנטסטיים של הדבורים, ועל חשיבותן הרבה לחיים כפי שאנחנו מכירים אותם. המפגש יכלול גם טעימות של דבש מסוגים שונים, ממרחי צוף ייחודיים ומי דבש צוננים מרעננים. כולם תוצרת צוף.

עוד בימים שבהם דבוראות לא היתה העיסוק המרכזי בחייו, טוביה דיקמן עקב אחרי חייהן של הדבורים בתשומת לב מיוחדת. תנועתן תמיד כישפה אותו והתוצרת המתוקה היתה מרפא לכל תחלואיו. החזרה לגליל והקירבה המחודשת לאדמה, קבעה את הדבש כעיסוק המרכזי בחייו. לאחר שחזר לגליל עם משפחתו בשנת 2013, הציב טוביה דיקמן 2 כוורות דבורים בגידול אורגני בחצר בית המשפחה בכליל. ההתאהבות הייתה מיידית ומוחלטת – כל מי שטעם את הדבש ביקש עוד ומיד. שתי הכוורות כבר לא הספיקו והיה צורך להגדיל את המכוורת. אט, אט מצא טוביה עוד נקודות טובות של פרחי בר בגליל, והיום, לצד עבודה עם דבוראים נוספים, נוסד העסק "צוף". תגיעו, יהיה מתוק.

הפעילות תתקיים ביום הדבורים הבינלאומי,     יום חמישי, 20 במאי, בשעות 18:30-17:00,   תחת עץ החרוב ביישוב כליל בגליל המערבי.

ההשתתפות ללא תשלום, בהרשמה מראש בלבד!

לפרטים והרשמה: 072-3957684

Exit mobile version