Site icon IAS

מספר לינות התיירים בדובאי ממשיך להמריא

אחד מהמלונות המפוארים הנמצאים בדובאי. צילום freepik

7.12 מיליון לינות תיירים נרשמו בדובאי בין ינואר ליוני 2022, עלייה של למעלה מ-183% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, על פי נתונים עדכניים של מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי (DET). המגמה החיובית בחציון הראשון של השנה מציבה את העיר בצורה איתנה בדרך להשגת יעדי התיירות שלה לשנת 2022 ואילך, ומחזקת עוד יותר את מעמדה כיעד בינלאומי מועדף.

הוד מעלתו שיח' חמדאן בן מוחמד בן רשיד אל מקטום (Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum), יורש העצר של דובאי ויו"ר המועצה המבצעת של דובאי, אמר: "חזונו של הוד מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום (Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum), סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות ושליט דובאי, כדי להפוך את דובאי לעיר העתיד ולמקום הטוב ביותר בעולם לחיות בו, לעבוד ולהשקיע בו, הביא להתעוררות מחודשת של מגזר התיירות בדובאי. הגידול במספר התיירים משקף את החוסן והדינמיות של כלכלת איחוד האמירויות. החזון של הוד מעלתו סייע לדובאי ליצור בסיס כלכלי חזק ויציב ומערכת אקולוגית עסקית דינמית, מה שאפשר לה להפוך למרכז עולמי מוביל למגזרים מגוונים. העלייה המהירה בכניסות תיירים בינלאומיות מציבה את דובאי בדרך להשגת היעד השאפתני שלה להפוך ליעד המתוייר ביותר בעולם ".

מספר לינות התיירים בחציון הראשון של השנה קרוב לאלו שנרשמו בששת החודשים הראשונים של 2019 והגיע ל-8.36 מיליון . יכולתה של איחוד האמירות לחזור במהירות לרמות תיירות כמעט טרום-מגפת הקורונה מדהימה עוד יותר בהתחשב בהשפעה של אתגרים חסרי תקדים וגורמים מאקרו-כלכליים אחרים על הכלכלה העולמית ומגזר התיירות.

נתח שוק אזורי

מנקודת מבט אזורית, מערב אירופה היוותה נתח משמעותי מלינות התיירים, המהווה 22% מסך המבקרים הבינלאומיים בששת החודשים הראשונים של 2022.  מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA) ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC) המשיכו להשפיע, ותרמו יחד 34% מסך המבקרים הבינלאומיים והדגישו את המשיכה החזקה של דובאי למבקרים מהשווקים הסובבים כיעד מהימן ומועדף.

אזור דרום אסיה היווה נתח של 16%, רוסיה ומזרח אירופה היוו יחדיו 11% מסך המבקרים בחציון הראשון של 2022. הפריסה הגיאוגרפית הרחבה משקפת את האסטרטגיה המגוונת של דובאי שמטרתה להניע תנועה מקשת רחבה של מדינות ופלחי מבקרים, הפחתת הסיכונים הכרוכים בהסתמכות יתר על אזור אחד, ומדגישים את הצלחתם של מסעות פרסום שיווקיים ביעד המספקים מסרים מותאמים אישית על פני פלטפורמות מיוחדות ספציפיות לקהל.

אתר הנופש המרהיב ומהמובילים בעולם – אטלנטיס דובאי. צילום יח"צ

רמות התפוסה הגבוהות בעולם בבתי מלון

המגוון הרחב של בתי המלון בדובאי הציג ביצועים מדהימים בכל מדדי האירוח במהלך המחצית הראשונה של 2022. התפוסה הממוצעת במגזר המלונאות בין ינואר ליוני 2022 עמדה על 74%, מהגבוהים בעולם, בהשוואה ל-62% בשנה המקבילה ב-2021, הבדל של 12% וקצת פחות מרמת התפוסה שעמדה על 76% בתקופה שלפני המגפה בחציון הראשון של 2019.

זה ראוי לציון במיוחד שכן הוא הושג הודות לגידול של 19% בקיבולת החדרים בהשוואה לשנת 2019. מלאי המלונות של דובאי עד סוף יוני 2022 כלל 140,778 חדרים ב-773 בתי מלון, בהשוואה ל-118,345 חדרים זמינים בסוף יוני 2019 ב-714 בתי מלון. בינתיים, המספר הכולל של המלונות בחציון הראשון של 2022 צמח ב- 8% לעומת החציון הראשון של 2021, מה שמדגיש את אמון המשקיעים החזק במגזר התיירות של דובאי.

מגזר המלונאות השיג ביצועים טובים יותר מרמות טרום-מגיפה בכל שאר המדדים המרכזיים: מספר לילות בחדר, תעריף יומי ממוצע (ADR) והכנסה לחדר זמין (RevPAR). מלונות דובאי סיפקו יחד 18.47 מיליון לילות תפוסה במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה, עלייה של +30.4% בהשוואה לשנה הקודמת, ועלייה של +18% במהלך התקופה שלפני המגפה ב- 2019, שהניב 15.71 מיליון לילות תפוסה. בנוסף, ה-ADR של 567  דירהם (154$) במחצית הראשונה של השנה עלתה על ה-ADR הן עבור 2021  שעמד על  382 דירהם (104$) ו-444 דירהם (120$) עם צמיחה של 48.5% ו-28% בשנה, בהתאמה.

הביצועים האיתנים של מגזר המלונאות ניכרים גם בצמיחת RevPAR – זינוק של למעלה מ-76% בהשוואה לששת החודשים הראשונים של 2021  ועלייה של 24% במהלך תקופת הטרום-מגיפה ב-2019 . על פי ניתוח נתוני המלונות של חברת STR, דובאי מדורגת במקום השלישי בעולם ב-RevPAR (147 דולר), אחרי פריז (195 דולר) וניו יורק (172 דולר).

דובאי, אחד היעדים הפופולאריים בקרב הנוסעים הישראלים. צילום Depositphotos

המשיכה הגלובלית המתמשכת של דובאי

הנתונים העדכניים מצביעים על דובאי כיעד מספר 1 בעולם על פי Tripadvisor Travellers' Choice Awards 2022. דובאי גם נותרה אחת הערים המבוקשות ביותר לנסיעות עסקים ונסיעות בינלאומיות, ואירועים בתקופה שבה רוב היעדים העולמיים נפתחו מחדש לתיירות. הביצועים המעודדים ביותר בתעשייה מיוחסים בעיקר לתערוכת Expo 2020 דובאי שהצליחה מאוד ומשכה למעלה מ-24 מיליון ביקורים עד לסיום ה-31 במרץ השנה, כמו גם לתמיכה המתמשכת שהעניקו שותפים מקומיים ועולמיים כאחד.

בהצגת דובאי כיעד רב פנים בטוח, פתוח ונגיש. שלל פסטיבלים, אירועי פנאי ועסקים, כולל פסטיבל הקניות, פסטיבל האוכל ועוד, שתרמו לצמיחה.

מסעות פרסום גלובליים לוקחים את דובאי לעולם

מלבד שלל התכנסויות ואירועים גלובליים המציגים את המגוון של היצע היעד, דובאי ממשיכה למשוך קהלים גלובליים באמצעות קמפיינים בינלאומיים ופעילויות סחר בשוק המדגישות אותה כיעד מועדף. זה כולל את קמפיין ‘Dubai Presents’, שמקדם את האטרקציות של העיר באמצעות סדרה של טריילרים בסגנון סרט בהשתתפות כוכבים מהוליווד ומבוליווד כאחד. פעילויות השיווק בשווקים בינלאומיים מרכזיים שופרו גם כדי להציג את העיר כיעד הקיץ המועדף, במיוחד באמצעות קמפיין קיץ מתגמל 'הישאר יותר, שלם פחות' כדי למשוך מטיילים ומשפחות לדובאי, בנוסף להנעת תנועה למקום המתמשך באמצעות Dubai Summer Surprises festival.

Exit mobile version