Site icon IAS

מספר ההרוגים השנתי מתאונות אוויריות בשפל מאז 2017

תאונות אוויריות בשנת 2021. צילום freepik

הנתונים שפורסמו על ידי חברת הייעוץ ההולנדית לבטיחות תעופה- To70 מראים שבשנה שעברה היו בסך הכל 38 תאונות, מתוכן ארבע קטלניות, שהביאו בסופן ל-81 הרוגים. מדובר בפחות משליש מההרוגים שנרשמו ב-2020, אז היו 40 תאונות, מתוכן חמש קטלניות, שהביאו ל-299 מקרי מוות.

שיעור ההרוגים בשנה שעברה הוא הנמוך ביותר מאז 2017, ושווה לתאונה קטלנית אחת לכל 5.3 מיליון טיסות. הנתונים כוללים את כל התאונות "במטוסי נוסעים גדולים המשמשים את רוב הנוסעים", שלדברי To70 מכסות את הרוב המכריע של פעולות התחבורה האווירית המסחרית – אך אינם כוללים תאונות בטיסות צבאיות, אימונים, פרטיות, מטען או מסוקים.

ארבע התאונות הקטלניות בשנת 2021 בוצעו על ידי Sriwijaya Air האינדונזית, חברת התעופה South Sudan Supreme Airlines, חברת התעופה הרוסית Aeroservice וחברת התעופה מהרפובליקה של קונגו -Malu Aviation.

בדו"ח נאמר כי בעוד ש"בעיות הקשורות לקורונה לא הובילו לתאונות… ישנן עדויות בנתוני תקריות התעופה המצביעות על כך שחוסר המוכנות / חוסר ההיכרות בעקבות תקופות של חוסר פעילות כן משפיעות על בטיחות הטיסה. בעיות הקשורות לאימוני ריענון לאחר תקופות היעדרות ארוכות, עבודה בתקופה של תת עומס – כלומר: אין מספיק גירויים או מוטיבציה לביצוע אופטימלי – ובעיות בריאות הנפש הם כולם גורמים שהתעשייה שואפת להתמודד איתם", נכתב בדו"ח.

נסיעות אוויריות נותרו אמצעי נסיעה בטוח מאוד – האינדיפנדנט משווה את הנתון של 81 הרוגים בתאונות אוויריות בהשוואה ל-1.3 מיליון בני אדם שנהרגו בכבישים בשנה שעברה.

Exit mobile version