Site icon IAS

מסלול הנחיתה הראשי של נתב"ג חזר לפעילות מלאה

מטוס הדרימליינר 787 הראשון של אל על בנחיתה במסלול 12-30 בנתב"ג. צילום סיון פרג

מטוס הדרימליינר 787 של אל על. משדרגת את צי המטוסים. צילום סיון פרג

מסלול הנחיתה הראשי של נתב"ג ( 12-30) חזר לפעילות מלאה, חודשיים לפני הזמן המתוכנן. המסלול נפתח לפעילות מבצעית לאחר שרשות שדות התעופה (רש"ת) סיימה, לפני הזמן המתוכנן, את העבודות לשדרוגו ושיפוצו, שנועדו לשמירת כשירותו ובטיחותו של המסלול. עלות השיפוץ כ-20 מליון שקל.

בחודש מאי השנה החלו השיפוצים במסלול 12-30 והוא נסגר לפעילות. העבודות החלו לאחר שבית המשפט דחה את עתירת בארות יצחק ומזור נגד תחילת עבודות  השיפוץ במסלול. בהקשר זה רש"ת נקטה בכל האמצעים הדרושים על מנת לבצע את עבודות השיפוץ, תוך פגיעה מינימלית ביישובי הסביבה והיא מודה להם על הסבלנות והסובלנות בזמן עבודות השיפוץ.

שדרוג מסלול 12-30 חייב את סגירתו לתקופה של כשלושה חודשים. בעת סגירתו התרכזו הנחיתות במסלול 03-21 מצפון לדרום וההמראות התרכזו במסלול 08-26 ממזרח למערב.

עיתוי ביצוע העבודות השיפוצים תוכנן בקפידה בהתחשב בתנאי מזג האוויר, משטר הרוחות ותנועת הנוסעים. עתה עם שובו של מסלול 12-30 לפעילות מלאה, תחזור פעילות ההמראות והנחיתות למתכונת מעגלית, המשפרת את התנועה האוורית בנמל. נתון חשוב מאוד לנתב"ג שיאפשר לתנועה של יותר מ-23 מיליון נוסעים בשנה לעבור בו בבטחה, ובוודאי בשיא עונת הקיץ הנוכחית.

ביולי אוגוסט, הקיץ העמוס ביותר בתולדות נתב"ג יעברו 5.3 מיליון נוסעים . צילום עוזי בכר

עונת הקיץ השנה תשבור שיא חדש במספר הנוסעים בנתב"ג כאשר במהלך יולי אוגוסט, הקיץ העמוס ביותר בתולדות נתב"ג יעברו 5.3 מיליון נוסעים בנמל התעופה בן גוריון,  גידול של כ-15% . הגידול בהיצע הטיסות והרחבתם מתאפשר בין השאר בשל הרחבת הקיבולת של חלק מהתשתיות בנתב"ג, תוספת דלפקי הצ'ק אין לשירות הנוסעים, הוספת המבנה האווירי לטרמינל 3 , הרחבת טרמינל 1, הוספת כוח אדם, ניהול משמרות מנהלי עומס, הוספת דיילות שירות , הרחבת תמהיל ההסעדה ועד שיפור חווית הילדים היוצאים לחופשה השנתית. בימי העומס, במהלך חודשי הקיץ ביולי אוגוסט, יעברו בנתב"ג עד כ -100 אלף נוסעים ביום, בלמעלה מ-600 טיסות יומיות ממריאות ונוחתות.

חטיבת ההנדסה ברש"ת וקבלני הביצוע נרתמו למשימה כדי לקצר את משך זמן ביצוע העבודות מחמישה חודשים לשלושה ועשתה כל שלאל ידה כדי להקל, ככל שרק ניתן, לקצר את  הרעש הצפוי, בלי לפגוע מנגד, בתקינות הפעלתו של נתב"ג לטובת הציבור הגדול מאד של המשתמשים בשרותיו.

הפעם האחרונה שמסלול 12-30 עבר שיפוץ היה לפני כ-11 שנים (למעט מקטע קטן של המסלול, בו בוצעו עבודות במסגרת שדרוג המסלולים בנתב"ג בשנים 2010- 2014, זאת כדי להאריך את מסלול 21-03 .

מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי:" הפעלתו בבטיחות של מסלול 12-30 לטובת יותר מ-23 מיליון נוסעים בשנה היינה חיונית על מנת שנתב"ג ימשיך להעמיד לטובת הציבור את שירותיו בהתאם למדיניות השר כ"ץ במסגרת הסכם השמיים הפתוחים ובבטיחות הנדרשת".

Exit mobile version