Site icon IAS

מנכ”ל קבוצת אתיופיאן איירליינס, טוולדה גברמרים, פורש מתפקידו

מנכ”ל אתיופיאן איירליינס, Tewolde Gebremariam. צילום עוזי בכר

תדהמה בתעשיית התעופה העולמית, מנכ”ל קבוצת אתיופיאן איירליינס, טוולדה גברמרים (Tewolde Gebremariam), הודיע אתמול (ד', ה-23 במרץ 2022) על פרישה מוקדמת מתפקידו בשל בעיות רפואיות.

דירקטוריון הקבוצה כיבד את בקשתו והודיע: " מר טוולדה גברמרים נמצא בטיפול רפואי בארה"ב בששת החודשים האחרונים, הוא צריך להתמקד בבעיות הבריאות האישיות שלו, הוא אינו מסוגל להמשיך ולהוביל את חברת התעופה כמנכ"ל הקבוצה, חובה הדורשת נוכחות קרובה יותר ותשומת לב מלאה מסביב לשעון".

Tewolde GebreMariam הוביל את חברת התעופה במשך יותר מעשור להצלחה מסחררת שבאה לידי ביטוי בביצועים יוצאי דופן בכל הפרמטרים: צמיחה אקספוננציאלית ממחזור שנתי של 1.3 מיליארד דולר ל-4.5 מיליארד דולר, מצי של 34 מטוסים ל-130 מטוסים ומ-3 מיליון נוסעים ל-12 מיליון נוסעים (לפני מגפת הקורונה). בנוסף, החברה עברה להפעיל טיסות מ-60 יעדים ל-127 יעדים.

באוגוסט 2021 פגשתי את מר Tewolde GebreMariam בתל אביב לשם ראיון אישי והתרשמתי מאוד מכישוריו, צניעותו והאופן בו  התמודדה הקבוצה עם משבר הקורונה- לראיון המלא לחצו כאן.

תחת הנהגתו של Tewolde GebreMariam, קבוצת התעופה גדלה פי 4 בכל הפרמטרים ובנתה תשתית חיונית בשווי של יותר מ-700 מיליון דולר כמו המלון הגדול ביותר באפריקה, מסוף מטענים, האנגרים וחנויות MRO, אקדמיית תעופה וסימולטורים לטיסה. "הדירקטוריון, ההנהלה הבכירה, העובדים וכל משפחת אתיופיאן איירליינס מביעים את תודתם על תרומתו ומאחלים לו החלמה מלאה במהרה", נכתב בהודעה.

מר מספין טאסו (Mesfin Tasew) הוא המנכ"ל החדש של קבוצת אתיופיאן איירליינס. למספין 38 שנות ניסיון בניהול חברות תעופה ותפעול תחומי תחזוקה והנדסת מטוסים, רכש, טכנולוגיה ועוד. בעל תואר שני במינהל עסקים (MBA) מהאוניברסיטה הפתוחה בבריטניה, תואר שני בהנדסת חשמל ומתמחה בהנדסת תקשורת מאוניברסיטת אדיס אבבה.

מספין טאסו, מנכ"ל קבוצת אתיופיאן איירליינס. צילום יח"צ

מר גירמה ווייק (Mr. Girma Wake), לשעבר מנכ"ל אתיופיאן איירליינס, מונה לאחרונה כיו"ר מועצת המנהלים של קבוצת אתיופיאן איירליינס . גירמה ווייק בעל ניסיון עסקי רב ומוערך בתעשיית התעופה. הוביל בעבר את אתיופיאן איירליינס במשך 7 שנים כמנכ"ל והניח את הבסיס לצמיחתה המהירה והרווחית של חברת התעופה. "השילוב של ניסיון, תרבות עבודה והדחף שלו גורם לו להיות מסוגל לעמוד בראש הדירקטוריון ולקחת את חברת התעופה לשלב הבא", נכתב בהודעה.

Exit mobile version