Site icon IAS

מנכ"לית אל על: "נשים מובילות הן אלו שמשאירות חותם"

"טיסת נשות הברזל" יצאה בטיסת אל על ללונדון. צילום קובי קואנקס

הבוקר (א') יצאה לדרך בטיסת "אל על" ללונדון, "טיסת נשות הברזל" הראשונה, של העמותה לקידום מקצועי ושחר-און, בראשות מנכ"לית העמותה, הילה קניסטר בר דוד, למסע גילוי דרכן של נשים מובילות בהיסטוריה. זוהי טיסה ראשונה מבין כ-12 טיסות, בהן יקחו חלק מאות נשים מובילות במשק הישראלי. מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה, במסר אישי לנשים: "נשים מובילות הן לא רק מנכ"ליות, הן אלו שמשאירות חותם".

מדובר בשיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו, בין אל על – שנבחרה להיות המובילה הרשמית של המשלחות, לבין העמותה לקידום מקצועי ו"שחר און", בראשה עומדת הילה קניסטר בר דוד, אשר לוקחת חלק בעצמה בטיסה הראשונה. לנשות העמותה חיכתה הפתעה בטיסה: כל אחת קיבלה איגרת אישית ממנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, יחד עם שובר מתנה.

העמותה לקידום מקצועי ו"שחר-און", קמה כחלק מההסכם הקיבוצי בין הסתדרות העובדים והאוצר בשנת 1999, ומאז עובדת כדי להקנות לעובדים ולעובדות קידום מקצועי וחברתי, לימודים וסמינרים. מטרת העמותה לאפשר לעובדים ללמוד ולהרחיב את השכלתם, כך שתיפתח בפניהם הדלת להתקדם במקום העבודה שלהם ולשפר את איכות חייהם.

כחלק מפעילות העמותה, יתקיים השנה סמינר "נשות הברזל", שיכלול כ-2000 נשים מובילות מכל הארץ, שמטרתו היא להעביר את הנשים היוצאות אליו מסע של עוצמה נשית, בהשראת סיפורן של דמויות המפתח בממלכה הבריטית – נשים פורצות דרך ולאורך האתרים ההיסטוריים שעיצבו את פניה.

מנכ"לית העמותות לקידום מקצועי וחברתי מבית הסתדרות המעו"ף, הילה קניסטר בר דוד במטוס אל על. צילום קובי קואנקס

מנכ"לית העמותות לקידום מקצועי וחברתי מבית הסתדרות המעו"ף, הילה קניסטר בר דוד, עוסקת בעשור האחרון בתחום השוויון המגדרי וקידום מדיניות, ובהתאם, קידמה רפורמות בנושא במסגרת תפקידה. גם היא טסה היום יחד עם חבורת הנשים הזו, ושוחחה איתן טרם ההמראה: "אני שמחה ונרגשת לצאת למסע שכולו נשים – דתיות וחילוניות, ערביות ויהודיות, כולן כמשפחה אחת, אשר תיקחנה חלק במסע משמעותי, אשר לצד הערכים הלימודיים הנלווים לסמינר, יהנו מחוויה מרגשת, כזאת שתשאיר חותם. אני מודה לחבריי באל על, וכמובן למנכלית אל על, דינה".

במסגרת המסע יצאו לדרכם 12 מטוסי אל על, שיטיסו את הנשים ליעדן. עמית לוי – מנהל מכירות ישראל באל על, בירך על השותפות בין הארגונים, והוסיף: "אל על גאה להיות המוביל הרשמי של המסע הזה, כחברה שבראשה עומדת אישה וש-40% מההון האנושי שלה הן נשים. כחברת התעופה שנושאת את דגל ישראל, אנו מקפידים על קיום שותפויות מסוג זה וגאים להיות הגשר והחיבור בין ישראל לעולם".

Exit mobile version