Site icon IAS

מלון פסטורל כפר בלום: סופ"ש "פסטיבל אביב קלאסי"

מלון פסטורל כפר בלום, בין השבילים והירוק. צילום ליהי וולף

מלון פסטורל יקיים השנה אביב הגלילי, את סוף שבוע תרבות פסטיבל אביב המסורתי, בשיתוף עם פסטיבל קול המוסיקה בגליל, זאת לאחר הפסקה של שנתיים, בניהולה האמנותי והשתתפותה של הפסנתרנית ד"ר עפרה יצחקי. בסופ"ש חמישי – שישי, 10 – 12 במרץ 2022. זו פעם ראשונה מאז החל להתקיים סופ"ש תרבות 'פסטיבל האביב' במלון פסטורל, שאמונה על ניהולו האמנותי אישה. עניין זה משלים השנה נקודה מעניינת אחרת, שכל השדרה הניהולית של מלון פסטורל מורכב כעת מנשים, עם מינויה של דנית ביתן למנכ"לית המלון, ומיכל מורלי לסגניתה.

יש משהו באביב הגלילי שלא ניתן לתאר אותו במילים: הריח, הבריזה, ציוץ הציפורים, רשרוש העלים, פכפוך הנחלים והפרפרים, אלו שבבטן ואלו שמגיחים מתוך הגלמים ומניעים את האויר עם משק כנפיהם העדין. קשה להעביר את התחושה ששוטפת אחד, כשהוא ניצב אל מול נפלאות הטבע, אבל סופ"ש התרבות אביב בניהולה האמנותי של עפרה יצחקי מצליח באמצעות צלילים ובחירות רגישות של יצירות ותיקות לצד חדשות, להעביר את הטבע האביבי של הגליל במלוא הדרו. "רציתי לצייר תמונה של האביב הקלאסי". מספרת יצחקי, "וגם רציתי לספר לקהל על ההתחדשות שיש באביב ובאמצעות שילוב של מוסיקה חדשה, אני חושבת שמקבלים את התמונה המלאה".

ד"ר עפרה יצחקי, פסנתרנית, מנהלת אמנית של הפסטיבל. צילום יח"צ

מה בתוכנית הסופ"ש?

במרכז סוף השבוע יעמדו כמה מיצירות המופת הקאמריות של התקופה הקלאסית: חמישיית הקלרינט ורביעיית החליל של מוצרט, סונטת "האביב" לכינור ולפסנתר מאת בטהובן ושלישיית המיתרים הגדולה בסי במול מז'ור מאת שוברט. לצד היצירות האהובות והמוכרות, נחגוג את האביב וההתחדשות בקונצרט 'שירת הציפורים' עם מבחר יצירות המתייחסות לקולות הציפורים מאת ראמו, קופרן, סאטי ומסיאן ובעיבודים לשירי אביב מאת מנדלסון ושוברט, לטנגו 'אביב בבואנוס איירס' מאת פיאצולה, ותהלים 42 'כאיל תערוג על אפיקי מים' מאת עודד זהבי.

בקונצרט 'ואלסים וסרנדות מוינה' נשמע, בנוסף ליצירותיהם של שוברט ובטהובן, גם הפתעות פחות מוכרות מווינה של תחילת המאה העשרים, למשל 'ואלס הקיסר' מאת יוהן שטראוס-ולס וינאי גדול ואמיתי של מלחין 'הדנובה הכחולה', בעיבוד נדיר לשביעית נגנים מאת ארנולד שנברג. משתתפים: מתן דגן, שרון כהן – כינור, יוני גרטנר – ויולה, מיכל קורמן – צ'לו, גי אשד – חליל, איליה שוורץ – קלרינט, עפרה יצחקי – פסנתר.

מזה כ- 19 שנים מהווה מלון פסטורל אבן שואבת לאוהבי המוזיקה והרוח מכל רחבי הארץ, תוך שהוא מציע תוכניות תרבות עשירות, שהן חלק מחזונו לחולל חווית אירוח מוזיקלית-תרבותית-ישראלית מרוממת רוח. המלון מארח במהלך כל השנה אמנים בעלי שם, נגנים, יוצרים, אנשי רוח ושיח, כחלק מעונות תרבות עשירות, גדושות במופעים, קונצרטים, הצגות והופעות.

אולם אופרה מלון פסטורל. צילום יח"צ
Exit mobile version