Site icon IAS

מלון גלי כנרת: עַל שְׂפַת יַם כִּנֶּרֶת אַרְמוֹן רַב-תִּפְאֶרֶת

הנוף ממרפסת מלון גלי כנרת, אל הבריכה, ימת הכנרת והרי הגולן. צילום שוש להב

אתם ודאי מכירים את השיר: "עַל שְׂפַת יַם כִּנֶּרֶת אַרְמוֹן רַב-תִּפְאֶרֶת; גַּן-אֵל שָׁם נָטוּעַ, בּוֹ עֵץ לֹא יָנוּעַ" (מילים, יעקב פיכמן, 1922). ומדוע נזכרתי בשיר הזה? כי בעיר טבריה על שפת הכנרת, אכן נמצא ארמון מעוצב לתפארת, ובו גם עץ שלא ינוע (פסל מרשים דמוי עץ) – אני מתכוונת למלון המרהיב "גלי כנרת", השייך ל"ישראל קנדה מלונות" ונפתח לא מכבר לאחר שיפוץ מפליג. לו בדרך פלא, היתה חוזרת ממנוחתה עדן ומגיעה אליו המנהלת הראשונה שלו, לוטֶה אייזנברג, ודאי שהיתה מתפעלת מהמלון כפי שנראה כיום, ומתרגשת מהארכיון המתעד את תולדותיו ומהשימור של רוח גלי כנרת המקורי שהיא עיצבה וניהלה.

המנכ"לית הראשונה של המלון הייתה, כאמור, לוטה אייזנברג, שאת ימיו הראשונים ראה בראשית עונת החורף של 1947, עם סיום עבודות הבנייה שהתנהלו תחת שרביטו של הארכיטקט קמפינסקי, במימון חברת "אפריקה-פלשתינה". זהו המלון הראשון שהוקם צמוד לחוף הכנרת, אז במרחק רב לכיוון דרום מהיישוב היהודי שהחל להתרכז במעלה ההר. וזה היה המלון הטברייני שהטביע את חותמו והפך לסמלה המלונאי של טבריה בזמן מלחמת השחרור – הוא מלון גלי כנרת הוותיק. רבים מגברי היישוב הרימו גבות: אישה מנהלת מלון גדול? אכן כן, וגם כיום נמצא כאן אישה בראש: את המלון המשופץ, היפה והמפנק הזה, מנהלת רונית רונן – מקצועית, שירותית ונעימת הליכות.

מראה חיצוני של מלון גלי כנרת. צילום שוש להב

מלוטה אייזנברג ועד דוד ופולה בן גוריון  

כשלוטה אייזנברג היתה בת 16, לקחה אותה משפחתה לבילוי במלוןVilla d’Este, על גדותיו של אגם הקומו, באיטליה. המבנה המפואר, הגנים המטופחים ויופיו של המקום, נחרטו עמוק בליבה של לוטה, ועם החזון הזה הגיעה שנים מאוחר יותר, לעיר הקטנה של טבריה, על גדות הכנרת. כשנה לפני קום המדינה הוקם מלון 'גלי כנרת' על ידי חברת 'אפריקה פלשתינה' ובניצוחו האדריכלי של הארכיטקט אהרון קמפינסקי. ולוטה אייזנברג מונתה למנכ"לית הראשונה של המלון ולאחת המנהלות הראשונות בקורות ימי המלונאות הישראלית. עם תעוזה, כריזמה וטעם טוב, החלה לוטה להשפיע מקסמה, על עיצוב המלון.

במסדרונות המלון והשטחים הפתוחים, נפרשו שטיחים פרסיים מהאיכותיים שישנם. ריהוט עתיק וחינני הובא מכל קצוות תבל, והוצב בטרקליני האירוח, בחדרים ובחדרי האוכל. שכיות חמדה, יצירות אומנות וציורים מקוריים נרכשו, והפכו את קירות המלון לתצוגה מרהיבה וססגונית. טביעת האצבע של לוטה, הורגשה היטב גם בתחום הקולינרי המוקפד, בחיי הלילה הסוערים וביצירת חוויות נופש ייחודיות הודות לחוף ים פרטי, מדשאות מוריקות וספינת תיור שלקחה את הנופשים עד ללב האגם.

רומנטי בלילה, מבט ממרפסת סוויטת בן גוריון. צילום שוש להב

תוך זמן קצר, פשטה השמועה והמלון הצעיר זכה למוניטין כמלון הטוב ביותר בטבריה, ולביקוש אדיר. לוטה שכנעה את הנהלת החברה להרחיב את המלון, והתוכניות לבניית אגפים חדשים הלכו ונרקמו. עד שהגיעה הכרזת האו"ם על מדינת ישראל ואיתה, המלחמה. בימים הללו, שלט המנדט הבריטי. על אף המתיחות הגוברת, לוטה הזמינה את ראשי המנדט לנפוש במלון, וליהנות ממתקניו השונים. תוך זמן קצר החלה מתקפה מסיבית על המלון, ורעש יריות נשמע מכל עבר. הקצינים הבריטיים פונו מהמלון ברכבים משוריינים, כשהם משאירים מאחור תותח אחד כדי להגן על מנהלת המלון וצוות העובדים. בעוז רוח ורוח חלוצית נאבקה לוטה, היא וצוות עובדים מצומצם ביותר, בגל אחר גל של ניסיונות תקיפה, למשך תקופה ארוכה של מצור וניתוק מאספקה.

הזמנים שלאחר שחרורה של טבריה והקמת המדינה, סימנו תחילתה של תקופת שגשוג ופריחה ללוטה, ולמלון גלי כנרת. בין אורחי המלון הראשונים נמנו כוחות האו"ם שהשקיפו על קיומו של הסכם שביתת הנשק ואיתם, הגיעה גם צמרת המדינה הצעירה, ובראשה דוד בן גוריון ופולה אשתו, שהפכו לאורחי המלון הקבועים, ושורה ארוכה של בני מלוכה, ראשי מדינות, כוכבי קולנוע ומפורסמים מכל רחבי העולם. כיום נמצא במלון את סוויטת בן גוריון.

סוויטת בן גוריון: גודל החדר 53 מ"ר, הסוויטה הזוגית מעוצבת בסגנון קלאסי  וכוללת מרפסת גדולה אל מול הנוף המרהיב של הכנרת. בסוויטה מכונת קפה, כספת, מקרר קטן, מיטה מפנקת, מייבש שיער, שקעי USB ומקלחת עם ראש מקלחת גשם גדול.

פינה ענוגה ומעוצבת להפליא בלובי המפואר. צילום שוש להב 

מלון מודרני מרהיב השומר על רוח המייסדים

בתחילת שנות ה- 2000 המלון עבר שיפוץ ובמתכונת זו המלון עבד עד חודש ספטמבר 2019, כשקבוצת ישראל קנדה בבעלות ברק רוזן ואסף טוכמאייר הקימה את רשת "ישראל קנדה מלונות", וחתמה עם משפחת מורד הבעלים של הנכס על חוזה ניהול למשך 25 שנה. ישראל קנדה מלונות השקיעה כ- 70 מיליון שקל בשיפוץ. המעצב סער צפריר נבחר לעצב את המלון ושימר את ההיסטוריה המרשימה שלו, השזורה בכל שנות המדינה ותפקידו רב המשמעות של גלי כנרת בתולדות מלחמת העצמאות. ישראל קנדה מלונות סגרה את המלון שעבר שיפוץ מקיף ובסטנדרטים הגבוהים ביותר, כדי להפוך אותו למלון לייף סטייל השוכן על שפת הכנרת, סמוך לעיר העתיקה. למלון חוף רחצה/ים פרטי וסירה להנאת אורחי המלון, בריכת שחיה ובר חיצוני המשקיפים לנוף הכנרת והרי הגולן.ספא המשתרע על פני 700 מ"ר הכולל בריכת ג'קוזי עם זרמים מעסים המשקיפה לכנרת, מרכז טיפולים ועיסויים ייחודיים, סאונה רטובה ויבשה, חדר כושר ובריכת שחיה.

כאמור, לאחר השקעה נרחבת, מלון היוקרה על שפת הכנרת פותח שעריו מחדש, כשבמלון 123 חדרים מגוונים בשני מבנים צמודים, שמתכתבים עם קונספט עיצוב מודרני ורומנטי. מגוון החדרים כולל: סוויטות, חדרי גן עם ג'קוזי, חדרים עם מרפסת המשקיפה לכנרת וזאת לצד אזור ההסעדה שמצויד בציוד המתקדם, ביותר. אורחי מלון גלי כנרת בטבריה ייהנו מספא המשתרע על פני 700 מ"ר, הכולל בריכת ג'קוזי עם זרמים מעסים המשקיפה לכנרת, מרכז טיפולים ועיסויים ייחודיים, סאונה רטובה ויבשה, חדר כושר ובריכה. ועוד גולת כותרת: המלון מזמין אתכם ליהנות מעולם קולינרי מסעיר בניצוחו של השף אסף גרניט, ומחוויית אירוח מעוררת השראה. ולתשומת לב: אירוח ילדים במלון הינו מגיל 16 ומעלה!

השף אסף גרניט מעביר מצגת על קבוצת מחניודה. צילום שוש להב

מהמטבח של לוטה למסעדת לוטה בניהולו של השף אסף גרניט

השף בעל כוכב המישלן אסף גרניט וקבוצת מחניודה, אחראים על כל הקולינריה במלון. מסעדת השף לוטה המשקיפה לנוף הכנרת, זמינה לאורחי המלון וכן להזמנה מראש לאורחים מבחוץ בימים ראשון וחמישי, שייהנו מתפריט כשר של אסף גרניט מהמסעדות שלו מכל העולם, משולב עם תוצר מקומי. בנוסף, האורחים נהנים ממסעדה על המים, בר ערב ושרות המזון לחדרים שמבוסס על תפריט מסעדת השף. המוטו: שימור רוח המטבח של לוטה אייזנברג ושימוש בתוצרת מקומית.

אסף מספר ש"לוטה האמינה בעצמה, בכנרת, במלון ובצוות ולכן בשבילנו, לוטה היא סיפור של השראה, נחישות ותעוזה. בדיוק הערכים שמאפיינים אותנו, בקבוצת מחניודה. אז הפשלנו שרוולים, וניגשנו לעבודה: איך מעבירים את רוח הדמות דרך האוכל? מאחר ובאוכל אנחנו מבינים, יצרנו פרק משלנו בסיפור שגדול מאיתנו. יצאנו לדרך עם המון חשיבה ותכנון ובעיקר – רספקט. ללוטה, לגליל, לנחלים, לאגם, לטבע, למגדלים ולקהילה הטבריאנית, על מורשת האוכל הכל כך מיוחדת, המאפיינת אותה".

דגים טריים היישר מהכנרת מוגשים לשולחן במסעדת לוטה. צילום שוש להב

אז מי אם לא המגדלים המקומיים? כי אוכל מקומי טעים יותר, בריא יותר ואיכותי יותר. ולכן בחרו כאן בתוצרת גלילית, תוך שמירה על מורשת האירוח האירופאית של לוטה, ומנגד – על מסורת האירוח הירושלמית של מחניודה.

אז מה מחכה לכם בתחום הקולינריה? ארוחת הבוקר מוגשת לשולחן, עם מנות קטנות ומסקרנות המגיעות בזו אחר זו: מזטים ים תיכוניים, סלטים רעננים, לחמי מחמצת תוצרת הבית ומאפים גליליים, ולמנה עיקרית מבחר מעניין לפי בחירה. קפה נספרסו ומאפי בוקר מתוקים יקנחו את הארוחה ויסמנו שהגיע הזמן לעבור לשלב הבא ביום. בצהריים, כאשר השמש קופחת, מסעדת לוטה היא המפלט המושלם מהחום ותיקח אתכם למסע בזמן לעבר רחוק של טעמים מקומיים בעטיפה אירופאית: תפריט דגי כנרת ובשרים הגדלים בין גבעות הגליל לגולן, מטעמי גינה טריים וקקופוניה שלמה של אידוי, של הקפצה ועשייה מוקפדת. לעת ערב, לוטה היא גברת מהודרת וכומסת סוד, האוצרת שלל מנות עשירות, מרוכזות ומדויקות, המתעלות על עצמן בכל פעם מחדש.

לאורך כל שעות היום במסעדה, מוגשת תזמורת מעניינת של קוקטיילים, אלכוהול משובח, בירות מקומיות מרחבי הגליל ויין הבית – 'לוטה', בשיתוף פעולה מרגש עם יקב רקאנטי עטור הפרסים. בר בריכה: למרגלות המדשאות הצפוניות, בסמיכות לספא וללובי, נושק הבר לבריכה עם מבט רחב לכנרת, במלוא הדרה. בר הבריכה של מחניודה מגיש מבחר נהדר של משקאות, פירות טריים, חטיפים מיוחדים וכריכים. Lotte Food Truck: כמלון היחיד בטבריה המחזיק חוף ים פרטי, גלי כנרת ממשיך את מסורת האירוח עד לנקודת המפגש בין גלים לצדפים, ומגיש אוכל קליל ומהיר מבית מחניודה, כמו המבורגר מפרה דשנה, נקניקיות עגל, שניצל בפילינג של תבלינים, קבב דג ארץ ישראלי ושלל מנות שוק של ירקות צלויים, דגים מטוגנים וצ'יפס ממכר. הלובי: הוא מקום המפלט המושלם מהחום שבחוץ, בו תמצאו לאורך כל היום בירות קרירות, יינות מרעננים, קפה איכותי של נספרסו ואוכל קליל שנאכל בנונשלנט, על הספות המרהיבות שפזורות בחללו. לוטה עד החדר: שירות החדרים

לאלו המעדיפים להישאר קרוב לחדר, מוגש תפריט מגוון של מנות קלילות ומשביעות, שתיה קלה וחריפה, יין משובח ופירות מסביב לשעון.

הנוף ממרפסת חדרי אל הכנרת וחומות טבריה. צילום שוש להב

מעינוגי הספא לטיולים בסביבה

ספא GALEI ייקח אתכם למסע בזמן, לעידן חושני ומפואר – התקופה הרומית. כמו הקיסרים, גם אורחי הספא יחוו שפע ונהנתנות המגולמים בכל אחד מחלקי הספא וחדרי הטיפולים. טיפולי הספא מלאי רגש ויצירתיות השואבים את קסמם מעולמות הפינוק, הטיפוח והיופי. מוצרי הספא הם מהמשובחים בעולם הטיפוח ולהם מרקמים וניחוחות נפלאים. המטפלים של ספא GALEI מקצועיים ומסורים, משלבים טכניקות עיסוי וטיפול וכוללים טיפולים באבנים חמות, חמאת שיאה ורכיבים נוספים בהתאמה אישית. עוד בספא GALEI: ג'קוזי, בריכה חיצונית בעונה, סאונה רטובה, סאונה יבשה, חדרי כושר, חדרי התארגנות, מקלחות, חלוקים רכים, מיני מאפה, מים ותה צמחים. וכפי שאומרים בגלי כנרת: " אנו מזמינים אתכם לעצור את מרוץ החיים, להתנתק, להתחבר ולתת לנו לקחת אתכם, למקום אחר".

לאן נטייל? אזור הכנרת המרהיב, נחשב לאחד האטרקטיביים במדינת ישראל וזרוע בנקודות עניין מרתקות. אז אתם מוזמנים ליהנות מקפיצה קטנה לנקודות תצפית, ציוני דרך ומרגוע בטבע: נקודת תצפית ממצוק הארבל אל זריחה ושקיעה מרהיבה; יער שוויץ העבות המשקיף אל נופה של רמת הגולן והכנרת; הירדנית שהיא אתר טבילה מרתק בנהר הירדן; גן לאומי כפר נחום עם מעיינות, אתרים היסטוריים ונוף כנרת קסום; בית עלמין כנרת שהוא אתר קסום על גדות הכנרת ובו אתרי ציון רחל המשוררת, נעמי שמר ועוד; מסלול רגלי סובב כנרת המקיף את הכנרת ומתאים להליכה ורכיבה; שמורת טבע המג'רסה

כאוצר טבע המנקז את נחלי הגולן; מעיינות חבויים בקרבת מקום הנובעים לאורך כל השנה; שמורת טבע נחל עמו והליכה לאורך נחל איתן, מעיינות טבעיים וטבילה מרעננת; עין תינה שהוא מעיין מרהיב הממוקם בין קיבוצים וכולל הליכה במים; שמורת טבע תל חצור ישוב קדום בעל חשיבות גדולה.

כתובת: שדרות אליעזר קפלן 1, טבריה

טלפון: 04-670-7070

Exit mobile version