Site icon IAS

מטעמי המטבח האיטלקי בפסטיבל "יש איטליה – Yesh Italia"

מימין: ד"ר צינסיה קליין, כלליה די קונסיליו, עימנואלה פנקה, שגריר איטליה בישראל - ג'אנלואיג'י בנדטי, ד"ר רוברטו דלה רוקו. צילום שוש להב

לשכת התיירות של איטליה (ENIT) ושגרירות איטליה בישראל, הכריזו על פסטיבל "יש! איטליה – Yesh! Italia", לרגל חגיגות יום הרפובליקה האיטלקית. במסגרת הפסטיבל הוצעו סדנאות בישול, מתכונים, הרצאות, טעימות יין, טיולים וירטואליים, שידורים בלייב מאיטליה ועוד המון הפתעות מארץ המגף, שחגגה את עצמאותה. כל הפעילויות שודרו בעמוד הפייסבוק של לשכת התיירות של איטליה בישראל Be Italia.

כל יום בפסטיבל הוקדש למחוזות מסוימים בארץ המגף החל מקמפניה טוטי, פולניה וטוסקנה, דרך סיציליה ולאציו, קלבריה ואנאטו ועד לאומבריה, טרנטינו ופיימונטה.

במהלך הפסטיבל התקיימו שתי ארוחות ערב חגיגיות בנוכחות שגריר איטליה בישראל – ג'אנלואיג'י בנדטי ומנהלת לשכת התיירות של איטליה בישראל – כלליה די קונסיליו, ואלה התקיימו בבית ספר לבישול "דנון" בנמל תל אביב. הארוחה בה השתתפתי היתה בהשראת האופרה האיטלקית, וייצגה את המאכלים הידועים של המחוזות באיטליה, בהם נולדו מלחיני האופרה המפורסמים, כמו פוצ'יני, בליני ורוסיני… כך שלצד האוכל טעמנו גם אריות מתוך אופרות, מפי זמרת מצו-סופרן המלווה בפסנתרנית. את ההסברים למנות האוכל ולקטעי האופרה, הציגה השפית עימנואלה פנקה, מלישכת התיירות האיטלקית בישראל, שיחד עם השף מיק'לה בוצ'טו, הכינו את מנות האוכל הטעימות.

קינוח מתוק של ספוליטלה ומאריטוצו פאנה, עם 3 סוגי ליקר איטלקי. צילום שוש להב

את האירוע כיבדו בנוכחותם גם ד"ר רוברטו דלה רוקו – סגן נשיא לשכת המסחר והתעשיה ישראל-איטליה, וכן ד"ר צינסיה קליין – העומדת בראש האקדמיה לבישול האיטלקי בישראל, שניהם ממלאים תפקידים אלה בהתנדבות. השגריר האיטלקי,  שהתגלה כאדם חביב, קומוניקטיבי ומבין באוכל, התבדח על המנטליות הדומה בין הישראלים לאיטלקים, ולשאלתי איזה מאכל ישראלי הוא מעדיף, השיב שמאכלי ים ובמיוחד דגים טעימים לו במסעדות הישראליות, ולא פחות מכך, הוא נהנה מלנגב חומוס ולאכול קבב.

אז מה הגישו לנו לשולחן? מנות ארנצ'יני, רביולי, פולנטה ולקינוח ספוליטלה ומאריטוצו פאנה, שזו עוגיה ממכרת עם קצפת מתוקה. הרבה הרמות כוסיות "לחיים" של יינות איטלקיים משובחים, וטעימות של ליקרים מתקתקים שעושים שמח בנשמה. אח החיים הטובים…

Exit mobile version