Site icon IAS

מטיילים ומתארחים באשכול בית הכרם: חווית קיץ לא שגרתית

נופים באשכול בית הכרם. צילום רפי קורן

אשכול בית הכרם הנמצא באזור כרמיאל, משגב ובקעת בית הכרם, מגלם בחובו עולם ומלואו. ומפגש עם אגדה לא קורה כל יום, אבל זהיה סוואעד – היא אגדה של ממש: ביומיום עובדת במשק בית במעלה צביה, אבל ביקור במשק-הבית הפרטי שלה, בכפר הסמוך חוסניה, הוא חוויה מדהימה: מאור פנים, הומור, חיוך ניצחי והמון אהבה, כל אלה יחד הופכים לתבלין מנצח, שהופך את הארוחה המעולה שהיא מכינה יחד עם אחותה הצעירה פאטמה, לחוויה. כשיושבים אתן בסלון הבית המרווח, עם החצר הרחבה מול היער היפהפה הסמוך, החיים טובים.

בחורף – זהיה נחשבת ללקטת מס' 1 במשגב. היא מסבירה בחן רב ובעברית רהוטה על סגולות הצמחים, מכרסמת, טועמת, קוטפת ועורמת בדרך לבישול המשותף במטבח עם אורחיה. בקיץ, תמצא זהיה בשוק את הבמיה הכי טובה, את הפאקוס המתוק, עם חלב העיזים המשובח תכין יוגורט מעולה, לצד הממולאים, האורז המשובח, המלפוף, הקובה הצמחוני והפטאייר.

נופים באשכול בית הכרם. צילום רפי קורן

המחיר מגוחך, הכמויות על השולחן מוגזמות ואת כל מה שנותר היא תארוז לכם הביתה. זהיה מקפידה על אסתטיקה והיגיינה, כמו בבית מרקחת, היא בעצמה הופכת את המפגש לחוויה בלתי נשכחת.

אם הגעתם לאשכול בית הכרם בימי הקיץ, אל תוותרו על קפיצה צוננת למעיינות נחל צלמון או ביקור ביקב לטם האורגני, בו תהנו מיינות שזוכים להאזין למוסיקה קלאסית במהלך הבשלתם, מול נוף קסום, מחלבת שירת הרועים הסמוכה תספק לכם טעימה מושלמת של גבינות משובחות. בקיץ מומלץ לטייל באשכול בית הכרם, חבל ארץ עשיר בתכנים וחווית, תרבויות ואתרים, אוכל טוב ואנשים מדהימים.

לפרטים נוספים והזמנות אצל זהיה: 054-5884879

זהיה סוואעד בקולינריה משובחת. צילום רפי קורן
Exit mobile version