Site icon IAS

מטוס הבואינג 787-9 הראשון של לופטהנזה שיזכה לשם "ברלין"

מטוס הבואינג 787-9 הראשון של לופטהנזה הנקרא "ברלין". צילום יח"צ

חברת התעופה לופטהנזה תעניק בפעם הראשונה למטוס בואינג 787-9 דרימליינר את השם "ברלין", שיהיה הראשון מבין חמישה מטוסים מסוג זה שתצרף לופטהנזה לצי שלה בשנת 2022. המטוסים האולטרה-מודרניים לטווח ארוך צורכים בממוצע רק 2.5 ליטר דלק סילוני לנוסע לטיסה של 100 קילומטרים, כלומר בסביבות 30 אחוז פחות ממטוסים קודמים. גם פליטת ה-CO2 השתפרה מאוד.

מאז 1960, ללופטהנזה יש מסורת להעניק למטוסים שלה שמות של ערים גרמניות. ווילי ברנדט, קנצלר מערב גרמניה בסוף שנות ה-60 וה-70, כיבד את לופטהנזה במהלך כהונתו כראש עיריית מערב ברלין (1957–1966) בכך שקרא לבואינג 707 הראשון של חברת התעופה "ברלין". לאחרונה, איירבוס A380 עם הרישום D -AIMI נשא את השם היוקרתי של בירת גרמניה. מטוס הבואינג 787-9 הראשון של לופטהנזה – "ברלין" – יהיה רשום D-ABPA והיעד הבין-יבשתי המתוכנן הראשון עבורi יהיה טורונטו, המרכז הפיננסי של קנדה.

בין לופטהנזה ובירת גרמניה ברלין יש מערכת יחסים ארוכה ומיוחדת. החברה נוסדה בברלין בשנת 1926 והפכה לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם. לאחר מלחמת העולם השנייה. במשך 45 שנה, רק מטוסים אזרחיים של 'בנות הברית' הורשו לנחות בעיר המחולקת. מאז האיחוד מחדש, לופטהנזה מפעילה טיסות מ/לברלין כבר למעלה מ-30 שנה, ואין קבוצת תעופה אחרת שהטיסה כל כך הרבה ברלינאים בכל רחבי העולם בעשורים האחרונים כמו לופטהנזה והחברות האחיות שלה.

נכון לעכשיו, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה מחברות את בירת גרמניה לכ-260 יעדים ברחבי העולם, בין אם בטיסה ישירה ובין אם באמצעות קישורים באחד ממרכזי הקבוצה הרבים.

שער ברנדנבורג, אחד מסמלי בירת גרמניה, ברלין. צילום לשכת התיירות של גרמניה
Exit mobile version