Site icon IAS

"מטה עתיד התיירות" מתנגד בתוקף להחלטת סגירת השמיים

הפגנת הענק של המטה להצלת התיירות צילום: יחצ התאחדות משרדי הנסיעות

אילנה סלום ממובילי מחאת ענף התיירות מסרה כי המשבר לא נוהל נכון ולא הייתה שום בקרה על הנכנסים והיוצאים מישראל. בחודש יולי האחרון, במסגרת ישיבות וועדת הקורונה, הוגש מתווה מקצועי לפתיחת השמיים בשיתוף פעולה עם עו״ד דוד שפרכר והמטה להצלת תיירות חו״ל.

במסגרת המתווה הועלתה הדרישה לבדיקות קורונה לכלל הנכנסים לארץ, 72 שעות טרם העלייה למטוס, ביצוע בדיקה נוספת ברגע הנחיתה בארץ ובידוד עד קבלת התוצאה. ח״כ יפעת שאשא ביטון הובילה וסייעה ככל יכולתה מול משרד הבריאות והתחבורה, אך  לא הצליחה להניע את אותם משרדים לזרז את הקמת המעבדה בנתב"ג.

כאשר המעבדה נפתחה היא פעלה רק מספר שעות, מ-7:00 ועד 19:00, והחלה לפעול במהלך כל היום רק באמצע חודש דצמבר, למרות שהמטה דרש זאת כבר מהרגע הראשון. בנוסף, מקבלי ההחלטות לא הסכימו לחייב נוהל בדיקות קורונה לפני ההמראה לארץ ועם הנחיתה, נוהל  שהונהג רק לאחרונה.

במסגרת אותן ישיבות חברי הוועדה גם לחצנו והתריעו על כך שישראל כמעצמת טכנולוגיה לא השכילה לארגן מעבדת בדיקות בנמל התעופה בן גוריון על פי לוחות הזמנים שהוצגו. משרד הבריאות עד לאחרונה אפשר לתושבים ששבו ממדינות ירוקות להיכנס לארץ ללא בידוד או בדיקות. התנועה הייתה דו כיוונית וחופשית ובמקום לקחת את הדברים לידיים ולפקח עליה כמו שעושים בכל העולם, שער הכניסה למדינת ישראל הייתה פתוחה ללא שום פיקוח.

"התיירות הנכנסת מהווה 4% מהתל״ג והכניסה לקופת המדינה בשנת 2019 סכום מוערך של כ- 23 מיליארד שקל. אנו קוראים לממשלת ישראל והעומד בראשה להתעשת ולפתור את המשבר החמור ביותר בתולדות המדינה. חשוב לשדר אופטימיות  באמצעות קביעת תאריך יעד לפתיחת התיירות מהעולם בצורה מבוקרת על פי פרוטוקולים בינלאומיים ובמיוחד במדינה המובילה בעולם במספר המחוסנים", הוסיפו במטה עתיד התיירות.

Exit mobile version