Site icon IAS

מחקר אתר השוואת הטיסות סקייסקאנר: "העולם החדש של הנסיעות"

מגמות חדשות בענף הנסיעות והתיירות. freepik

סקייסקאנר (Skyscanner), אתר השוואת מחירי הטיסות ערך לאחרונה מחקר שכותרתו 'העולם החדש של הנסיעות' שבחן מהן מגמות הנסיעה והתעופה החשובות ביותר המשפיעות על הנוסעים בעידן הקורונה.

המחקר מגלה כי תעשיית הנסיעות אמנם מתמודדת עם אתגרים מידיים ומשמעותיים, אך הנוסעים הצליחו להסתגל במהירות, כאשר הביקוש היה גבוה ברחבי העולם. הוא גם משתף עד כמה קריטי שהתעשייה, הממשלות והספקים רואים את הרגע המכריע הזה כדי להגדיר מחדש כיצד נסיעות צריכות לחזור.

משה רפיח, שמונה לתפקיד מנכ"ל חברת סקייסקאנר בחודש יוני, אמר בתגובה: " התיירים מוצאים דרכים חדשות לגלות את העולם, בין אם זה קיצור פרק הזמן בו הם מתכננים ויוצאים לטיול, התמודדות עם הערכות סיכונים מורכבות לפני ההחלטה לנסוע, או ציפיות לרמות בהירות שלא נראו בעבר כדי להבטיח אמון בהזמנתם, צורת הנסיעה החדשה הולכת ומתפתחת. כתעשייה יש לנו הזדמנות ייחודית לא רק לעזור למטיילים לנווט בעולם החדש הזה, אלא לעבוד בשיתוף פעולה כדי להבטיח התאוששות מהירה, בטוחה ובת קיימא. "

מגמות נסיעה גלובליות

אתר סקייסקאנר מזהה גידול משמעותי בחיפוש אחר טיסות לכיוון אחד (One Way Tickets) שנבע בעיקר מרצון התיירים לחזור לביתם שבעקבותם גדלו מספר טיסות החילוץ, ועלייה בחיפוש לטיסות פנים או אזוריות בשל הסגרים הפנים ארציים ועצירת כניסת תיירים למדינות כצעד לבלימת התפשטות הנגיף. חוסר הוודאות השכיחה בתקופה הנוכחית הביאו גם את הנוסעים לתכנן טיסות בטווח קצר בהרבה מאי פעם.

כלכלת נסיעות

דפוסי חיפוש טיסות פנים, אזוריות ובינלאומיות מצביעים על כך שההחלמה המהירה קשורה לכלכלה העולמית ומונעת על ידי חברות בעלות נמוכה (לאו קוסט). מנהלי סקייסקאנר צופים כי שחקנים ששיבשו בעבר יובילו את ההתאוששות, בשל פעילותם העסקית ומודלים נקודתיים. חברות הלואו קוסט תהיינה הראשונות להתאושש בשל הביקוש לטיסות קצרות טווח ומודל התנהלותן למיקסום התפוסה, מחירים נמוכים והיכולת להסתגל לשינויים בזמן קצר. הנוסעים מחפשים בנוסף למחיר גם פרוטוקולים לניקיון והיגיינה, גמישות בשינוי כרטיסי הטיסה וביטולם.

יחד עם זאת, הירידה בהכנסות מנסיעות עסקיות בחברות תעופה מחייבת לחשוב מחדש על חלק זה בענף. את נסיעות העסקים החליפו שיחות ה- ZOOM וחברות התעופה שהרוויחו בעיקר ממכירת מושבים במחלקות היוקרה יצטרכו לחשב מסלול מחדש.

העולם החדש של הנסיעות. צילום Depositphotos

פסיכולוגיה של נסיעות

תהליך קבלת החלטות חדש נוצר בקרב הנוסעים והוא מתייחס לדחף האישי שלהם לסיכון. גורמים בחמש קטגוריות – בריאות, פיננסי, חברתי, אתי ופנאי הם כעת בראש מעיינם. זה מעצב דמוגרפיה חדשה של מטיילים – מטיילים גברים נוטים יותר להזמין מאשר נשים (54%) ואלה עם ילדים נוטים יותר להזמין מאשר אלו בלי (55%). מכיוון שגורמי בריאות ממשיכים להיות אחד החסמים הגדולים ביותר, השבת האמון חיונית להחלמת תעשיית התיירות.

דרך נסיעה חדשה

נסיעות בר קיימא אינם עוד בראש מעייניהם של מטיילים רבים, כפי שהיו לפני עידן הקורונה. יעדים שסבלו בעבר מתיירות ייתר מתחילים להיפתח מחדש ונוצרה הזדמנות ייחודית לעצב מחדש דפוסי נסיעה ישנים לטובת הקהילות המקומיות, הסביבה והתיירים כאחד.

Exit mobile version