Site icon IAS

"מונומנט ניצחון – נמל התעופה של איסטנבול"

נמל התעופה של איסטנבול . צילום טורקיש איירליינס

נמל התעופה הבינלאומי החדש באיסטנבול נחנך ב- 29 באוקטובר 2018 ומשרת את נוסעיו במלוא תפארתו מאז 6 באפריל 2019. נבנה על שטח של 76,5 מיליון מטר מרובע ומשמש כרכז גלובלי (Global Hub) בין יבשות אסיה, אפריקה ואירופה. הנמל הופקד בידיה של חברת IGA בע"מ שתפעיל אותו לתקופה של 25 שנה.

נמל התעופה החדש החליף את נמל התעופה אטאטורק שנחנך ב-1953 והגיע עד לקצה גבול יכולתו, כ-65 מיליון נוסעים בשנה. נמל התעופה החדש באיסטנבול זכה בתואר 'חדשנות יוצאת דופן' ע"י Global Traveler – מגזין מהיוקרתיים ביותר בתחום התיירות העולמית. לאחר שכל שלבי בניית נמל התעופה יושלמו, ב- 2030, הוא צפוי לשרת 200 מיליון נוסעים ולהיות הגדול בעולם. בשלב הראשון שירת 90 מיליון ובשלב השני 150 מיליון נוסעים.

שדה התעופה החדש ממוקם בצד האירופי של איסטנבול, לחופי הים השחור. ניתן להגיע  אליו בקלות באמצעות תחבורה ציבורית – אוטובוסים ושאטלים, מוניות ורכבים פרטיים. הוא נמצא במרחק של 36 ק"מ משכונת לבנט, ובמרחק של 40 ק"מ מרובע טקסים.

נמל התעופה באיסטנבול משרת נוסעים בטיסות פנים ובינלאומיות כאחד. בימים כתיקונם, הטיסות ממריאות ל -45 ערים בטורקיה ו- 249 ערים ב -110 מדינות.

שטחו של הדיוטי פרי בנמל התעופה החדשני כולל 53,000 מ"ר של חנויות מותגים מהמפורסמים בעולם. אזור הדיוטי פרי, שואב את השראתו העיצובית מהבוספורוס, ומציע חוויית קניות נפלאה לנוסעים, לפני ואחרי טיסותיהם.

Exit mobile version