Site icon IAS

מוזמנים להכיר מקרוב: פסטיבל "ירוק ולא רחוק" בשפלת יהודה

נופים פרחים ומצלמים בשפלת יהודה. צילום שוש להב

בשפלת יהודה מתקיים זו השנה השביעית פסטיבל הנושא את השם ההולם: "ירוק ולא רחוק". ירוקמפני שהאזור כפרי, חקלאי ופורח, וקרוב – מפני שהוא קרוב, מרחק נסיעה של שעה קלה, מהמרכז, מירושלים ומבאר שבע. הפסטיבל הססגוני הזה מהווה הזדמנות לגלות את שפלת יהודה על נפלאותיה.

תיירות שפלת יהודה מזמינה את כלל הציבור, להגיע בימי הפסטיבל ולגלות חבל ארץ יפיפה ומלא בכל טוב. תיירות שפלת יהודה כוללת את העיר קריית גת וכן 4 מועצות: לכיש, יואב, באר טוביה ושפיר. הפסטיבל מציע שלל אירועים ופעילויות מגוונות, באתרי טבע ובישובים שונים, בתצפיות נוף ואתרי מורשת, בסדנאות ובבתים פתוחים, בסיורים מודרכים ובמוקדים קולינריים.

אז אם אתם מחפשים מרחבים ירוקים ופורחים בשלל פרחים: תורמוסים, שקדיות, כלניות, רקפות ופרגים, ופעילות כפרית במשקים חקלאיים, הרי שמצאתם, כאן בשפלת יהודה, בפסטיבל "ירוק ולא רחוק", המתקיים בשני סופי שבוע של חודש מרץ, 16-18.3 23-24.3.

רעבים לא נהיה עם הפודטראק בשמורת הטבע פורה. צילום שוש להב

מה הולך להיות?

במשך שני סופי השבוע של הפסטיבל, יתקיימו שלל אירועים ופעילויות מגוונות, באתרי טבע וחקלאות שונים באזור שפלת יהודה. בתים פתוחים, הופעות, סיורים חקלאיים, סיורים ארכאולוגים, פעילויות לילדים ומשפחות, מתחמי אכילה ייחודיים ועוד. קרוב, ירוק וחווייתי במיוחד – בואו להכיר את ישראל היפה בעונה הכי פורחת ונעימה.

תוכלו לפגוש כאן: בית קפה שמגדל את מטע הקפה היחיד בארץ; שדות ארטישוק ענקיים עם מסעדה טבעונית; כפר אתיופי אותנטי וייחודי; שווקים כפריים; פודטראקים מגוונים משלל סוגים; חוות חיות ורכיבה על סוסים; אתרים ארכיאולוגים לא מוכרים; סדנאות קרמיקה וזכוכית; מסעדות בוטיק ויוקרה וסדנאות שף פרטי; חוות בודדים; יקבי בוטיק מעולים ובתי בד מרתקים; ועוד המון משקים ייחודים, מרחבים ירוקים וגדולים ופריחות מטורפת, והכל קרוב.

הייתי, חוויתי, ממליצה

מטיילים ונהנים בשמורת הטבע פורה. צילום שוש להב

שמורת הטבע פורה

שמורה יפיפייה וחבויה בסמוך לכביש 6 ובה מרבדי פריחה מרהיבים ואגם עונתי. השמורה משתרעת על פני 18 דונם ויש בה מסלול מעגלי קצר (כשעה) או ארוך (כ-4 שעות). שמה של השמורה ניתן לה על חורבה עתיקה הנמצאת בגבולה המערבי. הימצאותה באזור מעבר שבין הנגב למישור החוף והשפלה, מעשיר אותה בצמחייה רבה ומגוונת. האגם העונתי נוצר כתוצאה מבניית סכר שנבנה במורד נחל שקמה, כדי לאגור מי שיטפונות ולהחדירם לקרקע.

כתובת: שמורת פורה.   שעות פתיחה: פתוח כל ימות השבוע.    חניה: בשפע.

דוכן בית קפה עם הסנדויצ'ים הכי טעימים. צילום שוש להב

פודטראק "השמורה 215"

בשמורת הטבע הקסומה, בצל האקליפטוסים, עומד דוכן בית קפה ואוכל בטבע ,עם הכריכים הכי טעימים שאכלתם. לצד הכריך אל תפספסו את הקפה של בני – קפה שחור מיוחד במינו שבני טוחן בעצמו. "השמורה 215" – בית קפה ואוכל, מקום קטן וקסום בחיק הטבע, המציע אווירה, אוכל טוב וקפה מעולה, המוגשים מכל הלב.  בתפריט: שקשוקה, חביתה או שניצל בבגט קריספי, כריך טונה, ואפילו כריך טבעוני. יש גם מוזלי, מלבי, קפה מעולה ועוגיות, חטיפי בריאות ועוד…

שעות פתיחה מ – 8:30 ועד 15:00, שישי ושבת לא גשומים מ – 9:30 ועד 15:00

גם מבוגרים אוהבים להתחפש, ב"בוצינה" במושב שלווה. צילום שוש להב

משק בוצינא במושב שלווה

מיכל חדד החליטה להקים בחצר הגדולה שבביתה במושב שלווה, מרכז פעילות לזכרה של אמא שלה, ששמה מוצינ, שפירושו בערבית, אור. בוצינא מציע מסע חוויתי לתוך משק אותנטי מסורתי, בחיבור לשורשים. עבודת אמונה ואדמה, באמצעות פעילויות וסדנאות מעולם החי והצומח. ביום חמישי 23.3.2023 של הפסטיבל, הפעילות תכלול: פעילות חיות עם מדריך מוסמך, אפיית מצות/פיתות, תחפושות מקראיות אמיתיות, דוכני אוכל, צילום מגנטים מקצועי בנוף מהמם וסדנאות מחזור.  מחיר כניסה: מבוגר- 20 ש"ח ילד- 35 ש"ח

יום חמישי 23.3.23- ב' ניסן, בין 16:00 ל- 18:00

לברורים נוספים ושליחת ווטסאפ: 0532411504

טלפון: 0723944457

חניה: בשפע

כתובת: מושב שלווה משק 47

נועם בשדה הארטישוקים שלו. צילום שוש להב

הארטישוק של נועם, מושב ניר בנים

כשאומרים ארטישוק – אומרים נועם, והכוונה לנועם יעקובא, ממושב ניר בנים. אז אתם  מוזמנים לחצר ביתם של נעם ודליה, דור שלישי של חקלאים המתמחים בגידול ארטישוק וענבי מאכל. מהחצר נצא ביחד עם נועם לסיור מרתק בשדות הארטישוק, נשמע סיפורים על הירק המיוחד, נכיר את ההיסטוריה שלו ונטעם טרי טרי מהשדה. בנוסף, נטייל בכרם הזיתים ונהנה מיופי השדות והמרחבים. בסוף הסיור נתכנס במרכז המבקרים לארוחה צמחונית מיוחדת וטעימה על טהרת הארטישוק – תבשילים, סלטים, מאפים וכמובן המרק המפורסם.

פתוח בימי שבת לאורך על הפסטיבל.

טלפון להרשמה ובירורים – 072-3944348

חניה: בשפע

כתובת: הוורד 36, ניר בנים

חביביאן ביקב מרשה. צילום שוש להב

יקב מרשה במושב זרחיה

בואו לחוות בלב שפלת יהודה, ביקב מרשה שבמושב זרחיה, את חווית תיירות היין, עם נוף הרים ממזרח והבריזה הנושבת מן הים במערב. ביקב תמצאו את שאול חביבאן, שתמיד שמח לספר על היקב המיוחד שהקים עם משפחתו. היקב ומרכז המבקרים הצמוד, צופים לנוף כרמים משגע, מאפשרים למבקר לחוות וללמוד את תהליך גידול הענבים בכרם, יצירת היינות וטעימות יין. נטייל בין הגפנים ונגלה את סוד גידול הענבים, ונכיר מקרוב את תהליכי יצירת היין. נקנח בטעימות של היינות הייחודיים והמצוינים שלנו במרכז המבקרים בשילוב של ארוחה חלבית קלה.
מיקום: יקב מרשה בוייז / מושב זרחיה

ימי שישי בין 9:30-14:00.    מחיר: 110 ש"ח, טלפון לבירורים והרשמה: 072-3944361

אחת ממנות האוכל המשובח במסעדת כרמים במושב סגולה. צילום שוש להב

מסעדת כרמים – בית של אוכל ויין

במושב סגולה נמצאת אחת המסעדות המשובחות שיש, מסעדת כרמים. בואו להנות מארוחות שף לאורך כל היום. בכל עונה ובכל מזג אויר, לחגוג ארוע או סתם לארוחה טובה. מוזמנים להתענג על המנות מבית היוצר של השף סהר רפאל. הקו המנחה של השף בבחירת המנות, הוא קלאסיות עם נגיעות ים תיכוניות. המסעדה מגישה ארוחות בוקר מגוונות, תפריט צהריים במבחר טעמים וארוחות ערב עשירות, כשלצידם תפריט יינות מרשים.

פתוח בימים ב'- שבת 09:00-24:00, ראשון סגור.

טלפון להזמנות : 072-3944378

לחוברת הפסטיבל:  לחצו כאן

Exit mobile version