Site icon IAS

מהפכה בתיירות הפנים של ירושלים: מגוון אירועי קיץ אטרקטיביים

מופע הלילה הללויה. צילום קובי הראתי

עיריית ירושלים והמשרד לירושלים ומורשת, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים ובשיתוף העסקים הירושלמים, יקיימו לאורך כל ימי הקיץ, עד סוף אוגוסט,  מגוון פעילויות ואירועים ייחודיים לכל המשפחה, כל זאת תחת הנחיות התו הסגול ותוך התאמה לכלל האוכלוסיות.

כאמור, ירושלים נמצאת בחזית תיירות הפנים, ומציעה שורה של אטרקציות ייחודיות, סיורים (רובם בחינם) וגם ואוצ'ר הטבה למגוון פעילויות, כניסה לאתרים וסיורי קולינריה ומורשת ברחבי העיר. יצוין כי מטרת אירועי הקיץ היא גם לתמוך בכלכלה המקומית, לעודד צרכנות מבעלי עסקים קטנים אשר ניזוקו במהלך משבר הקורונה ולעודד את צמיחתם.

טיול בעיר דוד המקראית. צילום אליהו ינאי

בין האירועים

* תערוכת לאונרדו דה וינצ'י – לציון 500 שנה למותו, אשר במסגרתה יוצגו עשרות מכונות ענק פרי תוכניותיו.

* מסיבת סיור והמרוץ למטמון – סיור במשכנות שאננים, תצפית מרהיבה, טעימות יין, שוקולד ועוד. המרוץ למטמון הוא חוויה אינטראקטיבית הכוללת משחק תחרותי באתרים המרתקים ברחבי העיר.

* טוסקנה בירושלים – חמישה ימים מלאים בסיורים החוקרים לעומק את טעמי העיר. עיר חדשה על מגוון עדותיה, עיר עתיקה עם מפעלי מזון מסורתיים, כפרים בסביבה עם חקלאות, סדנאות בישול פאלחיות וסיור לילה של ברים בעיר.

סיורים ותערוכות במגדל דוד. צילום ריקי נחמן

* סיור בעמק הצבאים – המשמר את עולם החי וצומח האופייני לירושלים, בפארק ניתן ליהנות מבריכות, עמדות צפייה בציפורים ופינות ישיבה.

* סדרת חלום ליל קיץ – הכוללת לינה בבית מלון ירושלמי, ארוחת ערב במסעדה ירושלמית, סיור היכרות עם חיי הלילה בעיר וסיורים מפתיעים.

* לחיות את התנ״ך – מסע מצולם אל סיפורי התנ"ך הבולטים המשלב אביזרים, תלבושות וטכנולוגיה מתקדמת. המסע כולל משחק בריחה אינטראקטיבי, כתבי חידה, טכנולוגיית מציאות רבודה, מסכי מגע, ועוד הופכים את הביקור לחווייתי במיוחד.

* משחקי מטמון והרפתקאות קבוצתיות – מגוון ניווטים ברחובות, סמטאות ושווקי העיר בשילוב משחקי חפש את המטמון באפליקציה ייעודית.

סיורים מודרכים והרפתקאות קבוצתיות. צילום הדר מזרחי

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אומר שהעיר ירושלים מציגה מהפך במודל תיירות הפנים שלה, ויוצקת לאירועי הקיץ תוכן איכותי ואטרקטיבי לכל המשפחה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. לדבריו: "גם בימי הקורונה אנחנו יוצרים פעילות מותאמת לאתגרי התקופה, ובכך מעודדים את תיירות הפנים לטובת כלל העסקים המקומיים, תושבי העיר ומבקריה".

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, אומר שמאז כניסתו לתפקיד הוא פועל שממשלת ישראל תדאג לסייע לירושלים הבירה, לצאת ממשבר הקורונה. פרץ: "בקיץ הזה תיירות הפנים היא החמצן של העיר, ולכן הזרמנו תקציב לעסקי התיירות בעיר. אני קורא לכל אזרחי ישראל, השנה את החו"ל עושים בירושלים, בואו עם המשפחה לחופשה אטרקטיבית ובטוחה, כי יחד ננצח את המשבר!".

Exit mobile version