Site icon IAS

מגרמניה ועד תל-אביב חוגגים 100 שנות באוהאוס

גולדי מולר והאורחים מגרמניה. צילום עוזי בכר

כיצד מתחברים אירועי מאה שנות באוהאוס בגרמניה, חנוכת בית ליבלינג בעיר הלבנה בת"א, 'ויזיט ברלין' ולשכת התיירות הגרמנית בישראל? כל אלה היו שותפים לאירוע חגיגי ורב-תכליתי, שהתקיים ב- 23 בספטמבר בבית ליבלינג בת"א, שאורגן ע"י גולדי מולר – מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, שאף הנחתה אותו.

למפגש הטעים הזה (הרי אי אפשר בלי הנקניקיות, הכרוב והבירה..) הגיעו:

Mr.Christian Tänzler – VisitBerlin

Mrs. Bärbel Grönegres – דוברת תיירות תורינגה.

Mrs. Barbara Ermrich – מנהלת שיווק תיירות תורינגיה

Mrs. Barbara Weinert-Nachbagauer – מנהלת פיתוח ושיווק התיירות סקסוניה-אנהלט.

Mrs. Judith König – מנהלת פרויקט תיירות סקסוניה-אנהלט.

הם הגיעו במיוחד לאירוע זה, מפני שמדינות אלה בגרמניה מייצגות את לב ליבו של הבאוהאוס והן מציעות לתייר הישראלי אטרקציות רבות ומגוונות. בנוסף, השתתפו במפגש גם עופר קיש – מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל, נציגי משרד התיירות הישראלי, תיירנים, אנשי תקשורת ואורחים רבים.

100 שנות באוהאוס (Bauhaus) בגרמניה

כאמור, חגיגות 100 שנות באוהאוס מאפיינות את שנת 2019. ברחבי גרמניה, נערכו וממשיכים להיערך אירועים רבים המביאים אל קדמת הבמה את עולם הבאוהאוס. "באוהאוס" היה שמו של בית ספר לעיצוב ואדריכלות, שפעל בעיר ויימאר (Weimar) שבמדינת תורינגיה בגרמניה, בין שתי מלחמות העולם. בית הספר נפתח ע"י ולטר גרופיוס בשנת 1919 ופעל עד 1933. בתוך זמן קצר נאלץ לעבור לעיר דסאו (Dessau)  במדינת סקסוניה-אנהלט ומשם לברלין. כיום, האדריכלות, האמנות והעיצוב שיצרה אסכולה מודרניסטית מובהקת זו, נראים במקומות רבים ברחבי העולם, כולל בתל-אביב. הבאוהאוס (או "הסגנון הבינלאומי", כפי שהוא מכונה) נחשב ליצוא התרבותי החשוב ביותר של גרמניה במאה העשרים, ורעיונות רבים בתחומי האדריכלות והעיצוב מקורם בבאוהאוס.

בית ליבלינג – מרכז העיר הלבנה בת"א. צילום עוזי בכר

בית ליבלינג – מרכז העיר הלבנה בת"א

בית ליבלינג, מרכז העיר הלבנה, הינו שיתוף פעולה ישראלי גרמני, לקידום וחשיפת תחום האדריכלות, השימור והפיתוח העירוני, בדגש על האדריכלות המודרנית. בשנת 2003 הכריז ארגון אונסק"ו על אזורי העיר הלבנה בתל אביב כ"אתר מורשת עולמית". הקמת מרכז העיר הלבנה נעשתה מתוך הכרה בנוף האדריכלי הייחודי והחד פעמי של תל אביב, בה נמצאים למעלה מ-4,000 בניינים שנבנו בסגנון הבינלאומי", המכונה גם "באוהאוס". מרכז העיר הלבנה משמש כמרכז עירוני, קהילתי ומקצועי, בית פתוח ומזמין לחשיבה, מחקר, עשייה והכשרה מקצועית בתחומי האדריכלות המודרנית ומלאכת השימור האורבאנית. המרכז ממוקם בבית ליבלינג במתחם ביאליק, רחוב אידלסון 29, תל אביב-יפו, במבנה שתוכנן על ידי האדריכל דב כרמי בשנת 1936 וכולל מאפיינים מובהקים של הסגנון הבינלאומי. בשנות ה- 70 המבנה נתרם לעיריית ת"א על ידי טוני ליבלינג לשימוש תרבותי-חינוכי. פתיחה מחודשת של המרכז התקיימה ב- 19 בספטמבר 2019 עם שלל אירועים מיוחדים, ובהם גם זה שאורגן ע"י לישכת התיירות הגרמנית בישראל.

כאמור, באירוע זה השתתפו נציגי לשכות התיירות של תורינגיה, סקסוניה-אנהלט וברלין. על ברלין המפורסמת, תקצר היריעה מלהרחיב, אבל על שתי המדינות הפחות מוכרות בגרמניה, ניתן כאן תמצית:

ויימאר, תורינגיה:

העיר ויימאר שמדינת תורינגיה בגרמניה, היתה ביתם של ענקי תרבות כמו: וולפגנג פון גתה, פרידריך שילר, יוהן סבסטיאן באך ונוספים, מה שלא הפריע בתקופה הנאצית להקים בסמוך אליה את מחנה הריכוז בוכנוואלד. ויימאר היתה מוקד לתנועה האדריכלית באוהאוס ובעיר מצויים גלריות אמנות, מוזיאונים, התיאטרון הלאומי הגרמני ואוניברסיטת הבאוהאוס. במסגרת שנת ה-100 לבאוהאוס, חודשו בעיר מבנים רבים הקשורים בסגנון האדריכלי הזה. שני אתרי מורשת עולמית הוכרזו ע"י ארגון אונסק"ו בעיר: אתרי הבאוהאוס בוויימאר וכן ויימאר הקלאסית. בשנת 1999 הוכרזה ויימאר כ"בירת התרבות האירופאית".

פתיחת מוזאון הבאוהאוס בדסאו. צילום יח"צ

דסאו, סקסוניה-אנהלט:

דסאו היא עיר במדינת סקסוניה-אנהלט שבגרמניה, השוכנת על צומת הנהרות מולדה ואלבה. דסאו ידועה כאחת מערי הבאוהאוס החשובות בעולם. מיכללת הבאוהאוס הועברה לכאן ב- 1926 לאחר שאולצה להיסגר בוויימאר. בעיר בתי באוהאוס רבים אשר הוכרזו ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. בעיר אתר מורשת נוסף – הגן העצום דסאו-וורליץ, שהוא הגן הגדול באירופה (גודלו פי שלושה מתל-אביב).

לופטהנזה אינה שוקטת על שמריה: 

חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, אינה קופאת על שמריה. עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל, ציין באירוע שלופטהנזה ממשיכה להוביל ולהיות קבוצת התעופה הזרה הגדולה ביותר בישראל, עם גידול של 8% בתנועת הנוסעים מישראל לעומת אשתקד. לאחרונה התבשרנו שבשנת 2020, תכלול חברת התעופה לופטהנזה לראשונה את בירת קנדה, אוטווה, בלוח טיסותיה מפרנקפורט.

מטוסי קבוצת התעופה לופטהנזה. צילום יח"צ

תכנון טיולים באפליקציה:

גולדי מולר מציינת שאין פשוט מלתכנן את הטיול הבא שלנו לגרמניה, עם אפליקציה מיוחדת, הניתנת להורדה ב: http://tinyurl.com/c9anvsu, שהכינה לישכת התיירות הגרמנית, המאפשרת למצוא במהירות את כל הפרטים על יותר ממאה אטרקציות בגרמניה. האפליקציה מיועדת לכל סוגי הטלפונים החכמים, ומציעה נופים מרהיבים, מוזיאונים מסורתיים, אתרי נופש פעיל ועוד,   כולל פרטים מלאים על מחירים, שעות פתיחה, מסלולי הגעה וגם תלושי הנחה למסלולים מודרכים, שכירת מכוניות ועוד. לפרטים נוספים על אפשרויות תיירות מגוונות בגרמניה, תוכלו לפנות לאתר המורחב בעברית, הכולל מפות, אפליקציות וחוברות הדרכה, שניתן להוריד מהרשת ב: http://www.germany.travel/il

ומה עוד צפוי בתיירות הגרמנית ב 2019 וב- 2020 ?                                        

אם בשנת 2019 בלטו בגרמניה חגיגות 100 שנות באוהאוס, הרי שכעת מתכוננים לדבר החם הבא: החגיגות לציון 250 שנים להולדתו של המלחין הגרמני הנודע לודוויג ואן בטהובן. בין לבין, השיקו בגרמניה קמפיין בינלאומי מסקרן בשם "ערי קיץ גרמניות". גולדי מולר אומרת שיש לצפות להפתעות ומסיימת דבריה: "כנס 100 שנות באוהאוס, הנערך בימים אלו בתל אביב, מהווה הזדמנות מצוינת לאחל לכם באופן אישי שנה טובה: שנה של שפע ובריאות, וכמובן – שנה של דילוגים לחו"ל וחופשות מפנקות".

Exit mobile version