Site icon IAS

"מאחורי הקלעים": אוצרות, תגליות וסיפורים באתרי רט"ג

המתחמים הסודיים בגן לאומי הרודיון. צילום מנו גרינשפן

סדרת הסיורים החדשה, "מאחורי הקלעים", מושקת בתחילת חודש אוגוסט, ע"י רשות הטבע והגנים, ותתמקד בסיפורים מרתקים ומפתיעים של שמורות הטבע והגנים הלאומיים הפופולאריים בישראל. זו הזדמנות מיוחדת במינה להיחשף לאתרי התיירות הייחודיים, מזווית חדשה לחלוטין.

הסיורים יתקיימו באתרים מצפון הארץ ועד דרומה ויעסקו בגילויים מדהימים ויחשפו פיסות היסטוריה בבטן האדמה, מלחמות מסמרות שיער, אתגרים שצצו במהלך עבודות בנייה, סיפורי ביצות, מבוכים ומערות מסתוריות ועוד. את הסיורים ידריכו אנשי רשות הטבע והגנים, ביניהם מנהלים, ארכיאולוגים, פקחים ותיקים, אקולוגים ועוד. הפעם אתרכז בגנים הלאומיים המרתקים במחוז יו"ש.

יש להירשם מראש לכל סיור באתר רשות הטבע והגנים, ללא תשלום נוסף מעבר לדמי הכניסה לכל אתר. כל הסיורים יתקיימו בהתאם להנחיות התו הסגול של משרד הבריאות!

אוצרות וסודות התגלו בגן לאומי הרודיון. צילום מנו גרינשפן

לפני כולם: בואו לצעוד במתחמים ה"סודיים" של הרודיון

כל כך הרבה אוצרות וסודות התגלו, מתגלים וימשיכו להתגלות על ההר המפעים הזה. חשבתם למשל, כיצד טיפסו הורדוס ואורחיו מהתיאטרון אל מרומי הארמון בהרודיון? ובכן, יוסף בן-מתתיהו נותן לנו רמז עבה למדי: "ובשיפוע הגבעה חצב מאתיים מעלות שיש לבן צח, כי הייתה הגבעה גבוהה למדי, אף כי כולה נעשתה בידי אדם". או במילים פשוטות: מדרגות. ולא סתם מדרגות, אלא גרם מדרגות ומסדרון קשתות מונומנטליות! בימים אלו עוסקים ברט"ג במרץ בפרויקט הנגשה, לקראת הפתיחה של מערכת המדרגות המונומנטליות בהרודיון, ושל החדר המלכותי שבתיאטרון בו עובדים כרגע על מיצג מולטימדיה חדשני. נשמע מרגש? כנראה שכך בדיוק חשים ארכיאולוגים בעת שהם מגלים אוצרות… הסיור יחשוף אתכם אל אחורי הקלעים של עבודות השימור והפיתוח באתר הרודיון, ובמהלכו נציץ במתחמים נוספים שטרם נפתחו לקהל המבקרים. הצטרפו לחוויה בלתי נשכחת בארמונו הפרטי של המלך הורדוס, על רקע נופי המדבר המרהיבים. במהלך הסיור נראה את בית המרחץ, נעצור בבית הכנסת הקדום, נרד למערכת בורות המים, נצפה בתיאטרון ובמבנה הקבר ועוד. אתם לא תשבעו מהמראות.
היכן: פארק (גן לאומי) הרודיון

מתי: ימי שלישי באוגוסט, בשעות 19:00- 21:00, ימי שישי באוגוסט, בשעות 05:30 – 07:30

קהל יעד: מבוגרים

מדריכים: צוות האתר
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

קומראן על רקע ים המלח. צילום דן פרקש 

לקומראן דרוש גולל מגילות. האם תעמדו בכך?

אנחנו מחפשים אותך, בן האור, צדיק, חרוץ ומסור, לעבודת קודש בגלגול מגילות. העבודה במשמרות, ללא משכורת, ללא תנאים סוציאליים, והאוכל ניתן במשורה. האם הייתם מסוגלים להתקבל לג'וב החלומות הזה? הצטרפו אלינו למסע מרגש בזמן, עם הארכיאולוג ד"ר יוסי בורדוביץ ואנשי כת היחד, בפארק (גן לאומי) קומראן. יוסי, כיום ראש תחום מורשת ברשות הטבע והגנים, ניהל בשנות ה-90 את שטח החפירה בקומראן. במילים אחרות: זה בדיוק האיש שאתם רוצים להיות לצדו, כאשר תגלו את אחורי הקלעים של החפירות ושל הצוות שהורכב, על מנת לפענח את המגילות הגנוזות. יחד, נגולל סיפורים פיקנטיים על החפירות במערות החוואר ועל האנשים שחיו שם, אנשי כת היחד.

היכן: פארק (גן לאומי) קומראן

מתי: ימי חמישי 13.8, 20.8, בשעות 17:00- 19:00

קהל יעד: משפחות ומבוגרים

מדריך: ד"ר יוסי בורדוביץ, ראש תחום מורשת, רשות הטבע והגנים

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.

(מומלץ להקדים ולטייל באזור, בשמורת טבע עיינות צוקים)

להצטרפות והרשמה לסיור היכנסו לאתר רשות הטבע והגנים

Exit mobile version