Site icon IAS

לראשונה שני מטוסי ישראייר המריאו להודו

מטוס ישראייר בדרכו להודו. צילום דוברות והסברה משרד הביטחון

חברת ישראייר לראשונה בתולדותיה טסה היום להודו בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון ומשרד החוץ. המשלחת הישראלית, המשותפת למשרדי הביטחון, החוץ והבריאות, המריאה אתמול בצהרים (א') מנתב"ג, בשני מטוסים של חברת ישראייר, שזו טיסתה הראשונה להודו.

המשלחת צפויה לנחות בדלהי שבהודו, מחר לפנות בוקר. המשלחת מונה כ-20 מומחים בתחומים שונים ממשרד הביטחון, צה"ל, משרד הבריאות והתעשיות השותפות לפיתוח הטכנולוגיות. את המשלחת מובילה נספחות משרד הביטחון וצה"ל בהודו, יחד עם שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא, שמלווה את החוקרים הישראלים. המשלחת תבצע בהודו את השלבים הסופיים במחקר של טכנולוגיות מתקדמות לאבחון מהיר, בתוך דקות, של נגיף הקורונה.

שיתוף הפעולה הייחודי בין ישראל להודו יאפשר למשלחת לאסוף עשרות אלפי דגימות בתוך עשרה ימים בלבד ולהעבירן לפיענוח במערכות מחשב מבוססות בינה מלאכותית. דיגום מאסיבי זה יאפשר לקצר תהליכים ולקדם את אישור הטכנולוגיות. הפעילות המשותפת קיבלה מראש את כלל האישורים הנדרשים בהודו ובישראל. על שני המטוסים להודו הועמסו, ביוזמת משרד החוץ, גם טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך למאבק בקורונה ומכונות הנשמה המיוצאות להודו באישור חריג.

מישראייר נמסר: " הודו הוא נתיב תעופה חדש עבורנו והטיסה בו דרשה היערכויות מיוחדות .מתחילת משבר הקורונה ביצעה ישראייר משימות מורכבות וטיסות מיוחדות כגון לסין , השבת ישראליים ועולים לארץ ממקומות שונים ברחבי העולם. נפלה בחלקינו היום הזכות לבצע  משימה חשובה זו ואנו מלאי גאווה לקחת חלק במאבק הלאומי לנסות ולהשתלט על מגפת הקורונה״

ממשרד הביטחון נמסר: " משלחת המחקר הישראלית, בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון ומשרד החוץ, עושה כעת את דרכה מישראל להודו. המשלחת תבצע בהודו סדרת ניסויים בטכנולוגיות ישראליות לאבחון מהיר של נגיף הקורונה.

Exit mobile version