Site icon IAS

לפי הערכות מכירות ה-OTA ימשיכו לעלות באירופה

אפליקציה של אמדאוס פועלת כסוכן נסיעות אישי ומקנה ללקוח מידע מותאם אישית. צילום Depositphotos

לפי נתוני חברת המחקר Phocuswright מספר ההזמנות התיירותיות המקוונות באתרי סוכני הנסיעות האינטרנטיים (OTA) ממשיכות לטפס באירופה. החברה מגלה כי בשנת 2018 מחזור המכירות בערוצי הסוכנים המקוונים הגיע ל-47.9 מיליארד יורו. עם זאת, נמצא כי למרות הגידול וההיקף המרשים, מדובר רק במחצית הגידול של המכירות בערוצים הישירים של חברות התיירות עצמן ואילו לסוכנים האינטרנטיים צפוי בשנים הקרובות גידול מתון.

המחקר מפרט כי ב-OTA אין אחידות בצמיחה הצפויה: בעוד ההזמנות דרך המחשב אינן מגלות גידול, הרי שההזמנות דרך הטלפונים הניידים צפויות להרקיע שחקים. Phocuswright חוזה כי עד שנת 2022 יותר משליש מההזמנות בסוכני הנסיעות האינטרנטיים ייעשו באמצעות אתרי מובייל ואפליקציות.

בוקינג שולטת בתחום המלונאות בהזמנות המקוונות. צילום Depositphotos

כאשר מדברים על ה-OTA, הכוונה בעיקר למונופולים התיירותיים. הגדולים פרייסליין ואקספדיה, שתחתיהן מרוכזים כמעט כל אתרי ה-OTA. שני הגדולים האלה גם קונים במהירות אתרים חדשים המנסים להיכנס לתחום.

Phocuswright  מציין עוד כי היסטורית, ה-OTAs התמקדו יותר על הטכנולוגיה מאשר ספקי התיירות וכי חשיבותם היחסית היא בקטגוריה מסוימת: המחקר שלהם אומר כי עבור חברות תעופה המסורתיות (המכונות חברות הלגאסי), ערוץ הסוכן האינטרנטי מספק כמות משמעותית של הזמנות און ליין. זאת בניגוד לחברות הלואו-קוסט, שכמעט אינן באות לידי ביטוי אצל ה-OTAs .

אולם, לפי המחקר, ללא ספק באחד מענפי התיירות החשובים הערוצים המקוונים הם השליטים: במלונאות, תחום המובל על ידי האתר Booking.com השולט בתחום.

כתבה קודמת: אתרי ה-OTA – המלונאות היתה רק ההתחלה

Exit mobile version