מדוברות רשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר כי למעלה מ-2.1 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג בחודש יולי בטיסות בינלאומיות. שרת התחבורה מרב מיכאלי: "עבדנו קשה מאוד כדי לקצר את זמני ההמתנה והצלחנו. נמשיך לוודא שהשירות ישתפר לאורך כל חודשי הקיץ".
אל מול הגידול בתנועת הנוסעים קיים שיפור משמעותי בתחנות השרות בהליך הנוסע היוצא וקוצרו זמני המעבר בין התחנות השונות. הליך היציאה של הנוסע לטיסה קוצר בכשעה וזאת למרות העלייה במספר הנוסעים היוצאים מהארץ – ההליך עומד היום על פחות משעה וחצי בממוצע מהכניסה לטרמינל ועד העלייה למטוס.
חודש יולי הוא מהחודשים העמוסים ביותר בנתב"ג והמדידות מתבצעות בימי העומס. זמני השרות שנמדדו בעמדות במסלול נוסע יוצא ירד מ -160 דקות לכ- 100 דקות ( כשעה וחצי). הנמדד הוא זמן המעבר של נוסע בממוצע (חציון בין הזמן הארוך ביותר לזמן הקצר ביותר) והוא כאמור ירד מ- 160 דקות לכ- 100 דקות לכל ההליך עד הטיסה.
המעבר למי שביצע צ'ק אין מהבית ועובר במסלול המהיר ללא כבודה דרך ה- W ירד מ- 33 דקות לכ- 20 דקות מרגע הכניסה לטרמינל ועד לדיוטי פרי. במסגרת האיפיון הביטחוני (תחנה מס 1) ירדו הזמנים מיוני ליולי מכשעה המתנה ל- 29 דקות (הסיבה – שינוי בכ"א ובמתגברים והמשך גיוס כ"א ובסיום הקורסים השונים).
תחנה 2 בצ'ק אין של חברות התעופה באמצעות שרותי הקרקע קיים שיפור מהותי מכ- 80 דקות לכ -60 דקות – מבוצע מאמץ משותף לגיוס כ"א לחברות שרותי הקרקע. בתחנה 3 בבידוק כבודת יד ירד הזמן מ- 13 דקות לכ- 10 דקות.
כל השיפור הקיים בחודש יולי הוא מול גידול בתנועת הנוסעים. כמו כן נרשמה ירידה של 70 אחוזים בהשארת מזוודות בישראל ובשבוע הבא יסתיים מבצע השבת המזוודות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "התעקשתי לא לבטל טיסות כדי שהציבור הישראלי לא יפגע ולא ישלם יותר, ואני עומדת על כך שחופש הטיסה ימשך לכל אחת ואחד תוך שהאחריות היא עלינו לשפר עוד ועוד את זמני ההמתנה. רשות שדות התעופה עשתה צעדים משמעותיים ובהתאם להנחייתי הביאה פתרונות יצירתיים שקיצרו את התורים ושיפרו את מסלול הנוסע/ת ביציאה ובכניסה לארץ. נמשיך לוודא שהשירות ישתפר לאורך כל חודשי הקיץ, טיסה נעימה!