Site icon IAS

ליטא פתחה שעריה לתיירים ישראלים

וילנה שבליטא. . צילום Shutterstock

ליטא מבטלת את מגבלות הכניסה עבור תיירים ישראלים בעקבות הודעת משרד הכלכלה והחדשנות של הרפובליקה של ליטא. ישראלים המחזיקים בתעודת חיסון או תעודת מחלים ישראלית יכלו להיכנס למדינה בצורה חופשית וללא צורך בבדיקה או בידוד.

שרת הכלכלה והחדשנות של ליטא – אושרינה ארמוניטה (Aušrinė Armonaitė) מסרה: "משמח אותנו במיוחד שהגבולות של ליטא נפתחים לאנשים מישראל שכן יש קשרים הדוקים בין שתי המדינות והתיירות ביניהן גדלה בהתמדה לפני המגיפה, כל זה מאפשר לנו לצפות לתועלת הדדית. התיירות הייתה אחד המגזרים שנפגעו הכי קשה מהמגפה. בכל רחבי העולם עסקי המלונאות, הקייטרינג והתיירות עומדים בפני אתגרים גדולים וליטא למרבה הצער אינה יוצאת דופן. לאור זאת, ההחלטה לאפשר לתיירים ממדינות שאינן איחוד האירופי להיכנס לליטא יכולה להועיל  מאוד לעסקים שלנו."

התיירים ישראלים שביקרו בליטא טרום המגפה, היו חלק משמעותי בכלכלת מגזר התיירות של המדינה וההכנסות הסתכמו בכ- 11 מיליון אירו מדי שנה. בשנת 2019  ליטא קיבלה בברכה למעלה מ-30 אלף מבקרים מישראל, התנועה הצפויה של תיירים  שיוכלו להיכנס ללא הגבלות למדינה תניע את עסקי התיירות במדינה וזאת לקראת התאוששות מהירה יותר.

מועצת האיחוד האירופי מעדכנת המלצות כניסה לאזרחים שאינם מהאיחוד האירופי אחת לשבועיים. למרות שהצעות המועצה אינן מחייבות, ליטא בוחרת לקבל המלצות אלה גם כדי להחיות את ענף התיירות של המדינה.

אודות לשכת התיירות של ליטא

הסוכנות לאומית לפיתוח תיירות אחראית על שיווק וקידום התיירות לליטא, הסוכנות פועלת תחת משרד הכלכלה והחדשנות. מטרתה האסטרטגית: העלאת המודעות לליטא כיעד תיירותי אטרקטיבי ולעודד טיולים למדינה מחו"ל ומקומיים, לפרטים נוספים, באתר: www.Lithuania.travel ובדף הפייסבוק: Lithuania. Real is beautiful

Exit mobile version