Site icon IAS

ליטא: היעד הטוב ביותר לתייר הישראלי לשנת 2023

מימין: ארונס קרלונאס - יועץ מסחרי בשגרירות ליטא בישראל, לינה אנטנביצ'יינה - שגרירת ליטא בישראל, אינדרה סליז'יוטה - מנהלת השיווק לתיירות הנכנסת לליטא. צילום: שוש להב

"מְכוֹרָה שֶׁלִּי אֶרֶץ נוֹי אֶבְיוֹנָה

לַמַּלְכָּה אֵין בַּיִת, לַמֶּלֶךְ אֵין כֶּתֶר

וְשִׁבְעָה יָמִים אָבִיב בְּשָׁנָה

וְסַגְרִיר וּגְשָׁמִים כָּל הַיֶּתֶר…"

הציטוט הנ"ל לקוח מהספר "משירי ארץ אהבתי" של המשוררת לאה גולדברג, שגדלה ולמדה בגימנסיה העברית ובאוניברסיטה בקובנה, העיר השנייה בגודלה בליטא ובירת התרבות של אירופה לשנת 2022, וכתבה את השיר על ליטא. אלא שמאז תחילת המאה ה- 20 בה נכתבו הדברים, ליטא פרחה וצמחה והיא מהווה מדינה האהובה על התיירים הרבים הנוהרים אליה.

וכיוון שהזכרתי את קובנה, לא אקפח את וילנה, בירת ליטא, שתחגוג ב- 25 בינואר 2023, 700 שנים להיווסדה והינה עיר יפיפייה ורבת אטרקציות. אז בהקשר למורשת היהודית: בשנות תפארתה הייתה וילנה מרכז דתי ותרבותי ומוקד פעילותן של תנועות משמעותיות בהיסטוריה של עם ישראל. בשל מרכזיותה של וילנה בחיי הרוח היהודיים במזרח אירופה, כונתה בספרות העברית "ירושלים דליטא". וילנה הגיעה לשיאה כמרכז תורני עולמי בתקופת פעילותו של רבי אליהו, שנודע בעולם היהודי בתוארו "הגאון מווילנה".

ציור קיר בקובנה של המשוררת לאה גולדברג וקטע משירה בעברית. צילום שוש להב

לאחרונה התקיים בת"א אירוע תיירותי חגיגי שהוקדש לליטא המרהיבה, ואורגן ע"י לישכת התיירות הליטאית ושגרירות ליטא בישראל. למיפגש הגיעו מליטא ספקי תיירות מובילים, המייצגים תחומי תיירות שונים, ואליו הוזמנו תיירנים ישראלים, לשיח, להיכרות ולעשיית עסקים, מפני שבליטא מעוניינים בתייר הישראלי, והם רוצים להפוך את מדינתם ל"יעד הטוב ביותר לתייר הישראלי לשנת 2023".

את האירוע מכבדים לינה אנטנביצ'יינה – שגרירת ליטא בישראל ולצידה ארונס קרלונאס – יועץ מסחרי בשגרירות ליטא בישראל. השגרירה נרגשת, מברכת את הנוכחים, מציינת את מערכת היחסים הטובה בין שתי המדינות ואומרת שלליטא יש היצע תיירותי רחב ומגוון להציע לתייר הישראלי. את המיפגש מנחה אינדרה סליז'יוטה – מנהלת השיווק לתיירות הנכנסת לליטא. היא מציגה את חברי המשלחת שהגיעו מליטא, מציגה מצגת מעניינת ומפרטת על כל יעד אתר ואטרקציה בליטא.

וילנה שבליטא. . צילום Shutterstock

הידעתם שבליטא 6000 אגמים, שהחיבור שלהם יכול להקיף את העולם?  השמעתם שליטא היא מהמובילות בעולם בכמות הכדורים הפורחים? תופתעו אם נציין שהיא מפורסמת בשל יצור היינות והדבש שלה? ליטא היא אחת המדינות היפות ביותר באירופה. שוכנת לחופיו המזרחיים של הים הבלטי, יחד עם אסטוניה ולטביה. שטחה כ-66,000 קמ”ר (פי 3 ממדינת ישראל) וצפיפות האוכלוסין בה היא מהנמוכות באירופה ומונה כ-3 מיליון תושבים. כשליש משטחה מכוסה יערות, אגמים ושפע נהרות ויערות.

התיירות לליטא מתאימה לארבע עונות השנה: בחורף – משווקי כריסטמס וחווית השלג וסקי, לצד סאונה ועיסויים. באביב – מזג אויר נהדר ופריחות מרהיבות. בקיץ – חוגגים בחוצות בפסטיבלים ובחיק הטבע. בסתיו – צבעוניות מסחררת ועונת האמנות והמוזיקה. הטיסות הישירות מישראל לליטא מקלות על תנועת התיירות, ומגוון האפשרויות לטיול ובילוי, מאפשרות בחירה מועדפת לכל מטייל ומטייל. ליטא מתאימה לטיולי משפחות כמו גם לזוגות וליחידים. בין טבע וספורט, מרפא ותרבות, אטרציות ומורשת יהודית – רק תבחרו!

דגלי ישראל וליטא וליקר ליטאי טעים. צילום שוש להב

באירוע השתתפו חברות וספקי תיירות מובילים מליטא כולל DMC, מלונות וספא, ביניהם:

Baltic Travel Solutions /West Express group -DMC

Travel Addicts -DMC

Deli Travel -DMC

AdventuresINN.lt

Ambertours – DMC

Hotel Spa Vilnius Druskininkai

Sanatorium Egle Druskinikai

Amberton Sleep Spa Druskininkai

Vilnius Grand Resort Vilnius

Moon Garden and Rinno hotels Vilnius

Exit mobile version