Site icon IAS

לופטהנזה: "ייקח שנים לחזור לביקושי הטיסות שלפני המשבר"

מטוסי קבוצת התעופה לופטהנזה. "מצב חירום חסר תקדים". צילום יח"צ

לופטהנזה, אחת מקבוצות התעופה הגדולות באירופה שבבעלותה חברות התעופה: לופטהנזה, בריסל איירליינס, SWISS ואוסטריאן איירליינס מצמצמת את צי מטוסיה ב-6% (כ-43 מטוסים) ותסגור את החברה הבת לטיסות חסך (לאו – קוסט) ג'רמן ווינגס (Germanwings). כל זאת בעקבות הודעת החברה ופרסום במספר אתרי אינטרנט בעולם כי ייקח שנים לחזור לביקושי הטיסות שלפני המשבר.

קבוצת לופטהנזה הטיסה למעלה מ-145 מיליון נוסעים ב-2019 עם עלייה של 2.3% במספר הנוסעים בהשוואה ל-2018 ושיא בתפוסת מושבים שעמדה על 82.5% – גידול של 1%.

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) לופטהנזה הגרמנית הטיסה בשנת 2019, 605 אלף נוסעים (הלוך ושוב) לעומת 601 אלף ב-2018 – עליה של כחצי אחוז והיוותה 2.5% מכלל התנועה בנתב”ג. אוסטריאן איירליינס האוסטרית הטיסה 321 אלף נוסעים בשנה שעברה לעומת 247 אלף ב-2018 – עליה של 30% והיוותה 1.33% מכלל התנועה בנתב”ג. ואילו SWISS השוויצרית הטיסה  כ-320 אלף נוסעים בשנת 2019 – עליה של כ-2.5% והיוותה גם כן 1.33% מהתנועה בנתב”ג.

בלופטהנזה יופקעו לצמיתות 13 מטוסי איירבוס וחמישה מטוסי בואינג s747-400 ותופסק פעילותם לטווחים קצרים של 11 מטוסי איירבוס 320A, מה שיביא לירידה של מספר הנוסעים ברכזות (HUB) פרנקפורט ומינכן.

פעילותה של החברה הבת ג'רמן ווינגס תופסק יחד עם 10 מטוסי האיירבוס A320s , צי המטוסים בחברת התעופה לטיסות אזוריות Lufthansa Cityline יצומצם, כמו גם בחברות התעופה אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס. SWISS תתאים את גודל הצי לפי הדרישות, תעכב קבלת מטוסים חדשים המיועדים ליעדים קצרי טווח ותשלב מטוסים ישנים לפי הצורך. בנוסף, תקיים לופטהנזה שיחות עם איגודי העובדים כדי לדון במודלים תעסוקתיים חדשים על מנת לשמור על כמה שיותר משרות.

 

Exit mobile version