Site icon IAS

לופטהנזה:"סבירות נמוכה לרכישת קונדור מידי תומאס קוק"

מטוסי קבוצת לופטהנזה. מהמייסדות של ארגון A4E. צילום יח"צ

אתר טרוול וויקלי (Travel Weekly) מדווח כי לופטהנזה הודיעה על סבירות נמוכה לרכישת חברת התעופה קונדור מידי תאגיד התיירות תומאס קוק. קבוצת לופטהנזה אישרה כי הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת קונדור, בחודש שעבר, בעוד חברת קונדור ציינה שהיא בוחנת 7 הצעות שונות.

החשב הראשי בקבוצת לופטהנזה, אולריק סוונסון (Ulrik Svensson) צינן את האפשרות לרכישת חברת קודור ואמר: "סביר מאוד שלא נתקדם עם עסקת הרכישה בשל המורכבות לשלב את קונדור עם פעילותה של יורווינגס".

מנכ"ל לופטהנזה ויו"ר הקבוצה, קרסטן שופר (Carsten Spohr), אישר כי הקבוצה הגישה הצעת רכישה לקונדור בתחילת חודש מאי עם אופציה להרחיב את ההצעה לחברות תעופה נוספות (תומאס קוק איירליינס אנגליה, בלגיה וסקנדינביה) בבעלות תומאס קוק. "אני מאמין שאנחנו יכולים להציע לקונדור הצעה טובה בכללותה, הן בטווח הקצר והארוך".

עם זאת, לופטהנזה הודיעה על שינוי אסטרטגיה בחברת הלואו קוסט יורווינגס, המתוכננת להתמזג עם קונדור, הכולל ביטול טיסות ארוכות הטווח וקיצוץ טיסות קצרות הטווח במטרה לבלום הפסדים.

לופטהנזה נראתה עד כה הקונה הסבירה לרכישת קונדור, לאחר שהחזיקה במניות החברה ומכרה את כולן לתאגיד תומאס קוק בשנת 2009.

האם קבוצת לופטהנזה תרכוש את קונדור למרות הקשיים ?

חודש מאי 2019 בקבוצת לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה הטיסה למעלה מ-13 מיליון נוסעים בחודש מאי 2019 , גידול של 2.8% בהשוואה לחודש אפריל 2019. מבדיקת התפוסה במטוסי הקבוצה עולה כי מספר המושבים הזמינים לק"מ (ASK) עלה ב-3.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובמקביל המכירות גדלו ב-5.7%. בנוסף, גורם עומס הנוסעים למושב עלה ב- 1.7 נקודות האחוז ל- 81.1%.

קיבולת המטענים עלתה ב- 7.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד שהמכירות גדלו ב- 2.5% ברווחים לק"מ. כתוצאה מכך גורם העומס של המטענים ירד ב-2.9 נקודות האחוז ל- 61.3%.

לופטהנזה, SWISS ואוסטריאן איירליינס הטיסו כ- 9.7 מיליון נוסעים

שלושת חברות התעופה של הקבוצה, לופטהנזה, SWISS ואוסטריאן איירליינס הטיסו יחד כ- 9.7 מיליון נוסעים בחודש מאי 2019 – עליה של 5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מספר המושבים הזמינים לק"מ (ASK) בחודש מאי עלה ב-5.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובמקביל המכירות גדלו ב-8%. בנוסף, גורם עומס הנוסעים למושב עלה ב- 2.2 נקודות האחוז ל- 81.4%.

צמיחת נוסעים חזקה והגדלת היצע בנמלי התעופה

בחודש מאי, נרשמה עליה במספר הנוסעים ברכזות (HUB)  חברות התעופה של הקבוצה: מינכן (7.1%), וינה (4.4%), ציריך (3.6%) ופרנקפורט (2.1%).

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הטיסה כ- 6.5 מיליון נוסעים בחודש מאי, גידול של 5.1% לעומת חודש מאי 2018.

מספר המושבים הזמינים לק"מ (ASK) בחודש מאי עלה ב-4.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובמקביל המכירות גדלו ב-7.8%. בנוסף, גורם עומס הנוסעים למושב עלה ב- 2.5 נקודות האחוז ל- 81.7%.

קבוצת לופטהנזה: תנועת הנוסעים בחודש מאי 2019

יורווינגס (כולל בריסל איירליינס) הטיסו כ- 3.5 מיליון נוסעים

בחודש מאי חברות התעופה יורווינגס ובריסל איירליינס הטיסו כ-3.5 מיליון נוסעים, כ- 3.3 מיליון נוסעים בטיסות קצרות טווח ו-250 אלף בטיסות ארוכות טווח – ירידה של 3.1% בנתיבים קצרים וגידול של 3.2% בנתיבים ארוכים, בהשוואה למאי 2018.

ירידה של 3.2% בהיצע קוזז ע"י ירידה של 3.9% במכירות וכתוצאה מכך גורם העומס למושב עמד על 79.6% – ירידה ב-0.6 נקודות האחוז.

בחודש מאי, מספר המושבים לק"מ שהיו זמינים בקווים ליעדים קרובים ירד ב- 2.8%, בעוד מספר המושבים לק"מ שנמכרו היה נמוך גם הוא ב-5.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גורם עומס הנוסעים למושב ירד ב- 2.4 נקודות האחוז לעומת 80.3% במאי 2018.

בטיסות ארוכות טווח, גורם העומס למושב גדל ב-3.3 נקודות האחוז ל-77.9% והירידה ב-3.9% בקיבולת קוזזה ע"י גידול של 0.3% במכירות.

Exit mobile version