Site icon IAS

לבצע את כל הנופשים, הכנסים, הסמינרים וההשתלמויות רק בארץ

בכירי ההסתדרות וראשי האיגודים המקצועיים ועם ראשי ענף המלונאות והתיירות בישראל. צילום דוברות ההסתדרות

"נאה דורשים אבל נאה גם מקיימים", ציין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במכתב ששיגר היום לכל ראשי העבודה המאורגנת בארץ.  בר-דוד קרא בפנייתו להירתם להצלת ענף התיירות אשר נפגע באופן משמעותי במשבר.

יו"ר ההסתדרות הוציא הנחיה לדרג הניהולי בהסתדרות ובגופי הסמך, לראשי האיגודים המקצועיים ולכל ראשי הוועדים בארץ, כי כל פעילויות ההכשרה, החינוך והעשרה לעובדים בשנים 2020-2021 יתבצעו בישראל בלבד. בין הפעילויות הצפויות ניתן למנות כנסים, סמינרים, נופשים והשתלמויות.

במכתב שכותרתו "ממשיכים לשמור על הבית ומחזקים את התיירות בישראל", ביקש בר-דוד להזכיר כי "זו שעתנו להפגין ולהוכיח סולידריות אמיתית עם עובדי המלונות ולהוות דוגמא ומופת לשאר הגופים בישראל".

יו"ר ההסתדרות ציין כי "ענף התיירות נפגע בצורה הקשה ביותר במשק נוכח משבר הקורונה, ומאה אלף עובדים מצאו עצמם ביום אחד ללא עבודה. להירתמות שלנו יש תפקיד עצום בהצלת ענף התיירות, עובדי המלון ובני משפחותיהם. בואו נמשיך ביחד לעשות את הדבר הנכון ונשמור על העובדים ועל המשק בישראל".

אתמול קיים בר-דוד פגישה ביחד עם בכירי ההסתדרות וראשי האיגודים המקצועיים ועם ראשי ענף המלונאות והתיירות בישראל. הפגישה התקיימה על רקע המשבר הקשה הפוקד את הענף ואת עובדיו, ומתוך מטרה לגבש דרכי התמודדות וסיוע של ההסתדרות למלונאים ולמועסקים בתחום.

בפגישה השתתפו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד; מנכ"ל ההסתדרות ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי; יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל; יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי; נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק ומנכ"לית ההתאחדות יעל דניאלי; בעל השליטה ברשת מלונות פתאל דוד פתאל; מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב; מנכ"ל ויו"ר קבוצת נקש אבי חורמנו; מבעלי מלונות אפריקה ישראל איציק דיין וסמנכ"ל מכירות בדן יגאל צורף.

בפתח הפגישה אמר בר-דוד כי "המטרה שלנו כאן היום היא לעזור לכם לקום על הרגליים ולהתניע מחדש את ענף התיירות והמלונאות. ההסתדרות תפעל בכל החזיתות שעומדות לרשותה ותסייע בכל מה שתוכל. אני אפעל אישית מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים ומול הרשויות המקומיות כדי לתאם את המהלכים ואת המתווה הנכון ביותר".

יו"ר ההסתדרות אמר כי ינחה את כל ראשי האיגודים, הוועדים ומנהלי העמותות שפועלות תחת ההסתדרות, לקדם קיום של סמינרים בארץ, כנסים ונופשים לעובדים, כדי לחזק את תיירות הפנים. "נפנה את מקסימום העובדים והמשאבים כדי לסייע. ההסתדרות שותפה שלכם כל הזמן, ובטח במצב הזה", אמר בר-דוד לראשי ענף המלונאות.

"אנחה את ראשי האיגודים, הוועדים, העובדים ומנהלי העמותות להתחיל לייצר הסכמים ולהזמין מראש חדרים, לצד עידוד רכישת מוצרים ישראליים.. אך גם מכם אני דורש לשתף פעולה ולבוא לקראתנו. קדמו מחירים נוחים יותר וחבילות משולבות – זאת מטרה משותפת לכולנו", אמר בר-דוד.

המלונאים דורשים לפתוח את הבריכות וחדרי האוכל צילום עירית רוזנבלום

דורשים אישור לפתוח בריכות וחדרי אוכל

נשיא האחדות התמלונות אמיר חייק הודה לבר-דוד על קיום הפגישה והציג בפניו את המתווה של המלונות לפתיחה המחודשת. "כל המלונות רוצים לפתוח כבר בחג השבועות, אך אם לא נקבל בימים הקרובים אישור ממשרד הבריאות על פתיחת הבריכות וחדרי האוכל, הם ייפתחו רק ביולי. אי אפשר לפתוח מלון בלחיצת כפתור, והמצב בו אנו נמצאים  שעשרה ימי עבודה לפני החג אנחנו שרויים בחוסר ודאות מוחלט שפוגע בנו עוד יותר".

חייק הוסיף: "כבר עכשיו אנו רואים עלייה חדה בביקושים ובהזמנות לחג השבועות, אך אורחים רבים מתנים את ההזמנה בפתיחה של הבריכות – ואם זה לא יקרה, הם לא יגיעו. גם בהמשך, נזדקק לסיוע ברגולציה, לא נוכל להתמודד עם המשבר אם לא יעזרו לנו עם הקלות בהעסקת עובדים והקלות בתשלומי הארנונה".

דוד פתאל, בעל השליטה ברשת מלונות פתאל, ציין: "הנושא הקריטי שמונח כרגע על השולחן והמפתח להנעת הענף, הוא קבלת אישור לפתיחת הבריכות וחדרי האוכל לקראת שבועות. אם לא יאשרו לנו את זה, התעשייה לא תתחיל לנוע ורוב רובם של המלונות יישארו סגורים. יש לנו כמות אדירה של עובדים שאפשר להחזיר למשק, וכבר עתה ברור שאם המלונות ייפתחו בשבועות, הם ימשיכו לעבוד ולרוץ גם בהמשך".

Exit mobile version