Site icon IAS

כ-4000 ישראלים האריכו את שהותם בחו"ל מכוון שנמצאו חיובים לקורונה

עמדות בדיקת PCR בנתב"ג. צילום עוזי בכר

"מעל 4000 ישראלים נאלצו להאריך את שהותם בחו"ל בגלל שנמצאו חיובים לקורונה", ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס עדכנה בוועדה הכלכלה של הכנסת. הנתונים נאספו ע"י המשרד מחברות הביטוח מתייחסים לחצי השנה האחרונה שבתקופה זו טסו 2 מיליון ישראלים לחו"ל

עוד אמרה, אילנה גנס בדיון הוועדה העוסק בהארכת תוקף ההגבלות בכניסה לישראל כי "האיום המרכזי לעתיד הוא ייבוא גלי תחלואה מחו"ל. המגיפה רחוקה מלהיגמר. ההערכה של גופי הבריאות בעולם שזה יימשך לפחות עד 2022. גם באירופה יש עלייה משמעותית ולמרות ששם היה כבר גל רביעי של זן דלתא. רק ע"י הבדיקות בארץ אנחנו יכולים לגלות ולזהות וריאנטים חשודים – מדינות רבות לא עושות ריצוף בדיגום וגם אם כן, הן לא בהכרח משתפים אותנו. זו האינדיקציה היחידה שלנו לזהות דבר חשוד וזה גם מה שגורם לנו להכניס מדינות לרשימה של סיכון גבוה".

הוועדה האריכה את תוקף ההגבלות המחייבות בבדיקה את כל הנכנסים לישראל עד 13 לדצמבר 21. בנוסף, בוטלה הדרישה למילוי טופס ליוצאים ממדינת ישראל כל זמן שאין ברשימת משרד הבריאות מדינות אדומות. כמו כן, הוגדל הזמן למילוי טופס כניסה לישראל – 48 שעות במקום 24 שעות.

גנס הסבירה את הסיבה לכך שמתאפשרת מעתה אף בדיקת אנטיגן ולא רק בדיקת P.C.R, "היתרון של P.C.R ברור כי היא בדיקה יותר רגישה ונותנת לזהות חולים ואם היינו יכולים, היינו נשארים רק עם זה. אבל הבעיה היא שאנשים נוסעים לחו"ל ועושים זאת מראש מחשש מוצדק שלא תהיה להם תשובה טרם חזרתם. מרביתם עושים זאת קרוב ל-72 שעות והפרק הזמן הזה הוא גדול עד הטיסה. האנטיגן יותר זמין וזול ומאפשר לזהות בטווח של 24 שעות אנשים שחולים. מנתונים שבידינו מעל 95% בדיקות אנטיגן חיוביות, אומתו אחר כך גם בבדיקות P.C.R".

Exit mobile version